L'estaciĂł de l'R8 a Sant Cugat no estĂ gaire aillada del centre, es pot arribar perfectement caminant, en bici, en cotxe o en bus L7 o L9. El problema que tĂ© la R8 Ă©s la qĂĽantitat de trens a l'hora (1) i les connexions que tĂ©, m'explico, a Sant Cugat la majoria de gent va a Barcelona, a RubĂ, a Cerdanyola, a Terrassa i a Sabadell, els estudiants a la UAB, i la R8 no dĂłna aquestes connexions de forma eficaç. Per anar a Fabra i Puig surt millor agafar el bus A4 que rodalies.adriballesterg ha escrit:Hi ha la falsa creença que un tren amb poca demanda no augmentarĂ , no sĂ© perquè la gent estĂ entestada en creure un tren cada hora per la gent que l'agafa... però oi que hi viu gent en les poblacions, i molta... doncs s'ha de fer un bon transport. Parada de Sant Cugat surrealista, nomĂ©s serveix si hi vas en bici, no hi ha ningĂş que l'agafi perquè estĂ al mig del camp, amb uns ascensors que no funcionen i que no s'hi arriba amb FGC. Vaig estar agafant aquell tren des de Sant Andreu Arenal fins a Sant Cugat una temporada i no us perdeu la carrera que havia de fer a Cerdanyola/Universitat per canviar de l'R8 a l'R7. Altres vegades nomĂ©s vaig agafar-lo des de Cerdanyola/Universitat i per sort no venia amb l'R8 un dia!!. Us ho explicarĂ© bĂ©: feia estona que l'R7 s'esperava a la via Cerdanyola/Universitat per fer l'origen i final per tornar cap a Barcelona. L'R7 tĂ© una freqüència de 1/2 hora, mentre que l'R8 el tĂ© d'una hora i s'ha volgut fer coincidir l'R7 i l'R8 a Cerdanyola/Universitat (i veureu que no Ă©s tant d'aquesta manera). Aleshores va passar el tren direcciĂł Martorell per una altra andana i penso que amb aquest tren, per fer transbordament no hi haguĂ©s hagut cap problema, però quan va arribar el que anava direcciĂł Granollers Centre va parar un minut i mig a l'estaciĂł i va arrencar. La meva sorpresa va ser quan l'R7 va arrencar al mateix moment que l'R8 cap a Granollers Centre. La veritat Ă©s que no sĂ© si hi havia algĂş fent transbordament R8-R7, però deu fer molta rĂ bia veure'ls marxar als dos quan en teoria estĂ s passant pel pas subterrani. Vaig donar grĂ cies de no venir de Sant Cugat aquella vegada.
En conjunt, quants menys transbordaments millor!! Els transbordaments només serveixen per perdre trens i si es tracta de l'R7-R8 pots perdre el tren i haver-te d'esperar una hora. Jo quan anava de Sant Andreu Arenal fins a Sant Cugat passava à nsia per haver de fer el transbordament corrents a Cerdanyola/Universitat, perquè donava classes particulars i si arribava una hora tard, més valia no fer-la.
I us responc per anticipat als que em direu perquè no feia servir FGC. Doncs perquè sóc de Santa Coloma i baixant a Barcelona estava el doble de temps.
Com millorar la R8?
-
ferran6420
- N6

- Entrades: 283
- Membre des de: 11 gen. 2015, 18:45
Re: Com millorar la R8?
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: Com millorar la R8?
Jo veig que està infravalorat aquest servei... ja que penso que hauria de ser un tren cada 30 minuts enlloc de 60 minuts, el pensar en utilitzar l'estació de Baricentro i la nova de Santa Perpètua, i el pensar en moure les estacions de Rubà i Sant Cugat del Vallès per fer els intercanviadors a l'Hospital General i Volpelleres...
Tot això seria necessari per millorar la R8, tot i que potser estaria bĂ© allargar la lĂnia i fer-la fins a Vilafranca del Penedès i Sant Celoni...
Tot això seria necessari per millorar la R8, tot i que potser estaria bĂ© allargar la lĂnia i fer-la fins a Vilafranca del Penedès i Sant Celoni...
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- El Maño amañado
- N7

- Entrades: 463
- Membre des de: 12 oct. 2016, 11:21
- UbicaciĂł: Sant MartĂ (Barcelona).
Re: Com millorar la R8?
