Comencem pel resum del dia d'avui del Telenotícies, que conté algunes suculentes perles:
--------------------------------------------------------------------------------------
08/11/2007 17.08
Madrid
La ministra diu ara que Rodalies estarà restablert abans del 30 de novembre
No hi ha mal que cent anys duri, ni tan sols el caos de Rodalies Renfe. Després de tres setmanes amb la línia C-2, la més transitada de tot l'Estat, tallada per culpa dels esvorancs apareguts a les obres de l'AVE, la ministra de Foment assegura que tot tornarà a la normalitat abans, fins i tot, del 30 de novembre. Aquesta és la data que va anunciar el número dos del ministeri, Víctor Morlán, després d'una reunió amb el Cecof. Ara, la ministra avança el termini alhora que es defensa de les crítiques que ha rebut per la seva gestió.
Ahir no en va parlar després de la conferència del president de la Generalitat, José Montilla, a Madrid. Magdalena Álvarez fins i tot se sorprenia de la fal·lera per buscar una foto d'ella amb Montilla. Però el cert és que la crisi ferroviària i d'infraestructures a Catalunya l'ha posat a ella, i al seu ministeri, a l'ull de l'huracà. Álvarez n'és conscient i avui, en una entrevista a Tele 5, sí que ha volgut parlar del tema.
Diu que té la consciència tranquil·la i que les crítiques no li treuen la son perquè "estic transformant Espanya a través dels mitjans de comunicació del transport". Admet que les crítiques li saben greu i que hauria preferit que la resta de partits "haguessin dit que bé que ho estava fent". També trobaria encertat que els catalans, a més d'estar "cabrejats" pels problemes a Rodalies, ho estiguessin també per "la falta d'inversió" històrica a Catalunya.
La normalitat a Rodalies, abans
Davant aquest escenari de malestar a Catalunya i després de tres setmanes de funcionament de l'operatiu provisional de mobilitat, la ministra de Foment ha donat una notícia per a l'alegria dels soferts usuaris de Renfe: Rodalies tornarà a la normalitat "abans de finals de novembre". Amb aquest titular avança uns dies el pronòstic del 30 de novembre que va fer el número dos del ministeri, el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, després de reunir-se amb el Cecof.
I sobre el calendari també ha rescatat el polèmic 21 de desembre, la data en què va assegurar una i altra vegada que l'AVE arribaria a Barcelona. Segons la ministra Álavrez, aquesta "no era una data arriscada ni de bon tros", ja que quan es posa una data es diu que es complirà "excepte imprevistos", i el que ha passat és un imprevist.






