Refloto el fil per explicar una anècdota (per dir-ho d'alguna manera) que em demostra que la seguretat al metro no funciona ni a base de persones ni de càmeres: senzillament, no funciona.
Aquesta tarda he estat amb la família pel centre, i a la Pl. Catalunya (al carrer) ja m'ha sobtat un personatge força sinistre i d'aspecte molt descuidat, amb el tors nu, que anava bramant i cantant. Hem entrat a la L3 pel vestíbul de Canaletes, i allí me'l torno a trobar. Òbviament, havia entrat pel mateix lloc, on hi ha personal de seguretat; encara anava amb la mateixa pinta i sonoritat. Doncs allí a l'andana, ha començat a ficar-se amb la gent, però també a empènyer-la (no sé si a consciència o perquè anava desequilibrat), però el fet és que, en el moment que ha embestit la meva dona, a més d'apartar-la jo perquè el cop no fos tan fort, li he clavat un crit que s'ha sentit per tota l'estació i que l'ha espantat, de manera que ha tirat uns quants metres més enllà.
Doncs bé, si el personal de seguretat havia de veure que es tractava d'un tipus tan desagradable, i considerant que si tingués pinta de ser d'una part del món que tots sabem, ja li haurien saltat al damunt perquè no fes volar el cinturó d'explosius que aquells vius suposen que duu cada individu d'aquelles latituds, com és que no ha mogut ni un dit? És així com TMB, secundat per aquest ajuntament de
progres de caviar i cotxe oficial, promou el transport públic, permetent que la sensació d'inseguretat i incomoditat augmenti a mesura que passa el temps? Barcelona acabarà com aquelles ciutats del Tercer Món on l'única gent que agafa el transport públic és la que no es pot permetre anar en un mitjà més segur i còmode, que allí no és altre que el cotxe privat?
Molt han de canviar les coses, però moltíssim...
👍60👍0👎0