Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 109

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: mfuentesll2 » Diumenge 29/09/2019 22:44

La linea que has proposat per complementar el tram l'acabaria pels poligons pel carrer de la ferralla fins castellbisbal RENFE i el Palau, connectant el vallès amb el Baix Llobregat.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1570
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 05/11/2019 7:17

Volia reflotar sobre el projecte de Castelldefels-Cornellà (que des de Gavà-Sant Boi i l'estació de Cornellà sota l'estació en superfície de Cornellà de línia de Vilafranca seria soterrada) de RENFE i què en penseu...

Què faríeu... el servei com una nova línia que aniria fins a Zona Universitària (R9?)?
O que formi part com a perllongació d'alguna línia existent, com la R3 com ho proposaven alguns i la R1 com ho proposaven altres?


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Lluis
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dimarts 05/11/2019 8:10

Carlos González ha escrit:
Dimarts 05/11/2019 7:17
Volia reflotar sobre el projecte de Castelldefels-Cornellà (que des de Gavà-Sant Boi i l'estació de Cornellà sota l'estació en superfície de Cornellà de línia de Vilafranca seria soterrada) de RENFE i què en penseu...

Què faríeu... el servei com una nova línia que aniria fins a Zona Universitària (R9?)?
O que formi part com a perllongació d'alguna línia existent, com la R3 com ho proposaven alguns i la R1 com ho proposaven altres?
Pel que fa al servei, el més lògic seria unir-la a la R1 (túnel per la Diagonal-Aragó), per les característiques suburbanes de la línia. Pel que fa al traçat, des d'Esplugues aniria a Sant Boi via Sant Joan Despí (per Guimerà-Fontsanta) enlloc de via Cornellà. I de Sant Boi a Sant Boi sud vorejaria el turó per Bonaventura Calopa i Bonaventura Aribau.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

torres997
N5
N5
Entrades: 128

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 05/11/2019 9:53

Carlos González ha escrit:
Dimarts 05/11/2019 7:17
Volia reflotar sobre el projecte de Castelldefels-Cornellà (que des de Gavà-Sant Boi i l'estació de Cornellà sota l'estació en superfície de Cornellà de línia de Vilafranca seria soterrada) de RENFE i què en penseu...

Què faríeu... el servei com una nova línia que aniria fins a Zona Universitària (R9?)?
O que formi part com a perllongació d'alguna línia existent, com la R3 com ho proposaven alguns i la R1 com ho proposaven altres?
És cert que durant l'època de vaques grasses es va proposar una línia des de Castelledefels fins a Zona Universitària, passant per Gavà, Viladecans, Sant Boi, Cornellà i Esplugues. Fins i tot es parlava del "metro del Delta" o de la "línia R9". No hi estic gaire posat, però crec que tot van ser paraules i que mai es va parlar seriosament sobre aquest projecte. Malauradament, crec que haurem d'esperar bastants (molts) anys per veure aquesta línia en funcionament (si és que finalment recuperen el projecte).

Tot el que podem fer fins llavors són meres especulacions. Personalment, enfocaria aquesta línia com un servei independent, amb una bona freqüència, fent-la competitiva amb els autobusos interurbans (ja sigui en forma de línia de metro o de rodalies).

Edit: Fa un temps vaig fer un petit post a Instagram sobre aquest projecte:
https://www.instagram.com/p/BpSRcRMHQuE/
torres997 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 05/11/2019 17:25, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 285

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 05/11/2019 12:59

Carlos González ha escrit:
Dimarts 05/11/2019 7:17
Volia reflotar sobre el projecte de Castelldefels-Cornellà (que des de Gavà-Sant Boi i l'estació de Cornellà sota l'estació en superfície de Cornellà de línia de Vilafranca seria soterrada) de RENFE i què en penseu...

Què faríeu... el servei com una nova línia que aniria fins a Zona Universitària (R9?)?
O que formi part com a perllongació d'alguna línia existent, com la R3 com ho proposaven alguns i la R1 com ho proposaven altres?
Jo crec que mentre només arribés a Zona Universitària, haurien d'existir els dos tipus de serveis, el suburbà Castelldefels-Zona (R9) i el de rodalies amb R1 o R3. De totes formes, al pensar en global, si es fa el nus de la Torrassa els R1 passaran a ser costa-costa i els R2 interior-interior. Per tant com a candidats per a la nova línia quedarien R3 i R4. Em decanto per R4 a Castefa i que R3 vagin a Aeroport per ramal aigües, però podria ser a l'inrevés, la demanda del Vallès a l'aeroport segur que és forta.
Tornant al ramal, crec que caldria evitar errors passats i no limitar la capacitat de la infraestructura, construint el major nombre d'enllaços possible. Penso en una R7 semicircular Zona Universitaria - Sant Andreu Arenal. Penso en portar a Zona Universitaria part dels trens de la linia de Vilafranca per alliberar solcs als túnels de Barcelona... en fi, com més enllaços fisics entre línies més opcions, mirem Madrid sino.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1570
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 05/11/2019 18:23

