Jo en un any m'han demanat 3 cops en vagó i 2 cops en andana. I de veure que fan redades desenes de cops, al metro és molt habitual veure actuacions contra el frau. A més és curiós com a qui enxampen sempre són persones del mateixos colectius (inmigrants, "gitanos" i garrulos), amb aquest comentari vull deixar clar que en cap cas vull generalitzar i que hi ha molts inmigrants que és gent decent i molts d'ells es mereixen molt més respecte que molts autòctons.
Llocs on m'han fet i he vist que fan redades:
Clot (tot un clàssic he vist més de 5 revisions en aquesta estació)
Sagrada Familia
Urquinaona
Sagrera
Cal dir que les redades del metro són molt professionals comparant amb l'operador obscur:
Al metro entren per diversos vagons alhora (si no es tracta de sèries de metro antigues en procès de purga on les revisions efectives són més complidades).
Entre els revisors hi ha diversos agents de seguretat.
Revisen a tothom indistintament de raça, sexe, edat, vestimenta.
Qui no té bitllet és convidat amablement a acompanyar el grup, (sempre que no es tracti d'un malentès, cas que en el metro és difícil, no com a RENFE que tal i com estar ara és per a ficarli més multes que la UE a Microsof per no informar de com funciona el sistema, no tenir venta a les estacions, no informar de les "suposades estafes" zonals en zones delicades com l'aeroport o no instalar validadores que funcionin a les estacions.
Quan acaba la redada (sempre amb bons modals, si us plau i gràcies) tot qui no té bitllet surt a l'andana si es que estava al vagó.
Es procedeix a posar les multes (m'he fixat que el colectiu femení xinès es posa a plorar i a no voler agafar el paperet).
¬¬ Però també exposaré defectes:
Un dia a clot treient gent del vagó van trigar uns segons més del que seria desitjable, el motorista havia bloquejat portes el cantó esquerre i el cantó dret esperava que hagués sortit la redada, tot i els usuaris que vam arribar després no va voler desblocar portes el motorista per permetr'ns l'entrada i vam estar 1 min amb el tren davant amb les portes de l'altre cantó obertes i nosaltres amb un pam de nassos...
👍0👎0