Justo lo iba a mencionar todo eso de nuevo. En su monento, ya hice un croquis, asĂ un poco chapucero, en el que se tendrĂa que mover las estaciones de RubĂ y Sant Cugat a sus respectivas más cercanas con las de FGC. TambiĂ©n, cabrĂa destacar que no serĂa mala idea poner frecuencias de 15' - 20' en horas punta en los dĂas laborables. AsĂ los universitarios y los que deban ir al Hospital General, tendrĂa un transporte pĂşblico más en condiciones. El resto del dĂa a 30' que serĂa lo normal, como hicieron en su momento con la C7 cuando la inauguraron.Carlos González ha escrit:Jo veig que estĂ infravalorat aquest servei... ja que penso que hauria de ser un tren cada 30 minuts enlloc de 60 minuts, el pensar en utilitzar l'estaciĂł de Baricentro i la nova de Santa Perpètua, i el pensar en moure les estacions de RubĂ i Sant Cugat del Vallès per fer els intercanviadors a l'Hospital General i Volpelleres...
Tot això seria necessari per millorar la R8, tot i que potser estaria bĂ© allargar la lĂnia i fer-la fins a Vilafranca del Penedès i Sant Celoni...
Re: Com millorar la R8?
El problema de la R8, al menys al Vallès sud, és que la majoria de les estacions simplement estan en un lloc caca, i no és una cosa que es pugui arreglar amb millores và ries. Només amb un traçat totalment nou, i deixar l'antic per mercaderies només, es pot realment fer una linia de tren atractiva que sigui capaç de fer tant de R7 i R8, és a dir, formar un anell amb Barcelona, i formar un corredor des de Martorell fins a Granollers.
El que a mi m'agradaria, i això estem parlant potser a 30 anys vista, Ă©s un traçat aixĂ. La grandĂssima majoria seria tĂşnel, excepte un tros entre Sant Cugat i Cerdanyola Universitat.
En lila el traçat antic, en vermell el nou. Estacions a Castellbisbal (nomĂ©s R7), RubĂ (sota FGC), Sant Cugat (sota FGC), Cerdanyola Universitat. TambĂ© es podria considerar fer estacions sota FGC Hospital General i FGC Mirasol, i crear dos estacions noves a l'oest de RubĂ (Sant GenĂs) i a l'est de Sant Cugat, pel polĂgon Can MagĂ/barri Sant Francesc, crec que Ă©s una bona idea, però hauria de dependre de l'enfoc amb el que es vulgui donar la lĂnia, si mĂ©s local o mĂ©s regional.

El que a mi m'agradaria, i això estem parlant potser a 30 anys vista, Ă©s un traçat aixĂ. La grandĂssima majoria seria tĂşnel, excepte un tros entre Sant Cugat i Cerdanyola Universitat.
En lila el traçat antic, en vermell el nou. Estacions a Castellbisbal (nomĂ©s R7), RubĂ (sota FGC), Sant Cugat (sota FGC), Cerdanyola Universitat. TambĂ© es podria considerar fer estacions sota FGC Hospital General i FGC Mirasol, i crear dos estacions noves a l'oest de RubĂ (Sant GenĂs) i a l'est de Sant Cugat, pel polĂgon Can MagĂ/barri Sant Francesc, crec que Ă©s una bona idea, però hauria de dependre de l'enfoc amb el que es vulgui donar la lĂnia, si mĂ©s local o mĂ©s regional.

Aeduh l’ha editat per darrera vegada el dia: 08 set. 2018, 13:33, en total s’ha editat 1 vegada.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquĂ!
-
França451
- N9

- Entrades: 2425
- Membre des de: 17 jul. 2011, 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- UbicaciĂł: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: Com millorar la R8?
Me gusta la idea como concepto y como intercambiadores, pero...Aeduh ha escrit:El problema de la R8, al menys al Vallès sud, és que la majoria de les estacions simplement estan en un lloc caca, i no és una cosa que es pugui arreglar amb millores và ries. Només amb un traçat totalment nou, i deixar l'antic per mercaderies només, es pot realment fer una linia de tren atractiva que sigui capaç de fer tant de R7 i R8, és a dir, formar un anell amb Barcelona, i formar un corredor des de Martorell fins a Granollers.
El que a mi m'agradaria, i això estem parlant potser a 30 anys vista, Ă©s un traçat aixĂ. La grandĂssima majoria seria tĂşnel, excepte un tros entre Sant Cugat i Cerdanyola Universitat.
En lila el traçat antic, en vermell el nou. Estacions a Castellbisbal (nomĂ©s R7), RubĂ (sota FGC), Sant Cugat (sota FGC), Cerdanyola Universitat. TambĂ© es podria considerar fer estacions sota FGC Hospital General i FGC Mirasol, i crear una estaciĂł nova a l'est de Sant Cugat, pel polĂgon Can MagĂ/barri Sant Francesc, crec que Ă©s una bona idea, però hauria de dependre de l'enfoc amb el que es vulgui donar la lĂnia, si mĂ©s local o mĂ©s regional.