Jo personalment descartaria el conegut salt de moltó perquè la idea de fer un servei costa-costa i interior-interior em sembla que no té perquè fer-se... primer l'únic benefici que compta és amb fer el tren de l'interior-interior i costa-costa, però la resta de coses com la saturació dels dos túnels en especial el de Pl. Catalunya seguirien amb els mateixos problemes.

Tenint en compte que si es fa la posada de la distribució de les vies de Sants i la demanda relació entre costa-interior de la R2 i la relació interior-costa de la R1 em sembla perfecte. Però si es fa el salt de moltó, és lògic que la millor candidata apart del servei R9, és o la R3 o la R4. La gràcia és que a causa de que el nou ramal de l'aeroport serà un servei llançadora (R10?) des de T1 fins a SAC quan aquesta pugui ser capçalera dels regionals (que em pregunto com s'ho farà) la qüestió és on acabarà la R3 si la R4 anirà a Castefa per via Delta i viceversa.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 285

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 12/11/2019 19:03

Carlos González ha escrit:
Dimarts 05/11/2019 18:23
Jo personalment descartaria el conegut salt de moltó perquè la idea de fer un servei costa-costa i interior-interior em sembla que no té perquè fer-se... primer l'únic benefici que compta és amb fer el tren de l'interior-interior i costa-costa, però la resta de coses com la saturació dels dos túnels en especial el de Pl. Catalunya seguirien amb els mateixos problemes.

Tenint en compte que si es fa la posada de la distribució de les vies de Sants i la demanda relació entre costa-interior de la R2 i la relació interior-costa de la R1 em sembla perfecte. Però si es fa el salt de moltó, és lògic que la millor candidata apart del servei R9, és o la R3 o la R4. La gràcia és que a causa de que el nou ramal de l'aeroport serà un servei llançadora (R10?) des de T1 fins a SAC quan aquesta pugui ser capçalera dels regionals (que em pregunto com s'ho farà) la qüestió és on acabarà la R3 si la R4 anirà a Castefa per via Delta i viceversa.
El salt de moltó per si sol no millorarà gaire però combinat amb la línia Cornellà - Castelldefels i un salt de moltó al ramal Aigües sí .
- La R1 absorbint el recorregut costa-costa per tunel de Pça Catalunya
- La R2 absorbint el recorregut interior-interior a través del túnel de Passeig de Gràcia
- La R4 l'envies a l'Aeroport T1 a través del tunel de Plaça Catalunya
- La R3 va cap al túnel de Passeig de Gràcia a través del ramal Aigües i acaba a Castelldefels per la nova línia.
I et queden solcs per a una R7 circular
Els regionals els deixes com estan a EdF
La Torrassa passa a ser la estació de referència d Hospitalet i l actual estació d'Hospitalet passa a ser un baixador soterrat



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3811
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 12/11/2019 19:19

robertotlh ha escrit:
Dimarts 12/11/2019 19:03
Carlos González ha escrit:
Dimarts 05/11/2019 18:23
Jo personalment descartaria el conegut salt de moltó perquè la idea de fer un servei costa-costa i interior-interior em sembla que no té perquè fer-se... primer l'únic benefici que compta és amb fer el tren de l'interior-interior i costa-costa, però la resta de coses com la saturació dels dos túnels en especial el de Pl. Catalunya seguirien amb els mateixos problemes.

