Nous tramvies a França
Nous tramvies a França
Des de fa nomassa s´han inaugurat tres noves línies de tramvia a França, en els tres casos es tracta de tres ciutats (o àrees metropolitanes), no de cap nova xarxa...bé, depèn com es miri...
PARÍS:
El tramvia torna als carrers de París. Fins ara les línies de l´àrea metropolitana parisina no s´atrevien a entrar dins del terme municipal de Lutècia, fins ara...S´ha obert la nova T3 totalment parisina, que va des de la Porte d´Ivry fins al Pont du Garigliano, al sud de la ciutat. Es preveuen d´altres prolongacions en el futur.
MONTPELLER:
Nova línia T2 en servei! Possiblement el tramvia més hortera i cutrement decorat d´Europa (rosa i de floretes, sembla una camisa d´un turista de Benidorm... ), però és una línia molt innovadora, va des de Jacou (nord de la capital del Llenguadoc) fins a St.Jean de Védas (sud-est), i aprofita en part el traçat d´una línia SNCF abandonada (Montpeller-Paulhan-Faugères). Part del traçat és en via única per aquesta raó. Si la voleu agafar, passa juat pel davant de l´estació, com la T1.
LIÓ:
S´ha inaugurat la línia LEA, no sé ben bé quin recorregut fa, sé que surt de l´estació SNCF de la Part-Dieu i que té 14km, també sé que els tramvies són més lletjos que l´anar a peu (semblen soldats imperials de Star Wars), i van pintats de blanc o de platejat.
PARÍS:
El tramvia torna als carrers de París. Fins ara les línies de l´àrea metropolitana parisina no s´atrevien a entrar dins del terme municipal de Lutècia, fins ara...S´ha obert la nova T3 totalment parisina, que va des de la Porte d´Ivry fins al Pont du Garigliano, al sud de la ciutat. Es preveuen d´altres prolongacions en el futur.
MONTPELLER:
Nova línia T2 en servei! Possiblement el tramvia més hortera i cutrement decorat d´Europa (rosa i de floretes, sembla una camisa d´un turista de Benidorm... ), però és una línia molt innovadora, va des de Jacou (nord de la capital del Llenguadoc) fins a St.Jean de Védas (sud-est), i aprofita en part el traçat d´una línia SNCF abandonada (Montpeller-Paulhan-Faugères). Part del traçat és en via única per aquesta raó. Si la voleu agafar, passa juat pel davant de l´estació, com la T1.
LIÓ:
S´ha inaugurat la línia LEA, no sé ben bé quin recorregut fa, sé que surt de l´estació SNCF de la Part-Dieu i que té 14km, també sé que els tramvies són més lletjos que l´anar a peu (semblen soldats imperials de Star Wars), i van pintats de blanc o de platejat.
Al setembre quan vaig passar per allà ja hem va semblar que alquell tranvia era una mica extrany... deu ser que encara no estava inaugurat.437.001 ha escrit:Des de fa nomassa s´han inaugurat tres noves línies de tramvia a França, en els tres casos es tracta de tres ciutats (o àrees metropolitanes), no de cap nova xarxa...bé, depèn com es miri...
LIÓ:
S´ha inaugurat la línia LEA, no sé ben bé quin recorregut fa, sé que surt de l´estació SNCF de la Part-Dieu i que té 14km, també sé que els tramvies són més lletjos que l´anar a peu (semblen soldats imperials de Star Wars), i van pintats de blanc o de platejat.
Aquest tramvia de Lió sembla que aprofita el traçat d'una antiga línia ja fora de servei no? A la galeria de fotos fins i tot es veu que posen barreres de pas a nivell a les intereseccions amb els vials. Us ho imagineu això aquí?
http://www.sytral.fr/index.php?id=1912& ... gal_id=909
http://www.sytral.fr/index.php?id=1912& ... gal_id=909
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Tens un únic pas a nivell amb barreres a El Campello, en zona tramviaria.
FGV, qui si no?
FGV, qui si no?
Trenscat ha escrit:Aquest tramvia de Lió sembla que aprofita el traçat d'una antiga línia ja fora de servei no? A la galeria de fotos fins i tot es veu que posen barreres de pas a nivell a les intereseccions amb els vials. Us ho imagineu això aquí?
http://www.sytral.fr/index.php?id=1912& ... gal_id=909
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
I ara...amb lo maco que és l'altre, amb el fons blau marí i unes orenetes blanques... Això s'ha de veure!437.001 ha escrit:Des de fa nomassa s´han inaugurat tres noves línies de tramvia a França, en els tres casos es tracta de tres ciutats (o àrees metropolitanes), no de cap nova xarxa...bé, depèn com es miri...
MONTPELLER:
Nova línia T2 en servei! Possiblement el tramvia més hortera i cutrement decorat d´Europa (rosa i de floretes, sembla una camisa d´un turista de Benidorm... )
El de Lió, en canvi, sembla un capgrós, amb el tester rodonet tant peculiar...