PregĂşntale a los barceloninos si les agrada que una lĂnea que actualmente es recta la conviertas en una lĂnea 9bis y sea la tercera parte de nuestro actual V21 (la lĂnea modĂ©lica de "ortogonalidad" y rectitud de la Barcelona de 2018). Conste que entiendo tu idea, que es hacerla pasar por RubĂ centro y Sant Cugat centro, pero pasa que el centro de RubĂ, el centro de Sant Cugat, el centro de Castellbisbal y el centro de la Universidad AutĂłnoma, no están ni mucho menos al mismo nivel en un plano. Por otro lado tu idea estarĂa bien en lo que respecta a la absurda idea que a muchos se les ha emperrado de correr los dos baixadores para acercarlos a FGC. Creo que ninguno aquĂ se ha dado cuenta de que el baixador de RubĂ no podemos llevarlo al lado de Hospital General porque Hospital general está en otro tĂ©rmino municipal y de entrada ya no podrĂamos llamarlo "RubĂ" ya que no está en esta localidad, y tendrĂamos dos estaciones en Sant Cugat y cero en RubĂ. Y evidentemente hacer una estaciĂłn al lado de hospital manteniendo la otra es una completa tonterĂa ya que están muy prĂłximas una de la otra (500 metros). Sant Cugat es distinto, Sant Cugat sĂ que podemos mover la estaciĂłn de sitio, para acercarla a la S2, pero RubĂ, evidentemente no, ya que dejamos todo un municipio sin tren. Y evidentemente ninguna lĂnea urbana de Avanza rubĂ bajarĂa a la estaciĂłn Renfe, cosa que la actual estaciĂłn sĂ permite por estar dentro de su tĂ©rmino municipal.
Todos sabemos que la accesibilidad desde la Renfe de RubĂ al pueblo deja mucho que desear, pero ese no es problema de Renfe. Es problema de Avanza, que pone un bus cada hora completamente descoordinado con el horario del tren, y teniendo una segunda lĂnea, la 5, que a mitad de camino se desvĂa, cuando haciĂ©ndola bajar un poco más, serĂa una segunda alternativa a la estaciĂłn Renfe.
Respecto al acceso de RubĂ Renfe a Hospital General, se ha hablado muchas veces de su difĂcil accesibilidad, pero volvemos a lo mismo: Sant Cugat podrĂa poner en esa zona una acera y evitar a la gente cruzar carreteras de 100 por hora de un carril por sentido y sin arcĂ©n. Por lo que he podido ver, por tema de espacio no es, hacer una vĂa verde, de esas que tanto les encanta, con un paseo y al lado un carril para bicis en ese tramo no va a suponer una inversiĂłn de llevarse las manos a la cabeza, los ayuntamientos de RubĂ y Sant cugat podrĂan empezar mañana mismo. Y por otro lado, que yo sepa no hay ni una sola lĂnea del grupo sarbus-moventis que haga esta conexiĂłn directa: Hospital General-EstaciĂłn Renfe de RubĂ. Y no será porque no hay carreteras que las conecten. Otros que tambiĂ©n tendrĂan que ponerse las pilas, del mismo modo que no hay lĂneas, ni urbanas ni interurbanas que conecten estos puntos son el Macrocentro comercial de Sant Cugat ese tan chulo, con la estaciĂłn de FGC de Hospital General, que está a 10 minutos andando, pero hay que ir andando atrabvesando un campo de gitanos o yendo por la carretera que da más vuelta pero llega igualmente. Como he indicado, ya hay una carretera que llega ahĂ. ÂżTanto cuesta que alguna lĂnea de bus conecte estos puntos?
Es que llevamos años chillando que si las estaciones de la R8, que si tal... y no nos hemos mirado cómo está la movilidad en esos dos pueblos, que es literalmente PATÉTICA Y LAMENTABLE!!!!!!!!!! empecemos por mejorar eso con lo que ya hay y luego vemos cómo mejorar la R8, leches!!!!!!!!!
Y esto va tanto por los urbanos de Sant cugat, que no sĂ© quiĂ©n los gestiona, por Avanza, que gestiona los de RubĂ y por Sarbus, del grupo Moventis que es la que se encarga de los interurbanos de esa zona. ÂżPara cuándo un sĂłlo interurbano de sarbus que pare en alguna de estas dos estaciones? ÂżPara cuándo? Es que ni una sola lĂnea de sarbus para en las estaciones de Renfe. Ni una. Horarios patĂ©ticos, conexiones inexistentes, lĂneas como la C2 que dan pena, pudiendo tener mejor horario tienen tres servicios al dĂa... ÂżPara quĂ© va a poner Renfe más trenes si tienes que ir a todas partes andando porque no hay buses y los que hay son de un servicio vergonzoso????? ÂżPara cuándo Sarbus va a hacer el favor con tantas y tantas lĂneas de meter alguna que pase por la renfe de RubĂ o Sant cugat? ÂżO es que tenemos que hacer un viaducto en la R8 que vaya al Hospital de Terrassa? Porque dicho hospital parece que sea del primo del dueño de Sarbus, antes no pasaba ni una lĂnea, ahora todas tienen que desviarse a hacer el ganso al señor Hospital para que Terrassa tenga su acceso, y como este ejemplo, miles que hace Sarbus desviando sus lĂneas cuando quiere y donde quiere, pero ah, no!!! las estaciones de la R8 no existen... Menos hospital de Terrassa y más Sarbus am la Renfe de RubĂ y Sant Cugat, y más urbanos, y luego miramos.
