ACN. Manresa.
El Consorci del Transport Públic de l'Àrea de Manresa ha aprovat un pla de serveis per millorar el transport públic al Bages, amb què es guanyaran línies noves i més freqüències. Setze municipis de la comarca, sis més que en l'actualitat, quedaran connectats amb Manresa cada hora, i hi haurà uns 220.000 viatgers més. L'organisme que gestionarà el transport públic a l'àrea de Manresa estarà finançat en un 85% pel govern, que hi aportarà 2 milions d'euros, i en un 15% per les entitats públiques consorciades. El consorci es podria ampliar a les comarques del Berguedà i el Solsonès. Amb aquest pla de serveis, el 100% del Bages quedarà comunicat a través de transport públic, un servei que ara només arriba a 27 municipis, i s'incrementaran en un 50% els quilòmetres recorreguts. El pla ha de garantir com a mínim un viatge diari d'anada i tornada a tots els municipis de la comarca, i tres en el cas de les poblacions que tinguin més de 500 habitants. Una vegada introduïdes aquestes millores, es farà realitat la integració tarifària de l'any 2009.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2683646








