Fa dies que estic observant que estan reformant l'estacio de Diagonal L3 (Nostre Senyor ens ampari!) i estan treient els llistons de fusta de la volta del sostre, deixant al descobert unes rajoles (i en alguns cassos els forats on hi tenia que haver-hi abans) de color blanc originariament (ara es color "caqueta TMB") que em fa pensar si allo son les restes de l'antiga decoracio del GMB a aquella estacio abans de la reforma (i que a algun "llumetes" se li ocorres carregar-se allo amagant-lo de la vista) i ampliacio que es va fer al seu temps.
Jo recordo de sempre els llistons de fusta, pero a la vista de les rajoles i les seves cosies-germanes de Fontana (esgrafiat GMB que hi ha a un dels extrems) em fa pensar que aquestes rajoles siguin les originaries de la decoriacio primerenca.
Ara que TMB esta cagant-la per alla on posa la ma (perdo, no m'ho tingueu en compte els "sensibles", esta reformant i acondicionant, si aixi ho preferiu) en diverses estacions, quines possibil.litats hi han de presservar aquestes rajoles i/o de recuperar en la mida del possible aquellas decoracions originals de les estacions GMB i Transversal. Mes ara despres de "l'assasinat" de les estacions de Sagrera L1 i L5 (mes que li pessi a mes d'un, trobo que carregar-se aquestas estacions es per tancar a la presso a qui va dissenyar i autoritzar aquesta agressio a un patrimoni historic del metro d'aquesta ciutat) i per evitar mes "accions de reforma i acondicionament" de TMB d'aquest estil.
Per cer (i amb tot l'anim de tocar el que no sona): Com esta el tema dels forjats modernistes de Liceu?. Sembla esser que aixo ha caigut a l'oblit. I molt em temo que aquells forjats ja s'hauran convertit en "xapes" de refresc o tapes de claveguera, si no es que s'estan podrint en algun magatzem de TMB. O s'han venut "a pes" a algun xatarrero.....
Pero nois. TMB esta "acondicionant i reformant" les estacions del metro. Quina por!.
Sal.lutacions:
Serie600
PD: Per cert, cuan carai possaran en marxa l'ascensor de Hospital de Sant Pau, costat Dos de Maig?. Que ja fa pudor de socarrim allo, del temps que esta en construccio.... nomes es una pregunta innocent.