Tenint en compte que si es fa la posada de la distribució de les vies de Sants i la demanda relació entre costa-interior de la R2 i la relació interior-costa de la R1 em sembla perfecte. Però si es fa el salt de moltó, és lògic que la millor candidata apart del servei R9, és o la R3 o la R4. La gràcia és que a causa de que el nou ramal de l'aeroport serà un servei llançadora (R10?) des de T1 fins a SAC quan aquesta pugui ser capçalera dels regionals (que em pregunto com s'ho farà) la qüestió és on acabarà la R3 si la R4 anirà a Castefa per via Delta i viceversa.
El salt de moltó per si sol no millorarà gaire però combinat amb la línia Cornellà - Castelldefels i un salt de moltó al ramal Aigües sí .
- La R1 absorbint el recorregut costa-costa per tunel de Pça Catalunya
- La R2 absorbint el recorregut interior-interior a través del túnel de Passeig de Gràcia
- La R4 l'envies a l'Aeroport T1 a través del tunel de Plaça Catalunya
- La R3 va cap al túnel de Passeig de Gràcia a través del ramal Aigües i acaba a Castelldefels per la nova línia.
I et queden solcs per a una R7 circular
Els regionals els deixes com estan a EdF
La Torrassa passa a ser la estació de referència d Hospitalet i l actual estació d'Hospitalet passa a ser un baixador soterrat
Realment calen línies de Rodalies llarguíssimes?


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 285

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 12/11/2019 19:54

Renfe445 ha escrit:
Dimarts 12/11/2019 19:19
robertotlh ha escrit:
Dimarts 12/11/2019 19:03
Carlos González ha escrit:
Dimarts 05/11/2019 18:23
Jo personalment descartaria el conegut salt de moltó perquè la idea de fer un servei costa-costa i interior-interior em sembla que no té perquè fer-se... primer l'únic benefici que compta és amb fer el tren de l'interior-interior i costa-costa, però la resta de coses com la saturació dels dos túnels en especial el de Pl. Catalunya seguirien amb els mateixos problemes.

Tenint en compte que si es fa la posada de la distribució de les vies de Sants i la demanda relació entre costa-interior de la R2 i la relació interior-costa de la R1 em sembla perfecte. Però si es fa el salt de moltó, és lògic que la millor candidata apart del servei R9, és o la R3 o la R4. La gràcia és que a causa de que el nou ramal de l'aeroport serà un servei llançadora (R10?) des de T1 fins a SAC quan aquesta pugui ser capçalera dels regionals (que em pregunto com s'ho farà) la qüestió és on acabarà la R3 si la R4 anirà a Castefa per via Delta i viceversa.
El salt de moltó per si sol no millorarà gaire però combinat amb la línia Cornellà - Castelldefels i un salt de moltó al ramal Aigües sí .
- La R1 absorbint el recorregut costa-costa per tunel de Pça Catalunya
- La R2 absorbint el recorregut interior-interior a través del túnel de Passeig de Gràcia
- La R4 l'envies a l'Aeroport T1 a través del tunel de Plaça Catalunya
- La R3 va cap al túnel de Passeig de Gràcia a través del ramal Aigües i acaba a Castelldefels per la nova línia.
I et queden solcs per a una R7 circular
Els regionals els deixes com estan a EdF
La Torrassa passa a ser la estació de referència d Hospitalet i l actual estació d'Hospitalet passa a ser un baixador soterrat
Realment calen línies de Rodalies llarguíssimes?
Un cop solucionats els colls d'ampolla de la xarxa no veig perquè no.



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimarts 12/11/2019 23:13

Les línies poden ser molt llargues, però que siguin pocs trens els que facin el trajecte sencer. Que la majoria siguin serveis parcials per un motiu molt bàsic: fiabilitat. Si una línia, posem la R4 té una incidència a Vacarisses i fas serveis sencers perjudiques entre Sant Vicenç de Calders i Manresa. Si 1 de cada 4 trens que surten de Manresa fa el trajecte sencer, 2 van fins Martorell i l'altre a Vilafranca (el mateix per el costat del penedès) al final els serveis que es veuen perjudicats són menors i el passatger té més opcions. Al final també es tracta de que els fluxes punta-punta són mínims i reforçar aquells trajectes més utilitzats.
El resum és que una línia llarga pot estar realitzada bàsicament per serveis parcials, però sota la mateixa denominació perque el trajecte es comú.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1628
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 13/11/2019 20:42

Carlos González ha escrit:
Dimarts 05/11/2019 18:23
Jo personalment descartaria el conegut salt de moltó perquè la idea de fer un servei costa-costa i interior-interior em sembla que no té perquè fer-se... la saturació dels dos túnels en especial el de Pl. Catalunya seguirien amb els mateixos problemes.
Completament d'acord. La configuració C-C; I-I no comporta, a la pràctica, cap benefici. Només una (altra) despesa immensa en infraestructura. S'emparen en què els fluxos de passatgers són més similars C-C; I-I que encreuant-se. Però, permeteu-me que ho dubti.

