Guigui ha escrit:wefer ha escrit:Per cert que vistes les instal·lacions, de tramvia sembla que en tenia poc, ja que més aviat era tot un ferrocarril de via estreta.
No, que no hi enteneu res: era un metro.
genissimon ha escrit:Lo més car: els 20 kms de túnel entre Esterri i Salardú.
Segur que en són tants, en línia recta? Jo crec que, si es fa pujar una mica la línia i la boca nord es situa passat Tredòs, i la boca sud cap a València d'Àneu, ens quedem en uns 10, aproximadament.
L'anomenat tramvia de la Vall d'Aran era un ferrocarril secundari de via estreta operat amb tranvies (a l'estil del del Port de Sóller), però els carrils eren tipus vignole (pel que tinc entès).
Lo del túnel de 20 Km: són necessaris si es vol fer un ferrocarril modern apte per a velocitats comercials mínimament competitives, això implica pendents de menys de 20 ‰ i radis de corba d'uns 1300 metres com a mínim, cosa que permet velocitats de 160 Km/h (els mateixos paràmetres de l'ETF). Amb aquests paràmetres geomètrics és molt difícil baixar dels 20 Km de túnel, ja que no hi ha suficient espai (*).
A més, també es recomana que la cota del túnel no superi gaire els 1000 metres sobre el nivell del mar, per a no tenir problemes amb les nevades i, sobretot, el torb que pot acumular grans quantitats de neu en punts concrets (**).
Si no he mesurat malament, entre Tredòs i València d'Àneu em surten una mica més de 17 Km en línia recta.
* Si no he mesurat malament, en línia recta de Salardú a Tredòs hi ha un quilòmetre amb un desnivell de 50 metres, cosa que implicaria una via amb un pendent del 50 ‰, més del doble del que s'aconsella.
** Aquest, realment, és el gran problema de la carretera C-28 pel Port de la Bonaigua, que provoca el seu tancament molts dies a l'hivern, més que les nevades pròpiament.
Salut !!
👍20👍0👎0
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.