Acabo d'arribar d'Euskadi i us voldria comentar unes quantes consideracions respecte l'Euskotren deprés d'haver fet la integralitat del trajecte Bilbao-Sant Sebastià.
Realment, per a amants dels ferrocarrils, el trajecte és una delícía: ambient de carrilet, poca velocitat, revolts, estacions i baixadors múltiples, traquetreig, gran vellesa paisatgística. Vaig gaudir com un nen petit.!
Ara bé, mirant-ho fredament, el trajecte Bilbao-Sant Sebastià és totalment obsolet: 2.45h per fer uns 130/140 km!!!!!! La veritat és que la línia té difícil solució ja que el seu desdoblament és practicament impossible en molts llocs degut a l'estretor orogràfica i urbanística ( a la zona d'Eibar i Ermua ) el tren passa a fregar de la muntanya i els blocs de pisos...
La veritat és que l'Euskotren no pot explotar la línia de forma competitiva per a llarg recorregut... Diria que vaig ser l'únic passatger que va pujar a Bilbao i vaig baixar a Sant Sebastià. En canvi, com a línia d'unó entre pobles té molt èxit: el tren anava força ple gràcies a la gent que es movia entre localitats.
Què en penseu?