Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 15/01/2008 22:34

Després d'un important temps d'espera aquesta setmana ha començat a funcionar el tràfic de mercaderies entre la factoria de SEAT a Martorell i el Port de Barcelona.

El tràfic consisteix en dos trens diaris de mercaderies tot i que pel que sembla de moment només n'està circulant un.

El tràfic finalitza a la Zona Franca en el tram amb via de 3 carrils on es fa la descàrrega dels cotxes en plena via (!) tot i que s'ha previst i sembla que s'ha construït ja un apartador tot i que de moment no s'utilitza, per compatibilitzar-lo amb el tràfic de la potassa que també recorre aquell punt, doncs ara per ara, un tràfic és incompatible amb l'altre de forma simultània

Per les dades que m'han arribat a cada viatge es transporten a l'entorn d'uns 160 cotxes.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 15/01/2008 22:46

L'hora de pas no se sap no? :twisted: Ja sé, és un mercaderies i no té horari fixat...



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 16/01/2008 8:21

Ara el què estaria bé saber és cap a quines hores sol circular per caçar-lo... :roll:



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 18/01/2008 22:09

Avui ha sortit per TV3 el primer cotxe que baixava des del tren d'FGC al Port, com a gran notícia de política de sostenibilitat i transports, gairebé han solucionat el món.
La tracció, a càrrec d'una 254 almenys pel dia inaugural. A partir d'avui hi ha més possibilitats de tornar a veure 700/1000 traccionant trens. Recordeu que amb 3 locomotores 254 han de servir la sal, la potassa i els cotxes i això no m'acaba de quadrar. A veure els horaris.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Divendres 18/01/2008 22:33

Que vols dir, que han repintat i rehabilitat unes locomotores que no tenen intenció d'utilitzar?



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 18/01/2008 23:12

A mi fonts de confiança m'han dit que les 1000 en principi no tenen previst utilitzar-les per remolcar trens de mercaderies, només per a realitzar maniobres. Segons la notícia penjada a la web de FGC http://www.fgc.cat/notes_premsa/descarg ... 20SEAT.pdf circularan dos trens diaris, un al matí i l'altre a la tarda... quines ganes que tinc de caçar-lo!!! :P



Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Dissabte 19/01/2008 16:52

Trenscat ha escrit:A mi fonts de confiança m'han dit que les 1000 en principi no tenen previst utilitzar-les per remolcar trens de mercaderies, només per a realitzar maniobres. Segons la notícia penjada a la web de FGC http://www.fgc.cat/notes_premsa/descarg ... 20SEAT.pdf circularan dos trens diaris, un al matí i l'altre a la tarda... quines ganes que tinc de caçar-lo!!! :P

Glops...A mi em van comentar lo contraria, que estaben rehabilitan algunes mil pero portar el portacotxes.

Bueno, s'agraeixien dades per anar a caçar la novetat de via metrica :D



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 19/01/2008 17:50

I segons diuen als diaris, FGC també transportarà planxes des del Port cap a Seat per a lka fabricació dels vehicles.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Dabi
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: Dabi » Diumenge 20/01/2008 10:59

Una gran noticia... ja tocava!!!



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 20/01/2008 14:49

Això és fer país i no la fira de Frankfurt.

Una empresa tecnològica que dona treball a centenars de treballadors de diferents formacions, i ara que aquestes empreses volen marxar això és el que ha de fer un país, oferir-li coses que a la Xina no tindran, que és un transport infinítament més barat i ràpid.

El problema és l'ample dels FGC-Espanya que no pot connectar ni amb la xarxa ADIF-ibèrica ni ADIF-internacional. Crec que sería interessant connectar moltes més empreses a la xarxa ferroviària. La Generalitat ja n'ha construit i continua construint massa carreteres, hi ha moltes poblacions sense tren encara, i el tranport per mercaderies a Catalunya i a la resta d'Espanya es troba a la cua de tota europa.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23823
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 20/01/2008 16:56

EUKibo ha escrit:Això és fer país i no la fira de Frankfurt.
Off-topic: La Fira de Frankfurt també és fer país. Jo mateix vaig ser-hi i us puc assegurar que no té res a veure amb la imatge patxanguera que es va vendre (interessadament o no) per aquí.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimarts 22/01/2008 14:31

A mi també se m'ha dit que les 1000 no circularan. Es a dir que totes les mercaderies es cobreixen amb les 254.
Sembla ser dons que el compliment d'horaris serà en funció de si les 254 no s'avarien...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 22/01/2008 15:57

Les 1000 jo crec que acabaran circulant, i en doble.