Los tiempos de CalĂgula se van acabando... SegĂşn la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Com millorar la R8?
O sea yo he hecho en este mapa teniendo en cuenta que llevo casi toda mi vida viviendo en Sant Cugat. Lo de los buses está fatalmente gestionado, muy cierto, pero también es cierto que si queremos aspirar a un servicio mainstream, guay, del que la gente hable, use, tenga en cuenta, etc. los buses suelen tener que acabar estando out of the picture.
El tĂşnel de mi mapa serĂa bastante muy caro, pero bueno, la duplicaciĂłn 1 km arriba de toda la R1 en el Maresme y tranviarizaciĂłn en la playa que está en el PDI y que molarĂa que en algĂşn momento se hiciera, eso tambiĂ©n será, en plan, caro, caro.
Vivo a como 1200 metros de la estaciĂłn de Renfe, soy un mega fan de los trenes, y nunca he encontrado una situaciĂłn para ir ahĂ (la razĂłn principal es que cuando he querido ir a Cerdanyola podrĂa haber cogido el R7 pero ya no pasa por Sant Cugat...).
Pero remarco lo que ha remarcado França, intentar cambiar de sitio las estaciones dentro de la misma vĂa, sobretodo en la zona de RubĂ, no sirve de nada really. Son zonas no cĂ©ntricas, que no se pliegan a encajarse en rutinas diarias, cuesta demasiado esfuerzo por el mero hecho de estar en el sitio que están. Además, son sitios de esos que son difĂciles de andar, que todo está hecho a gran escala, tipo años 2000, que cosas que de toda la vida eran 10 metros ahora son 50, cosas que quedan bien en despachos de arquitectos y carteles de polĂticos pero en la vida real es un palo caminar (looking at you, zona Forum Besos Mar/Europa Fira/Montjuic).
El tĂşnel de mi mapa serĂa bastante muy caro, pero bueno, la duplicaciĂłn 1 km arriba de toda la R1 en el Maresme y tranviarizaciĂłn en la playa que está en el PDI y que molarĂa que en algĂşn momento se hiciera, eso tambiĂ©n será, en plan, caro, caro.
Vivo a como 1200 metros de la estaciĂłn de Renfe, soy un mega fan de los trenes, y nunca he encontrado una situaciĂłn para ir ahĂ (la razĂłn principal es que cuando he querido ir a Cerdanyola podrĂa haber cogido el R7 pero ya no pasa por Sant Cugat...).
Pero remarco lo que ha remarcado França, intentar cambiar de sitio las estaciones dentro de la misma vĂa, sobretodo en la zona de RubĂ, no sirve de nada really. Son zonas no cĂ©ntricas, que no se pliegan a encajarse en rutinas diarias, cuesta demasiado esfuerzo por el mero hecho de estar en el sitio que están. Además, son sitios de esos que son difĂciles de andar, que todo está hecho a gran escala, tipo años 2000, que cosas que de toda la vida eran 10 metros ahora son 50, cosas que quedan bien en despachos de arquitectos y carteles de polĂticos pero en la vida real es un palo caminar (looking at you, zona Forum Besos Mar/Europa Fira/Montjuic).
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquĂ!
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: Com millorar la R8?
ÂżEntonces dejamos, por ejemplo, que el intercambiador de Martorell Central-Martorell se quede asĂ sin la segunda fase?..França451 ha escrit:Por otro lado tu idea estarĂa bien en lo que respecta a la absurda idea que a muchos se les ha emperrado de correr los dos baixadores para acercarlos a FGC. Creo que ninguno aquĂ se ha dado cuenta de que el baixador de RubĂ no podemos llevarlo al lado de Hospital General porque Hospital general está en otro tĂ©rmino municipal y de entrada ya no podrĂamos llamarlo "RubĂ" ya que no está en esta localidad, y tendrĂamos dos estaciones en Sant Cugat y cero en RubĂ. Y evidentemente hacer una estaciĂłn al lado de hospital manteniendo la otra es una completa tonterĂa ya que están muy prĂłximas una de la otra (500 metros). Sant Cugat es distinto, Sant Cugat sĂ que podemos mover la estaciĂłn de sitio, para acercarla a la S2, pero RubĂ, evidentemente no, ya que dejamos todo un municipio sin tren. Y evidentemente ninguna lĂnea urbana de Avanza rubĂ bajarĂa a la estaciĂłn Renfe, cosa que la actual estaciĂłn sĂ permite por estar dentro de su tĂ©rmino municipal.