Fins i tot, s'ha hagut de modificar el projecte per a què els regionals-MD puguin continuar per Pg. de Gràcia; per no saturar Pl. Cat. i poder seguir arribant a BCN França.
robertotlh ha escrit:
Dimarts 12/11/2019 19:03
La Torrassa passa a ser la estació de referència d Hospitalet i l actual estació d'Hospitalet passa a ser un baixador soterrat
Impossible. La Torrassa serà només un baixador (4 vies). De fet, seran 2 baixadors (2+2 vies) units per un sol vestíbul.

No es pot prescindir de L'Hospi, ni molt menys. Tampoc entenc aquesta 'dèria' d'"enterrar" l'estació. El projecte de soterrament només afecta des de Bifurc. Sta. Eulàlia fins al túnel Gornal (se n'aprofitarà com a entrada). L'estació central de L'Hospitalet ni es toca. Primer, perquè implicaria un cost milionari. Segon, perquè la seva situació no entorpeix la trama urbana. Tercer, perquè disposa d'un munt de vies i un taller imprescindibles avui dia.
m.h.t. l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 13/11/2019 20:53, en total s’ha editat 1 vegada.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 285

Entrada Autor: robertotlh » Dimecres 13/11/2019 20:52

m.h.t. ha escrit:
Dimecres 13/11/2019 20:42
Carlos González ha escrit:
Dimarts 05/11/2019 18:23
Jo personalment descartaria el conegut salt de moltó perquè la idea de fer un servei costa-costa i interior-interior em sembla que no té perquè fer-se... la saturació dels dos túnels en especial el de Pl. Catalunya seguirien amb els mateixos problemes.
Completament d'acord. La configuració C-C; I-I no comporta, a la pràctica, cap benefici. Només una (altra) despesa immensa en infraestructura. S'emparen en què els fluxos de passatgers són més similars C-C; I-I que encreuant-se. Però, permeteu-me que ho dubti.

Fins i tot, d'ha hagut de modificar el projecte per a què els regionals-MD puguin continuar per Pg. de Gràcia; per no saturar Pl. Cat. i poder seguir arribant a BCN França.
robertotlh ha escrit:La Torrassa passa a ser la estació de referència d Hospitalet i l actual estació d'Hospitalet passa a ser un baixador soterrat
Impossible. La Torrassa serà només un baixador (4 vies). De fet, seran 2 baixadors (2+2 vies) units per un sol vestíbul.

No es pot prescindir de L'Hospi, ni molt menys. Tampoc entenc aquesta 'dèria' d'"enterrar" l'estació. El projecte de soterrament només afecta des de Torrassa fins al túnel Gornal (se n'aprofitarà com a entrada). L'estació central de L'Hospitalet ni es toca. Primer, perquè implicaria un cost milionari. Segon, perquè la seva situació no entorpeix la trama urbana. Tercer, perquè disposa d'un munt de vies i un taller imprescindibles avui dia.
Sou uns NIMBYs de manual. Si es volen eliminar els colls d'ampolla i fer-ho de forma dimensionada no tan sols a les necessitats actuals sino a les futures cal una forta inversió, clar. Doncs que es deixin els calers, després d'anys de nul·la inversió, és el que toca. Amb la configuració de vies actual de Barcelona hi ha poc marge de millora.



Railjet OBB
N4
N4
Entrades: 57

Entrada Autor: Railjet OBB » Dimecres 04/12/2019 20:48

Us presento la meva proposta per alleugerar la xarxa ferroviària de la ciutat de Barcelona.

Túnel Diagonal - Meridiana per les línies R4 i R7.

Túnel Diagonal - Besos per les línies R1 i RG1.

Espero que hem doneu la vostre opinió i que puguem fer un debat.
Fitxers adjunts
Sin título.jpg
Túnels per la Diagonal.
Sin título.jpg (32.67 KiB) Visualitzat 996 cops



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 305
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dijous 05/12/2019 15:53

Et recomano que et llegeixis la última part del meu TFG, sobre el 3r túnel de Rodalies; la teva proposta té uns quants condicionants impossibles a nivell geografic.

viewtopic.php?f=96&t=14936


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1570
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 08/12/2019 15:44

Volia exposar un mapa fet de manera exprés amb el Google Maps per comprovar quin transport públic podria ser més adient per els municipis del Delta de Llobregat, hi han dues opcions que totes dues em semblen bones alternatives a l'autobús: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 50546&z=13

Tramvia: Amb el projecte del C-245 i la variant d'aquesta... l'actual C-245 que passa per Cornellà-Sant Boi es podria aprofitar per fer un recorregut viable tan per autobusos com circulacions de tramvia fins a Castelldefels. On el tramvia pot tenir la possibilitat de fer intercanviador (o més bé deixar a prop) a les estacions de Castelldefels i Gavà de RENFE i fer anar al centre de Viladecans i als barris de Casablanca/Camps Blancs i el barri de Molí Vell de Sant Boi de Llobregat.