Ho he arribat a veure amb el tràfic de sal i potassa només, així que si ara augmenten serveis...


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 23/01/2008 8:32

A mi em van comentar que les 1000 no tenien previst fer-les circular també per temes de comoditat dels maquinistes, aires acondicionats, etc



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimecres 23/01/2008 9:48

Trenscat ha escrit:A mi em van comentar que les 1000 no tenien previst fer-les circular també per temes de comoditat dels maquinistes, aires acondicionats, etc
Alguna historia semblant vaig sentir jo també... A veure que passarà quan les 254 comencin a fallar...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3388
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 23/01/2008 11:50

Tenen diverses opcions:

1.- Utilitzar "provisionalment" les 700/1000 en DT+UM, cosa que equival, aproximadament, a una 254.

2.- llogar algunes locomotores a FEVE o a alguna altra operadora que tingui locos dièsel de 1200 CV o més.

3.- Ampliar el parc de 254 amb algunes unitats més.

4.- Encarregar locos "amfibies" (*) a l'estil de les 1900 de FEVE o el projecte de la BITRAC 3600 de CAF. Podria anar en dièsel de la fàbrica SEAT a Martorell-Enllaç, elèctrica d'Enllaç a Sant Boi i dièsel de Sant Boi al Port.

* Jo en dic amfibies de les locomotores que tant poden anar elèctriques com dièsel-elèctriques.

Salut !!
marcel ha escrit:Alguna historia semblant vaig sentir jo també... A veure que passarà quan les 254 comencin a fallar...


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 23/01/2008 14:02

A aquest tipus de vehicles motors se'ls anomena Bi-mode, si més no a FEVE i a la SNCF (on conec que hi hagi trens d'aquests tipus).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3388
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 24/01/2008 8:52

Vale, vale. Se acepta pulpo como animal de compañía. :D :hola

Ja ho sé que no té gaire sentit un tren (o locomotora) amfibi. Vaig llegir que algú en deia així en algun lloc i em va agradar la manera de dir-ho.

Salut !!
aarongilp ha escrit:A aquest tipus de vehicles motors se'ls anomena Bi-mode, si més no a FEVE i a la SNCF (on conec que hi hagi trens d'aquests tipus).


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7260
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 24/01/2008 10:39

genissimon ha escrit:4.- Encarregar locos "amfibies" (*) a l'estil de les 1900 de FEVE o el projecte de la BITRAC 3600 de CAF. Podria anar en dièsel de la fàbrica SEAT a Martorell-Enllaç, elèctrica d'Enllaç a Sant Boi i dièsel de Sant Boi al Port.
I no seria més lògic deixar-se de locomotores dièsel, encarregar directament unes noves locomotores elèctriques i electrificar totes les línies?
Ni el ramal del port ni el de SEAT no són tant llargs com perquè sigui una operació extremadament costosa.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3388
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 24/01/2008 12:15

Les terminals de mercaderies s'acostumen a deixar sense catenària, ja que dificulta les tasques de càrrega i descàrrega. Especialment el moviment de grans càrregues amb grues (com ara els contenidors). Només es posa catenària a les vies on s'estacionen els trens durant les operacions de recepció/expedició on arriben/marxen amb locomotora elèctrica. Però els moviments dins la terminal es fan sempre amb dièsel, per no tenir la catenària al damunt.

Fins i tot per a la pròpia seguretat dels treballadors de les terminals que, en algunes operacions, s'han d'enfilar als vagons.

Salut !!
wefer ha escrit:I no seria més lògic deixar-se de locomotores dièsel, encarregar directament unes noves locomotores elèctriques i electrificar totes les línies?
Ni el ramal del port ni el de SEAT no són tant llargs com perquè sigui una operació extremadament costosa.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”