Respecto a los buses no te puedo decir mucho, porque no tengo ni idea como funciona en el Vallès el servicio de buses...
La estaciĂłn de RubĂ para mĂ tiene todo el sentido que deje de existir cuando enlace con Hospital General y con Sant Cugat a Volpelleres igual... Además, ya tiene RubĂ estaciĂłn, en el centro además y es la de FGC y supuestamente llegĂł hasta rumores de una nueva estaciĂłn en RubĂ entre la de RubĂ y Les Fonts.França451 ha escrit:Todos sabemos que la accesibilidad desde la Renfe de RubĂ al pueblo deja mucho que desear, pero ese no es problema de Renfe. Es problema de Avanza, que pone un bus cada hora completamente descoordinado con el horario del tren, y teniendo una segunda lĂnea, la 5, que a mitad de camino se desvĂa, cuando haciĂ©ndola bajar un poco más, serĂa una segunda alternativa a la estaciĂłn Renfe.
Pues los que llevan chillando por esas estaciones de la R8, digo que será por algo ¿no? Dices que mejoremos lo que hay y luego vemos cómo mejorar la R8 ¿Entonces dejamos la R8 como está con sus horarios actuales?... ya que dices que mejoremos con lo que hay ¿por qué no hacemos lo que has dicho de coordinar el horario de los buses con las estaciones de la R8, y que las frecuencias de paso sean en vez de 60 minutos a 30 minutos? Un saludo.França451 ha escrit: Es que llevamos años chillando que si las estaciones de la R8, que si tal... y no nos hemos mirado cómo está la movilidad en esos dos pueblos, que es literalmente PATÉTICA Y LAMENTABLE!!!!!!!!!! empecemos por mejorar eso con lo que ya hay y luego vemos cómo mejorar la R8, leches!!!!!!!!!
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Re: Com millorar la R8?
La R8 se beneficiarĂa de horarios de 30 o incluso 20 minutos, pero para eso Renfe tendrĂa que empezar a usar trenes ligeros, pequeños como los de la la Linea de la Pobla o en general muchas ciudades de Europa central.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquĂ!
Re: Com millorar la R8?
No voy a entrar en todo lo comentado pero dejame decir que te equivocas en este punto.França451 ha escrit:Por otro lado tu idea estarĂa bien en lo que respecta a la absurda idea que a muchos se les ha emperrado de correr los dos baixadores para acercarlos a FGC. Creo que ninguno aquĂ se ha dado cuenta de que el baixador de RubĂ no podemos llevarlo al lado de Hospital General porque Hospital general está en otro tĂ©rmino municipal y de entrada ya no podrĂamos llamarlo "RubĂ" ya que no está en esta localidad, y tendrĂamos dos estaciones en Sant Cugat y cero en RubĂ.
En FGC tenemos el caso del Baixador de Capellades que se llama Capellades, pero esta situado en el termino municipal de Vallbona d'Anoia y como tu dices entonces no se podria llamar Capellades, pero la realidad es otra.
Si se habla todo se puede y la R8 nacio muerta por sus horarios y por sus estaciones ya que nadie la ha favorecido para su uso, deberia llegar a Vilafranca y crear un corredor rapido a la UAB y en Martorell deberian terminar la parte de ADIF y tener juntas pero no revueltas FGC y Renfe y potenciando horarios de Transbordo que nunca han existido ya que ni FGC ni Renfe se han puesto de acuerdo en la vida ni en Martorell ni en Gornal/Bellvitge pero ese seria otro tema.
Saludos.
-
França451
- N9

- Entrades: 2425
- Membre des de: 17 jul. 2011, 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- UbicaciĂł: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: Com millorar la R8?
A lo que me refiero es que en el momento en que llevemos la estaciĂłn de Renfe a Hospital General, pasa automáticamente a llamarse Hospital General, o Hospital de Sant Cugat, y aĂşn manteniĂ©ndole el nombre de RubĂ, el tema está en que Avanza no podrĂa llevar la lĂnea 2 urbana de RubĂ hasta allĂ ya que tendrĂa que negociar con Sant Cugat para meter una lĂnea urbana en un tĂ©rmino municipal que no es el suyo. Evidentemente no es un problema que no tenga soluciĂłn, pero no sĂ© hasta quĂ© punto es algo que se pueda hacer de hoy para mañana.ortegote ha escrit:No voy a entrar en todo lo comentado pero dejame decir que te equivocas en este punto.França451 ha escrit:Por otro lado tu idea estarĂa bien en lo que respecta a la absurda idea que a muchos se les ha emperrado de correr los dos baixadores para acercarlos a FGC. Creo que ninguno aquĂ se ha dado cuenta de que el baixador de RubĂ no podemos llevarlo al lado de Hospital General porque Hospital general está en otro tĂ©rmino municipal y de entrada ya no podrĂamos llamarlo "RubĂ" ya que no está en esta localidad, y tendrĂamos dos estaciones en Sant Cugat y cero en RubĂ.
