Barcelona-Manresa, grup 9
Barcelona-Igualada, grup 10
Hora i data actual: 25 juny 2026, 18:05

Entrada Autor: liniadelRipollés » 24 set. 2007, 20:27

Entrada Autor: genissimon » 25 set. 2007, 12:19
Abans del 2 de maig de 1972, sí que es podia considerar així.liniadelRipollés ha escrit:[...], abans Llarg Recorregut.[...]
Entrada Autor: ROMI65 » 25 set. 2007, 20:24
Sempre m'ha cridat l'atenció l'antiga denominació utilitzada pels FGC per a les línies de Barcelona, tan germànica: U-bahn, S-bahn i R-bahn, vull dir, Urbana, Suburbana i Regional.liniadelRipollés ha escrit:No fa tant...estructuració tarifària de Regionals FGC l'any 1988. El que ara anomenen Rodalia abans era Regionals, abans Llarg Recorregut.
Barcelona-Manresa, grup 9
Barcelona-Igualada, grup 10
Entrada Autor: JaMiRo! » 25 set. 2007, 22:02
Antiga?ROMI65 ha escrit:Sempre m'ha cridat l'atenció l'antiga denominació utilitzada pels FGC per a les línies de Barcelona, tan germànica: U-bahn, S-bahn i R-bahn, vull dir, Urbana, Suburbana i Regional.
Entrada Autor: ROMI65 » 25 set. 2007, 22:36
Això mateix. El canvi de la U per la L, tot i que molt lògic des del punt de vista de l'ATM (i dels usuaris), fa que el sistema perda tota la gràciaJaMiRo! ha escrit:Antiga?ROMI65 ha escrit:Sempre m'ha cridat l'atenció l'antiga denominació utilitzada pels FGC per a les línies de Barcelona, tan germànica: U-bahn, S-bahn i R-bahn, vull dir, Urbana, Suburbana i Regional.![]()
Encara continua fent ús de la S i de la R, i la U l'ha substituïda per L -notació ATM-, no?

Entrada Autor: liniadelRipollés » 26 set. 2007, 20:35
ROMI65 ha escrit:Això mateix. El canvi de la U per la L, tot i que molt lògic des del punt de vista de l'ATM (i dels usuaris), fa que el sistema perda tota la gràciaJaMiRo! ha escrit:Antiga?ROMI65 ha escrit:Sempre m'ha cridat l'atenció l'antiga denominació utilitzada pels FGC per a les línies de Barcelona, tan germànica: U-bahn, S-bahn i R-bahn, vull dir, Urbana, Suburbana i Regional.![]()
Encara continua fent ús de la S i de la R, i la U l'ha substituïda per L -notació ATM-, no?Igual que la conversió de la R en Rodalia.
Entrada Autor: ROMI65 » 26 set. 2007, 21:24
Això ho explica tot...liniadelRipollés ha escrit:Coses d'un antic Director, fanàtic dels trens.
ROMI65 ha escrit:Això mateix. El canvi de la U per la L, tot i que molt lògic des del punt de vista de l'ATM (i dels usuaris), fa que el sistema perda tota la gràciaJaMiRo! ha escrit: Antiga?![]()
Encara continua fent ús de la S i de la R, i la U l'ha substituïda per L -notació ATM-, no?Igual que la conversió de la R en Rodalia.
Torna a “Ferrocarril a Catalunya”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026