http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=138726#p138726
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=145200#p145200
obro nou fil per a debatre els avantatges i inconvenients dels dos principals sistemes de barreres tarifàries que coneixem a Europa. D'una banda, el que tenim a Catalunya, amb entrades i sortides separades i, en el cas de metro i tren, amb barreres físiques i obligació de validar el títol a cada viatge; i, de l'altra, el sistema instaurat al Centre d'Europa, sense barreres i amb una validadora facultativa, així com entrada i sortida indistinta per qualsevol accés senyalitzat.