En FGC tenemos el caso del Baixador de Capellades que se llama Capellades, pero esta situado en el termino municipal de Vallbona d'Anoia y como tu dices entonces no se podria llamar Capellades, pero la realidad es otra.
Si se habla todo se puede y la R8 nacio muerta por sus horarios y por sus estaciones ya que nadie la ha favorecido para su uso, deberia llegar a Vilafranca y crear un corredor rapido a la UAB y en Martorell deberian terminar la parte de ADIF y tener juntas pero no revueltas FGC y Renfe y potenciando horarios de Transbordo que nunca han existido ya que ni FGC ni Renfe se han puesto de acuerdo en la vida ni en Martorell ni en Gornal/Bellvitge pero ese seria otro tema.
Saludos.
Respecto al mensaje de Carlos, claro que hay que poner más frecuencia a la R8, me he referido en todo momento a mover de sitio las estaciones, pero "con lo que ya hay" no me he referido en ningĂşn momento a la frecuencia. Os respondo a los dos que lo deseable serĂa trenes cada 20 minutos, o cada 30 en el peor de los casos, pero como dije antes, puede haber problemas para llevar la lĂnea 2 de Avanza hasta la estaciĂłn nueva de RubĂ, y por otro lado actualmente ninguna lĂnea urbana de Sant Cugat llega a Hospital General, cosa que tendrĂan que empezar por hacer, ya que hemos hablado de los problemas de saturaciĂłn de FGC, y si hacermos que los usuarios de la R8 se metan al FGC ya de por sĂ sobresaturado, vamos a crear más problemas en vez de solucionarlos.
Eso tĂş tambiĂ©n lo sabes, Carlos, los problemas de saturaciĂłn de los ferrocarrils. La cosa acercando las estaciones de Renfe a sus respectivas de FGC está por hacer llegar a Hopspital General alguna lĂnea de bus de Sant Cugat y al menos la lĂnea 2 de Avanza de RubĂ, con el objetivo de repartir a los viajeros procedentes del tren a algĂşn medio más que no sea FGC forzosamente, como es el caso del bus urbano. A VollpellĂ©res si mal no recuerdo, llegaba la lĂnea 7 de los urbanos de Sant Cugat, sĂ© que era una pero no sĂ© si la 7 o la 9. Ya es algo. Pero a Hospital General no llega nada. SĂłlo la S1 de FGC que en hora punta ya va llena. Desde Hospital General toca coger coche o ir andando o en bici a cualquier parte. No hay buses. ÂżPara quĂ© vamos a poner la estaciĂłn de la R8 allĂ si sĂłlo hay dos medios? La S1 te acerca al centro de SCG y la R8 a VollpellĂ©res. Vale. Pero un intercambiador Renfe/FGC tiene que tener un respaldo de algĂşn otro medio de transporte, bus urbano o interurbano.
Los tiempos de CalĂgula se van acabando... SegĂşn la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Com millorar la R8?
De moment, la R8 sĂ que tĂ© una millora: ja Ă©s la primera lĂnia de Rodalies Barcelona on totes les estacions tenen teleindicadors de proper tren a les andanes.
Ja han entrat en servei els teleindicadors de l'estaciĂł de Mollet-Sant Fost, amb la qual cosa totes les estacions de la lĂnia en tenen.
D'aquĂ a no massa, hi haurĂ una segona millora, la reforma de les andanes de l'estaciĂł de Cerdanyola-Universitat, ja adjudicada.
I tambĂ© una tercera millora, i importantĂssima pel què fa al nombre de passatgers: l'adjudicaciĂł de l'estaciĂł de Santa Perpètua.
Tenint en compte que la R8 sol ser la més regular, i la que menys retards i incidències pateix de tot Rodalies, segurament generarà un nombre de passatgers apreciable (només comentar que poquet a poquet va creixent en passatgers, això es pot apreciar molt bé ara que hi ha tall, un dia festiu té passatgers, evidentment res a veure amb els números de la R1 o la R2, però poquet a poquet va guanyant passatgers).
Això es notarà especialment en futurs trajectes com Santa Perpètua-Granollers Centre, Santa Perpètua-Mollet Sant Fost, Santa Perpètua-Montmeló, Santa Perpètua-Sant Cugat, i evidentment, Santa Perpètua-Cerdanyola Universitat.
ConvĂ© recordar que a certes hores, la R3 tĂ© intervals de pas dolentĂssims a Santa Perpètua, de mĂ©s d'una hora, particularment en festius.