Per fer que les distàncies siguin les més justes possibles i equitatives, he deixat que el trajecte compti amb 12 parades proposades (sense comptar Cornellà Centre), de les quals a Castelldefels compti amb 4 parades, Gavà amb 2 parades, Viladecans amb 2 parades, Sant Boi amb 3 parades, i Cornellà amb 1 parada.

TRAM Castefa.png
TRAM Castefa.png (297.79 KiB) Visualitzat 789 cops

Tren de rodalia: Aquest projecte és suposadament el més demandat per part dels alcaldes de la zona, he seguit la idea del projecte amb el resum de l'estudi informatiu per part del Ministeri de Foment https://www.slideshare.net/quimbalsera/ ... versitaria.

Seguint amb el trajecte de l'estació de Castelldefels, la idea consistiria en fer connectar els municipis de Gavà i Viladecans per la part oest i amb Sant Boi pel sud al barri de Casablanca, després segeuix amb moltes alternatives de traçat que s'han explicat, però la que em sembla més adient és fer pel traçat de Sant Boi fent intercanviador a l'estació de Sant Boi i no a Molí Nou, després penso que no està del tot bé limitar a que per aquesta zona faci aquest servei només, proposaria fer un ramal per l'estació de Cornellà de la línia Castelldefels-Cornellà per enllaçar i fer anar als trens cap a la línia de Vilafranca per fer passar els trens de la R1 si no s'implanta el salt de moltó de la Torrassa o la R3 en el cas que sí s'implanti complementant els del nou servei a Zona Universitària i els que van cap a Mataró/Granollers-Canovelles.

Les estacions que he escollit són les que aparèixen en l'enllaç de l'estudi informatiu on compta amb 8 estacions proposades (sense comptar Castelldefels), de les quals Gavà compta amb 1 estació, Viladecans amb 2 estacions (una d'elles es troba al límit municipal de Gavà), Sant Boi amb 2 estacions, Cornellà, Esplugues i Barcelona (Zona Universitària) amb 1 estació.

R9 (1er recorregut).png
R9 (1er recorregut).png (158.37 KiB) Visualitzat 789 cops
R9 (2on recorregut).png
R9 (2on recorregut).png (185.66 KiB) Visualitzat 789 cops


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1570
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 04/02/2020 7:17

Volia penjar 3 idees de cara al fet de saltar-se parades al Carrilet com antany... Jo faria combinar els S3+S9 i que aquests parin a tots a Quatre Camins (si es possible)

La primera proposo parar les estacions del tram de Pl.Espanya-Martorell només a Pl. Espanya, Ildefons Cerdà, Europa | Fira, Sant Josep, L'Hospitalet Av. Carrilet, Cornellà Riera, Sant Boi, Sant Andreu de la Barca, Martorell Central i Enllaç

La segona proposo seguir un concepte de fer parar pel tram de Pl.Espanya-Martorell només a Pl.Espanya, Europa | Fira, L'Hospitalet Av.Carrilet, Sant Boi, Sant Vicenç dels Horts, Sant Andreu de la Barca, Martorell Central i Martorell Enllaç.

La tercera idea segueix el concepte de fer parar a les estacions amb major demanda i també les que siguin intercanviadors importants, com els casos de Ildefons Cerdà, Europa | Fira, Gornal, L'Hospitalet Av. Carrilet, Sant Boi i a partir d'aquí directe cap a Sant Andreu de la Barca, Martorell Central i Enllaç.

Quina idea penseu que és la millor?
FGC LL-A (Idea 1) - copia.png
FGC LL-A (Idea 1) - copia.png (140.35 KiB) Visualitzat 483 cops
FGC LL-A (Idea 2).png
FGC LL-A (Idea 2).png (141.74 KiB) Visualitzat 483 cops
FGC LL-A (Idea 3).png
FGC LL-A (Idea 3).png (140.33 KiB) Visualitzat 483 cops


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1142
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 04/02/2020 18:40

Buenas,
La idea 2 te la compro ahora mismo, si fueramos un pais ferroviario de verdad y FGC fuera una empresa de Ferrocarriles de Verdad, tranquilamente existiria ese servicio, pero ya sabemos que ahora lo que se lleva es el Metro.
Saludos.



