Obro aquest nou fil en base a las propostes de Metring sobre la visita al Museo de London Transport i a New York.
Proposo que posem a continuació tots els museos que anem coneixent en els nostres viatges, i aixi tenir recollit en un sol lloc las posibles visitas de la nostre afició, que podem fer al anar a una ciutat, las línias históricas de tren, tramvia, autobus, etc. o que tenen un caire interesant per el seu traçat.
Jo per exemple vaig estar a New York i no tenía ni idea que hi había un museo.
D'aquesta manera miran aquest fil veurem si hi quelcom interesant per veure quand anem de vacances a una ciutat determinada.
I per començar, vaig a posar uns quans:
Museos de Transport:
- London Transport (Londres) (actualment tancat)
- Saint Mandé (Paris) (actualment tancat)
- Mobilitat Budapest (Hi ha una bona col.leccio de tramvies, miniatures i
documentació.
- New York (segons heu comentat ultimament)
- Carris de Lisboa (important col.lecio de tramvias i autobusos)
Línias Históricas:
- Riga (Letonia) Tramvia del 1900 (Circula cada dia cada 30 m.)
- Amsterdam Línia de tramvias historics que circula els diumenges al matí per las aforas de la ciutat .
-Lisboa (diversas línias tramviarias per els carrers estrets i una línia turística amb vehicles de época), sense oblidar el funicular de la Gloria.
Linies interesants de tren:
-Noruega-Tren de Flan. Espectacular línia que surt del peu de un fiordo i s'enfila uns 30 km. muntanya amunt amb vistas increibles de paisatge i salts d'aigua.
-Budapest-Tren dels nens. Línia de las aforas de Budapest on tots els empleats de la línia (excepte el maquinista) son nens, cobradors, revisors, caps d'estació, etc. Línia convencional de tren que fa un recorregut de uns 20 km.
Tot aixo sense oblidar lo que tenim aquí que mes o menys coneixem.
M'agradaría que anesi-ho afagint quansevol altre que tingueu coneixament, especialment els amics de l'ARCA que fan aquets viatges per Inglaterra tant interesants i on hi ha tan a veure.
Salutacions.