La R8 representarà una millora significativa, i a més, la nova estació permetrà accedir a Granollers-Centre, mentre que la R3 deixa a Granollers-Canovelles, menys cèntrica.
La quarta millora hauria de ser la reforma de l'estació de Mollet-Sant Fost, adjudicada però paral.litzada per problemes del projecte.
====================================================================================
Altres millores... bé, no és ben bé la R8, però ja he comentat més d'un cop que un dels problemes que hi ha és la falta de tren directe des de Rubà i des de Sant Cugat fins a Barcelona via Montcada i fins a Barcelona via Molins.
Ara bĂ©: d'aquĂ a no massa hauran de fer talls de servei a la R4 i la R8 per les obres entre Castellbisbal i Martorell. No m'estranyaria que alguns serveis (R1?) acabĂ©ssin anant a parar a RubĂ. Seria molt bona cosa que acceptĂ©ssin passatgers.
====================================================================================
Més enllà de temes d'horaris i serveis, que això és una cosa purament de gestió de material, personal, i diners disponibles...
DesprĂ©s de les reformes de Cerdanyola-Universitat i Mollet-Sant Fost, i de la construcciĂł (o mĂ©s exactament finalitzaciĂł) de la nova estaciĂł de Santa Perpètua, la segĂĽent actuaciĂł a la R8 estĂ clarĂssima quina ha de ser: la nova estaciĂł d'Hospital General.
Aquesta estaciĂł (que estarĂ a Sant Cugat) no ha de substituĂŻr la de RubĂ, sinĂł complementar-la, i de pas donar servei a Mira-sol.
Ja han entrat en servei els teleindicadors de l'estaciĂł de Mollet-Sant Fost, amb la qual cosa totes les estacions de la lĂnia en tenen.
D'aquĂ a no massa, hi haurĂ una segona millora, la reforma de les andanes de l'estaciĂł de Cerdanyola-Universitat, ja adjudicada.
I tambĂ© una tercera millora, i importantĂssima pel què fa al nombre de passatgers: l'adjudicaciĂł de l'estaciĂł de Santa Perpètua.
Tenint en compte que la R8 sol ser la més regular, i la que menys retards i incidències pateix de tot Rodalies, segurament generarà un nombre de passatgers apreciable (només comentar que poquet a poquet va creixent en passatgers, això es pot apreciar molt bé ara que hi ha tall, un dia festiu té passatgers, evidentment res a veure amb els números de la R1 o la R2, però poquet a poquet va guanyant passatgers).
Això es notarà especialment en futurs trajectes com Santa Perpètua-Granollers Centre, Santa Perpètua-Mollet Sant Fost, Santa Perpètua-Montmeló, Santa Perpètua-Sant Cugat, i evidentment, Santa Perpètua-Cerdanyola Universitat.
ConvĂ© recordar que a certes hores, la R3 tĂ© intervals de pas dolentĂssims a Santa Perpètua, de mĂ©s d'una hora, particularment en festius.
La R8 representarà una millora significativa, i a més, la nova estació permetrà accedir a Granollers-Centre, mentre que la R3 deixa a Granollers-Canovelles, menys cèntrica.
La quarta millora hauria de ser la reforma de l'estació de Mollet-Sant Fost, adjudicada però paral.litzada per problemes del projecte.
====================================================================================
Altres millores... bé, no és ben bé la R8, però ja he comentat més d'un cop que un dels problemes que hi ha és la falta de tren directe des de Rubà i des de Sant Cugat fins a Barcelona via Montcada i fins a Barcelona via Molins.
Ara bĂ©: d'aquĂ a no massa hauran de fer talls de servei a la R4 i la R8 per les obres entre Castellbisbal i Martorell. No m'estranyaria que alguns serveis (R1?) acabĂ©ssin anant a parar a RubĂ. Seria molt bona cosa que acceptĂ©ssin passatgers.
====================================================================================
Més enllà de temes d'horaris i serveis, que això és una cosa purament de gestió de material, personal, i diners disponibles...
DesprĂ©s de les reformes de Cerdanyola-Universitat i Mollet-Sant Fost, i de la construcciĂł (o mĂ©s exactament finalitzaciĂł) de la nova estaciĂł de Santa Perpètua, la segĂĽent actuaciĂł a la R8 estĂ clarĂssima quina ha de ser: la nova estaciĂł d'Hospital General.
Aquesta estaciĂł (que estarĂ a Sant Cugat) no ha de substituĂŻr la de RubĂ, sinĂł complementar-la, i de pas donar servei a Mira-sol.
-
mfuentesll2
- N5

- Entrades: 125
- Membre des de: 15 gen. 2018, 17:48
Re: Com millorar la R8?
