La història seria sortir de Núria a trenc d'alba, això implica dormir dalt, o excepcionalment a Ribes pujant amb el primer cremallera "de treballadors" per encarar ben d'hora el Coll de Finestrelles (2596) i d'allà fer la baixada de més de mil metres de desnivell, ja en territori francès, fins a la gare d'Er. Les guies excursionistes assenyalen la pujada al Coll en unes dues hores i d'aquí en avall unes quatre. No he fet el camí, així que no ho sé. Al Coll de Finestrelles sí que hi estat, en condicions metreològiques molt desagradables.
Crec que sortint a trenc d'alba podríem arribar a Er SNCF passat el migdia o mitja tarda.