França451
N9
N9
Entrades: 1684
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: H6,D40,L4,L5 y 5,55,C2,C5,B1 y B2
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 05/02/2020 18:03

De esas ideas me gusta una combinación de la 2 y la 3, que ya hablamos hace tiempo, aprovechando las estaciones con vías desviadas para hacer adelantamientos y parar en la siguiente, pero te me echaste a la yugular por descartar en esa idea estaciones como Europa Fira o Avinguda Carrilet, también Sant Boi se descartaba para hacer la parada en la Ciutat Cooperativa.

Ya hablamos de eso, pero te pondré unos ejemplos que creo que son suficientemente sólidos para por qué adelantar en las estaciones con vías desviadas, pero sin hacer parada:
Nos vamos a la línea R4 de tu querido Rodalies, que ojalá y llegue alguna vez a tu pueblo pasando por Castelldefels, para que veas en tu propio día a día lo que te estoy diciendo: Renfe no aprovecha las vías desviadas para que el tren lento venga y pare, espere, llegue el rápido, pare también y se vaya, y luego se vaya el lento. Te digo yo que tú mismo te metes en el tren lento y a la segunda estación que haga eso, sales despavorido para no volver a subirte más. Renfe, como hacen todos los países del mundo mundial aprovecha las vías desviadas para que el rápido pase de largo. Esto se hace especialmente con los Regionales en la R2, en estaciones como Castelldefels o Gavà, y también lo hace el R4 semidirecto a Manresa: sentido Manresa, hace meterse en Bifurcación por una vía desviada al Terrasa que lleva delante, y sentido Barcelona, un Sanvi se mete en la desviada de Sabadell Sud para que detrás le adelante a toda leche el Hospitalet semidirecto, que como bien sabes, no efectúa parada hasta Arenal. Pero aunque este tren hiciera parada en Barberá o Cerdanyola, el adelnato está justificado: como ves un tren rápido sirve para adelantar pasando de largo, no para parar donde ya está el lento. Por lo tanto, las paradas serían Gornal, adelantando en Europa Fira, si ese bodrio lo hubieran hecho con cuatro vías, Almeda o Cornellà Riera, me da igual cuál de las dos, porque antaño los trenes paraban en Almeda y allí salen las dos circulares de TMB de Cornellà, haría la parada allí, ya que tiras de bus para ir al estadio del Espanyol, la Coope de Sant Boi, por varias razones, entre ellas, porque allí está el hospital y porque es la cabecera de varias líneas del municipio, luego una en San vicenç de las Horts, si antes de esa se pudiera adelantar, Sant Andreu de la Barca, saltando Pallejá, porque en Quatre Camins están las vías de adelantado, y dejo la parada en los dos Martorelles, Central y Enllaç.

Con respecto a dos estaciones mencionadas donde el lento para para que el rápido le adelante, Europa Fira, por el hecho de enlazar con la L9 no es Dios, ya que se ha dicho y comentado que esa línea va haciendo eses, es muy lenta, y no va a ninguna parte, y en Gornal ya tienes el tren que te lleva al aeropuerto, más rápido, sencillo y te vale la T Casual (antes T10). Con respecto a Avinguda Carrilet, esa estación no sirve para nada, excepto para ir al Hospital de Bellvitge o a Rambla Just Oliveras para coger el Rodalies (Hospitalet Centro R1/R3/R4/R12): para ir al centro de Barcelona vas en los propios Catalanes hasta la Plaça de Espanya y allí coges el metro, por lo que ya que nadie en su sano juicio se baja en Carrilet para coger la L1 más allá de cinco estaciones (a menos que seas friki o simplemente un loco), creo más importante Gornal, con dos accesos: la Red de Renfe por un lado y nos olvidamos de Can Tries i Gornal, de la L9 y L10, que estaban sólo a 600 metros de la estación ferroviaria y a 500 de los FGC. Por otro lado, si mal no recuerdo por delante de Gornal pasan la Lh1 y Lh2, por Avinguda Carrilet no recuerdo qué pasaba, la 110 y alguna línea más. Para trasladarte a otros puntos de Hospitalet tienes más y mejores conexiones en bus en Gornal que en la otra. Pero no se trata de cuál es mejor o peor, sino cuál tiene más funcionalidad teniendo en cuenta el número de vías existentes.


Les recuerdo a los usuarios de L10 Sud que desde Zona Franca pueden acceder a la red de Rodalies, al R2 Aeroport y a los Catalans a través de la estación CAN TRIES I GORNAL.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1570
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 05/02/2020 21:03

França451... ¿podrías hacer el favor de una vez de dejar de escribir la biblia o un comentario de texto de filosofía? Concreta por favor...

