Els torns reversibles, amb ranura per inserir els títols per les dues bandes, ja fa força mesos que hi eren... qui sap si ben bé un any, i per això semblava que no els anessin a posar en funcionament mai.
Però aquest matí em trobo amb dos jaquetes vermelles al peu de l'escala que baixa de les andanes, requerint a la gent que introduís la tarjeta per poder sortir. Tampoc caldria que hi hagués dos interventors, perquè un enorme cartellot ja indica clarament quin és el nou procediment.
Per això els interventors estan més aviat per fer de segurates, i evitar que algú es faci el llest... o el boig, com un noi d'aspecte subsaharià que anava buscant una sortida oberta com qui no vol la cosa, entre interventor i interventor...
No m'oposo a que es prenguin aquestes mesures, si amb això evitaran el frau. Si a més els torns anessin amb 'mampares insaltables', llavors encara millor. En algunes estacions de TMB ja va així, oi? Però sense validar bitllet a la sortida, que sàpiga.
Ara, el just és que hi hagi 'màquines de clemència', que com les que hi ha a altres bandes, no imposin un recarrec superior a la diferència tarifària de les zones corresponents.
I també que es tinguin en compte les aglomeracions que es poden formar en espais que no estan pensats per què es formin. Perquè m'imagino les cues que es podran formar allà primer perquè la gent no sàpiguen que han de validar, i després per l'estona que es triga en passar el bitllet. No em fa cap gràcia de pensar-ho, en una estació tan rematadament estreta.