El se lió, sempre m'he semblat un tranvía amb una visera...
Com m'agradaría que aquest país fos com França...
Com m'agradaría que aquest país fos com França...
I atenció que amb els Citadis no cal catenària, senyors...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
A Bordeaux sempre s'ha fet per tercer carril, i si el trepitges no et passa la electrucitat, i es el que em va extranyar, amés passa pel mig de la ciutat, per llocs peatonels, i no passa res.JaMiRo! ha escrit:I atenció que amb els Citadis no cal catenària, senyors...
Hola!
Correcte, perquè el tercer carril està seccionat i només hi passa electricitat quan el tramvia ho necessita.
Sense cap mena de dubte, un aplastant argument per aquells que diuen que el tramvia no pot accedir al centre històric d'una metròpoli.
Salut!
Correcte, perquè el tercer carril està seccionat i només hi passa electricitat quan el tramvia ho necessita.
Sense cap mena de dubte, un aplastant argument per aquells que diuen que el tramvia no pot accedir al centre històric d'una metròpoli.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Segons sembla, el sistema donava molts problemes, bàsicament quan plovia fort cortocircuitava, i s'estaven plantejant canviar el sistema en qüestió per cable aeri convencional. No sé com ha acabat la cosa.JaMiRo! ha escrit:Correcte, perquè el tercer carril està seccionat i només hi passa electricitat quan el tramvia ho necessita.
Sense cap mena de dubte, un aplastant argument per aquells que diuen que el tramvia no pot accedir al centre històric d'una metròpoli.
De tota manera, el sistema de tercer rail només l'utilitza al centre de la població. Així que s'allunya, puja el pantògraf i funciona amb cable aeri.
wefer l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 31/12/2006 2:46, en total s’ha editat 1 vegada.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
La catenaria sempre al poder!
No hi ha altre sistema alternatiu oi?
MISSATGE 1500
No hi ha altre sistema alternatiu oi?
MISSATGE 1500
Hola!
Salut!
Cert, la pluja connectava el sistema d'alimentació a terra, però sembla que ja està solucionat amb un millor aïllament del tercer carril.wefer ha escrit:Segons sembla, el sistema donava molts problemes, bàsicament quan plovia fort cortocircuitava, i s'estaven plantejant canviar el sistema en qüestió per cable aeri convencional. No sé com ha acabat la cosa.
Lògic. Quan el sistema no és necessari, s'utilitza el cable aeri que, no ens enganyem, és més econòmic i fiable.wefer ha escrit:De tota manera, el sistema de tercer rail només l'utilitza al centre de la població. Així que s'allunya, puja el pantògraf i funciona amb cable aeri.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Si el tramvia de la segona línia de Montpellier us semblava raret, espereu a veure com serà el de la tercera línia. Cliqueu a befanaoviedo.com , i mireu les fotos de com quedarà
El que més m'encanta, són les barres recargolades, per a agafar-se
El que més m'encanta, són les barres recargolades, per a agafar-se
- Fitxers adjunts
-
- tren-lacroix-01.jpg (104.8 KiB) Visualitzat 8774 cops
-
- tren-lacroix-02.jpg (147.33 KiB) Visualitzat 8773 cops
Christian Lacroix ha fotut mà també als Citadis de Montpellier? A aquest home ara li ha donat pels trens. Primer van ser els TGV Lacroix (les reformes dels Réseau i dels Atlantique), després van ser els Corail Téoz (les reformes dels Corail de tota la vida), i ara són els tramvies de la tercera línia de Montpellier...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Us imagineu un metro de Barcelona de Vitorio & Luchino, o d'Ágata Ruíz de la Prada???? Si hi ha algún entusiasta del Photoshop, seria sensacional fer una possible creació d'aquests dissenyadors
Però si el seient del conductor és verd "fosforito" !! La veritat és que aquest interior multicolor fa una mica de mal a la vistsa, jo no se si podria aguantar un trajecte de més de 5 minuts allà dins
El sistema ideat i propietat d'ALSTOM es diu APS.JaMiRo! ha escrit:Hola!
Correcte, perquè el tercer carril està seccionat i només hi passa electricitat quan el tramvia ho necessita.
Sense cap mena de dubte, un aplastant argument per aquells que diuen que el tramvia no pot accedir al centre històric d'una metròpoli.
Salut!
A veure si rebusco "en el baul de los recuerdos" i us posso unes seccions del carril i demés.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Aquí us passo una foto de la via del tramvia-Märklin de Bordeaux
- Fitxers adjunts
-
- Via del tramvia-Märklin de Bordeaux
- bordeaux-tramvia.jpg (94.79 KiB) Visualitzat 8585 cops
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Uisss...i mireu que no em deixin decorar un tren a mi...manera.
metring ha escrit:Us imagineu un metro de Barcelona de Vitorio & Luchino, o d'Ágata Ruíz de la Prada???? Si hi ha algún entusiasta del Photoshop, seria sensacional fer una possible creació d'aquests dissenyadors
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.