És només una idea després de veure algunes corredisses.
Vamos, un detallón per als més passats d'horari...
De retruc, això permet ajustar al màxim l'horari de treball dels maquinistes i agents d'estació.
Hora i data actual: 25 juny 2026, 20:16

Entrada Autor: liniadelRipollés » 26 set. 2009, 23:34

Entrada Autor: victorcasta » 26 set. 2009, 23:47

Entrada Autor: josep_serre » 27 set. 2009, 09:13

Entrada Autor: victorcasta » 27 set. 2009, 11:59
Entrada Autor: wefer » 27 set. 2009, 13:21
Jo també ho havia vist fa temps, a l'estació de Sagrada Família (costat enllaç L5-L2, ja que l'altre accés el tancaven abans). Ara també fa temps que no agafo l'últim tren. Entre que acaben més tard i que un es fa gran i no surt a aquelles hores...victorcasta ha escrit:El fet d'obrir les barreres de peatge, ho he vist fer en primera persona molts cops. Si bé fa bastant que no agafava l'últim tren, fa al voltant d'un mes vaig agafar-lo i en aquella ocasió, vaig haver de marcar bitllet.

Entrada Autor: josep_serre » 27 set. 2009, 15:15
victorcasta ha escrit:Vaja, sembla que ho han tret, doncs fins fa un temps, a la fitxa de cada estació hi sortia l'hora de pas de l'últim tren.
El fet d'obrir les barreres de peatge, ho he vist fer en primera persona molts cops. Si bé fa bastant que no agafava l'últim tren, fa al voltant d'un mes vaig agafar-lo i en aquella ocasió, vaig haver de marcar bitllet.
Entrada Autor: oriolp13 » 27 set. 2009, 16:29
Jo farà 2 dijous vaig sortir a S. Família a les 00.10 i al revès, no deixaven passar a ningú, posaven aquelles cadenes amb el cartell de fora de servei, i la última gent que passava, pagava;)wefer ha escrit:Jo també ho havia vist fa temps, a l'estació de Sagrada Família (costat enllaç L5-L2, ja que l'altre accés el tancaven abans). Ara també fa temps que no agafo l'últim tren. Entre que acaben més tard i que un es fa gran i no surt a aquelles hores...victorcasta ha escrit:El fet d'obrir les barreres de peatge, ho he vist fer en primera persona molts cops. Si bé fa bastant que no agafava l'últim tren, fa al voltant d'un mes vaig agafar-lo i en aquella ocasió, vaig haver de marcar bitllet.

Entrada Autor: victorcasta » 27 set. 2009, 20:06
Doncs estacions com Entença, Hospital Clínic, Camp de l'Arpa, Navas, Clot... Segons m'han explicat no hi ha una normativa clara sobre això i depèn de l'agent que hi hagi en aquell moment a l'estació, i que si es deixa o es deixava el pas obert era perquè el client no hagués de demanar un bescanvi a l'estació d'enllaç ja que l'enllaç no estava garantit.josep_serre ha escrit:A quines estacions ho has vist fer?
Bé, el bitllet l'has de marcar encara que les barreres estiguin obertes, no són les barreres les que t'obliguen a marcar sinó una sèrie de lleis.

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » 27 set. 2009, 21:44

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » 27 set. 2009, 23:19
Entrada Autor: Guigui » 27 set. 2009, 23:44
A Viena, el metro funciona segons horari durant a les primeres i últimes hores de servei, amb interval de pas indicat la resta del dia. I excepte a la U6 (que també presenta unes característiques força peculiars), gairebé hi pots pujar de peus que l'hora de pas de l'últim tren es compleix al minut.👍35Tony M. Nyphot ha escrit:Estaria bé que gent que conegui altres metros del món expliqués com funciona el servei a les hores properes al tancament, malauradament tot i que conec alguns metros més que el de Barcelona mai els he agafat tan tard perquè sóc més de matinar que d'anar-me a dormir tard.

Entrada Autor: Proastiakos » 28 set. 2009, 01:45
Si que es fa, és el toc d'atenció pel qual el personal de l'estació s'assabenta que passa l'últim tren direcció X. Els últims trens piten a l'entrada de cada estació en totes dues direccions (excepte si s'obliden).metring ha escrit:Encara ho fan, lo de fer servir el xiulet, per avisar que és el darrer tren?
De cortesia cap ni una. Encara que el pas sigui obert és com tot, qui pasa i paga fa bé, i qui passa i no paga doncs ell sabrà, el cap d'estació no te perquè recriminar-li ni demanar-li que pagui bitllet, no es la seva obligació ni és feina seva, ja hi ha gent que s'ha d'encarregar d'aixó.Trytasa Baldaquino ha escrit: Sempre ho havia vist com un gest de cortesia per l'alegria dels taquillers, que veien a prop l'hora de plegar...
Entrada Autor: El LLOP » 28 set. 2009, 06:53
Garantit vol dir que si és estàs a Horta i vols anar a Hostafrancs passant per Plaça de Sants 5, si agafes el metro a les 23:00 SEGUR que ho podràs fer. Si és més tard, potser no hi podràs arrivar . Si surts de Cornellà a les 23:45 i vols arrivar a Pep Ventura, òbviament no hi arrivaràs perquè el tren de la línia 2 potser s'hauria d'esperar de 15 a 20 minuts al tren de la L5.El LLOP ha escrit:segons normativa, s'ha de pagar fins al final del servei i l'enllaç està garantit fins a les 23:00h els feiners i les 25:00h els divendres.

Entrada Autor: josep_serre » 28 set. 2009, 08:16
Tony M. Nyphot ha escrit:Anys enrere s'editaven uns fulletons amb les hores de pas dels últims trens per a totes les estacions del metro, l'últim que recordo que es va editar crec que va ser amb motiu de l'ampliació de la L3 de Montbau a Canyelles, ja ha plogut d'això.
La política de no garantir enllaços amb menys d'una hora de marge em recorda a la d'una altra companyia ferroviària, es veu que tot s'encomana. Estaria bé que gent que conegui altres metros del món expliqués com funciona el servei a les hores properes al tancament, malauradament tot i que conec alguns metros més que el de Barcelona mai els he agafat tan tard perquè sóc més de matinar que d'anar-me a dormir tard.
Entrada Autor: metring » 28 set. 2009, 08:36
Lo de la Renfe ho fan pel mateix motiu?👍65Proastiakos ha escrit:De cortesia cap ni una. Encara que el pas sigui obert és com tot, qui pasa i paga fa bé, i qui passa i no paga doncs ell sabrà, el cap d'estació no te perquè recriminar-li ni demanar-li que pagui bitllet, no es la seva obligació ni és feina seva, ja hi ha gent que s'ha d'encarregar d'aixó.Trytasa Baldaquino ha escrit: Sempre ho havia vist com un gest de cortesia per l'alegria dels taquillers, que veien a prop l'hora de plegar...

Entrada Autor: josep_serre » 28 set. 2009, 08:47
metring ha escrit:Lo de la Renfe ho fan pel mateix motiu?Proastiakos ha escrit:De cortesia cap ni una. Encara que el pas sigui obert és com tot, qui pasa i paga fa bé, i qui passa i no paga doncs ell sabrà, el cap d'estació no te perquè recriminar-li ni demanar-li que pagui bitllet, no es la seva obligació ni és feina seva, ja hi ha gent que s'ha d'encarregar d'aixó.Trytasa Baldaquino ha escrit: Sempre ho havia vist com un gest de cortesia per l'alegria dels taquillers, que veien a prop l'hora de plegar...
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026