Sobre las ideas, solamente son eso, ideas... Me he basado por enésima vez la relación de pasaje-demanda sobre de hacer parar en estos respectivos lugares, ya que en el pasado los servicios semidirectos de antaño lo hacían de forma similar de esta manera y también debido a que obtienen enlaces y intercambiadores (En torno a las tres opciones). Cierto que he comentado muchas veces el hecho de recuperar los semidirectos de los R5 y R6, pero aún así también es verdad que la red de LL-A ha aumentado las frecuencias en especial por el tramo más concurrido que es el BCN-Martorell debido al hecho de parar en la mayoría de las paradas de ese tramo.
Por lo tanto, las paradas serían Gornal, adelantando en Europa Fira, si ese bodrio lo hubieran hecho con cuatro vías, Almeda o Cornellà Riera, me da igual cuál de las dos, porque antaño los trenes paraban en Almeda y allí salen las dos circulares de TMB de Cornellà, haría la parada allí, ya que tiras de bus para ir al estadio del Espanyol, la Coope de Sant Boi, por varias razones, entre ellas, porque allí está el hospital y porque es la cabecera de varias líneas del municipio, luego una en San vicenç de las Horts, si antes de esa se pudiera adelantar, Sant Andreu de la Barca, saltando Pallejá, porque en Quatre Camins están las vías de adelantado, y dejo la parada en los dos Martorelles, Central y Enllaç.


Entre Almeda o Cornellà Riera se tendría que escoger Cornellà Riera, si antiguamente paraban en Almeda debido al Corte Inglés situado allí, en Cornellà Riera tienen cerca el estadio de RCDE y el centro comercial Splau que es diría yo más concurrido, hablando personalmente.

Sant Boi creo que no lo conoces mucho, o bien muestras poco conocimiento en la mobilidad de Sant Boi o bien mientes. La Coope de Sant Boi sí es cierto que tiene cerca el Parc Sanitari, y cabecera de varias líneas si te refieres a los buses, es cabecera de la SB1 solamente, pasa el N41 y el L61, L76... y cerca de la estación de la Coope, es cabecera por el Parc Sanitari las líneas L70, L72, L79 y N13. Pero en Sant Boi tienes el corazón del municipio donde está cerca del ayuntamiento y los cines de Sant Boi, es cabecera del L96 (conexión actual de Sant Boi con los municipios del Delta) y SB2, pasan el SB1, SB3, L61, L75, L77, y "alrededor de la estación" de Sant Boi tienes los L70, 72, 74, 78, 79 que pasan por el centro, en donde la estación de Sant Boi cuenta con más demanda que en la Coope, y no es rechazo por rechazo a la Coope, es por sentido común.

Y si te refieres a la vía 6 de la estación de Sant Boi para su uso de adelantamientos, en Sant Boi solo hay 3 vías por lo que se debería recuperar o hacer otra vía por Sant Boi para aprovechar mejor la circulación de los saltos de trenes. Sigo pensando que en Sant Boi deben de parar todos los servicios, pero si la infraestructura lo permite y se paran los R5/R6 por la Coope pues la idea no la rechazaría si ayuda a la circulación de trenes y a que haga el transporte por Manresa e Igualada más atractivo, pero sería más atractivo hablando personalmente si fuesen parados por Sant Boi por los aspectos que te he comentado.
Con respecto a dos estaciones mencionadas donde el lento para para que el rápido le adelante, Europa Fira, por el hecho de enlazar con la L9 no es Dios, ya que se ha dicho y comentado que esa línea va haciendo eses, es muy lenta, y no va a ninguna parte
La L9 a pesar de su infraestructura particular y su seguimiento de construcción muy extraña, juzgas la L9 olvidando que comparas la función de un metro con uno del tren en el caso del R2Nord que tienen una función distinta (dependiendo de su método de explotación) y además la L9 todavía la infraestructura no está acabada del todo hasta dentro de un periodo de tiempo extenso, estoy de acuerdo que el tema de que tengas que pagar un billete especial para el Aeropuerto por el metro es una estafa en comparación con el tren que funciona con todos los billetes ATM, pero aún así para RENFE es zona 4, así que depende de que tipo de billete compres o no tengas una T-Casual o Usual y tengas que recurrir por ejemplo a billetes propios o sencillos de RENFE el coste es variado, así que no sé que decirte ya que un billete sencillo de 4 zonas con el billete de Aeropuerto cuesta lo mismo en parte.

Que la L9 vaya a ninguna parte no es cierto ya que está comenzando a incrementarse su pasaje y deja cerca al mercado Mercabarna para los que trabajen allí o vayan a comprar allí, llega a las zonas del Prat en donde no llega el tren y conecta barrios de Hospitalet con el Prat en los cuales con el bus L10 no podría, y actualmente es el único transporte que llega a la Terminal 1 del Aeropuerto, ya que la variante de tren todavía no tiene fecha.
...creo más importante Gornal, con dos accesos: la Red de Renfe por un lado y nos olvidamos de Can Tries i Gornal, de la L9 y L10, que estaban sólo a 600 metros de la estación ferroviaria y a 500 de los FGC. Por otro lado, si mal no recuerdo por delante de Gornal pasan la Lh1 y Lh2, por Avinguda Carrilet no recuerdo qué pasaba, la 110 y alguna línea más. Para trasladarte a otros puntos de Hospitalet tienes más y mejores conexiones en bus en Gornal que en la otra. Pero no se trata de cuál es mejor o peor, sino cuál tiene más funcionalidad teniendo en cuenta el número de vías existentes.


Comparto que los R5/R6 paren en Gornal por el enlace de RENFE, pero Av. Carrilet aparte de ser la seguna estación con más pasaje después de la de Pl. Espanya, ayuda a descongestionar parte del tramo de Av.Carrilet-Espanya en el que tanto la L1 y FGC se puede hacer y ayudaría ese aspecto a los que van por Igualada o Manresa, reconozco que las vías desviadas de Av. Carrilet que tiene deberían reutilizarlas para los adelantamientos como propondías tú y garantizar este tipo de servicios más a menudo, y te recomendaría que fueses a la página de AMB para ver los planos de los buses de Hospitalet porque te estás contradiciendo en aspectos que dices, en Av. Carrilet pasan también el LH1 y LH2 alrededor de la estación y más servicios de buses que en Gornal, así que en realidad Av. Carrilet tiene mejores y más conexiones de bus que en Gornal, en cuanto a los metros de diferencia del L9/L10 con la RENFE y FGC es otra historia, en la que ya tuviste una conversación con otro usuario en relación a tu signatura y a este aspecto y ya te lo dejó claro.

Comparas RENFE con FGC sobre el tema de adelantamientos, porque aunque sean ambos tren y el Carrilet tendría que recuperar la idea de implantar sus servicios largos como semidirectos, RENFE tiene una función muy distinta a FGC en cuanto a explotación ferroviaria, FGC es un servicio ferroviario de carácter menor ya que es tren suburbano, RENFE es más extensa y tiene tanto la función de hacer pasar trenes de larga distancia o de cercanías, Regionales, Media Distancia y un largo etcétera, por esa razón de los adelantamientos que hace como ejemplo has hecho en la R4 se hacen de esta manera.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

davidsaruman
N1
N1
Entrades: 5

Entrada Autor: davidsaruman » Divendres 14/02/2020 12:41

Con mi limitado conocimiento y entendiendo la dificultad técnica de algunos tramos, hago esta propuesta para Rodalies para el Vallès. Supongo que alguien ya lo habrá planteado antes con un trazado similar.

- Modificaciones R4: Túnel de Montcada (ya en estudio), conectando directamente Torre del Baró y Cerdanyola. Eliminar la actual estación en superficie de Montcada St Maria y la de Montcada Manresa (ya tienen la estación de la R2).

- Modificaciones R8: Estación Riu Sec para enlazar con R4 (ya aprobada) y estación de Can Salvatella/Ripollet-Pinetons para enlazar con mi propuesta.

- Construcción de la Linea Orbital (ya aprobada): Tramo entre Sabadell y Mollet.

- Nueva linea de Rodalies Vallès Central, desde Sagrera a Caldes: Partiendo del túnel de Montcada, se trata de una línea subterránea hasta las cercanías de St Perpetua. Hasta allí incluye las estaciones bajo tierra de Montcada Terra Nostra (sustituye Montcada St.Maria), Ripollet, Can Salvatella (enlace con R8) y Santiga (enlace con Orbital). Continua la linea, ya en superficie, con tramos de túneles, con las estaciones de St. Perpetua Nord, Polinyà, Palau de Plegamans, Sentmenat y Caldes de Montbui.
La linea debería ser de doble vía al menos entre Montcada y St Perpetua, tramo con mayor frecuencia de trenes (cada 15 min). De allí hasta Caldes podría ser vía única y con menor frecuencia (cada 30 min).

Imatge



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”