Revisc aquest fil, hi ha un parell de coses que amb el temps, un cop d'ull al PDI, altres fils i disponibilitat de material he pogut reflexionar.
- La R8 Ă©s una lĂnia rĂ pida, amb les estacions molt separades entre elles. Per tant, si s'han de perdre un parell de minuts per afegir un baixador a H. General (mantenint obert RubĂ) no passaria res, Ă©s cert que sĂłn nomĂ©s 750 metres però compensa la resta de la lĂnia. A part estaria situat en els conreus que hi ha darrere de H. General aixĂ doncs serĂa barata d'expropiar els terrenys. SinĂł com he dit ja uns quants cops perforar un segon tĂşnel sota la AP7 (o ampliar el del tren per donar accĂ©s en lĂnia recta a l'hospital.
- Aprofitant que s'allarga la lĂnia fins Vilafranca, allargar-la encara mĂ©s en alguns serveis per fer serveis de Regional entre Tarragona i Girona amb parades a totes entre Tarragona i SVC, Vendrell, Vilafranca, Martorell, Castellbisbal, RubĂ, Sant Cugat, UAB, Mollet, Granollers, Sant Celoni, Maçanet i la resta de parades fins Girona.
- Aprofitant també la retirada de material per la compra de material nou previst per aquests propers anys, salvar les 470 per aquests regionals. Sé que són unitats velles, però sent mà quines tipus 140, amb uns dels millors seients que té Renfe i sent senzill el seu manteniment podria donar el servei perfectament.
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: Com millorar la R8?
Ara avui en dia les estacions "més properes" entre Hospital General i Volpelleres d'FGC és la de Rubà i Sant Cugat d'ADIF...
Personalment estic d'acord en fer intercanviadors en aquelles estacions i a mĂ©s però... vosaltres suprimirĂeu la de RubĂ i Sant Cugat del Vallès o complementarĂeu tant la dels suposats intercanviadors de Hospital General i Volpelleres com les actuals de RubĂ i Sant Cugat del Vallès
Personalment estic d'acord en fer intercanviadors en aquelles estacions i a mĂ©s però... vosaltres suprimirĂeu la de RubĂ i Sant Cugat del Vallès o complementarĂeu tant la dels suposats intercanviadors de Hospital General i Volpelleres com les actuals de RubĂ i Sant Cugat del Vallès
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
-
mfuentesll2
- N5

- Entrades: 125
- Membre des de: 15 gen. 2018, 17:48
Re: Com millorar la R8?
Les dues estan en la mateixa situació, aprox a 700m de FGC. El que es podria fer és construir uns bons enllaços entre les dues. I a més a més reforçar-les amb TP.
La de RubĂ ja ho posa difĂcil actualment perque la gent hi vagi, però moure-la a H. General ja ho posaria impossible. Sant Cugat no ho conec tant bĂ© aixĂ que no puc saber si aconseguiria mĂ©s passatge nou o nomĂ©s el transbord (que saturaria encara mĂ©s FGC). Han de ser complementaris, però mentre no es pugui millorar substancialment la capacitat de FGC Vallès potser fins i tot Ă©s millor segregar serveis i passatgers, que la inducciĂł que produeixi la millora de la xarxa de rodalies no provoqui encara mĂ©s saturaciĂł.
La de RubĂ ja ho posa difĂcil actualment perque la gent hi vagi, però moure-la a H. General ja ho posaria impossible. Sant Cugat no ho conec tant bĂ© aixĂ que no puc saber si aconseguiria mĂ©s passatge nou o nomĂ©s el transbord (que saturaria encara mĂ©s FGC). Han de ser complementaris, però mentre no es pugui millorar substancialment la capacitat de FGC Vallès potser fins i tot Ă©s millor segregar serveis i passatgers, que la inducciĂł que produeixi la millora de la xarxa de rodalies no provoqui encara mĂ©s saturaciĂł.
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Com millorar la R8?
Jo crec que per quasi un quilòmetre de distà ncia i aprofitant les dues distà ncies es podria fer un servei llançadora atractiu sincronitzat amb els horaris dels trens amb marge.mfuentesll2 ha escrit: ↑31 oct. 2019, 23:39 Les dues estan en la mateixa situació, aprox a 700m de FGC. El que es podria fer és construir uns bons enllaços entre les dues. I a més a més reforçar-les amb TP.
La de RubĂ ja ho posa difĂcil actualment perque la gent hi vagi, però moure-la a H. General ja ho posaria impossible. Sant Cugat no ho conec tant bĂ© aixĂ que no puc saber si aconseguiria mĂ©s passatge nou o nomĂ©s el transbord (que saturaria encara mĂ©s FGC). Han de ser complementaris, però mentre no es pugui millorar substancialment la capacitat de FGC Vallès potser fins i tot Ă©s millor segregar serveis i passatgers, que la inducciĂł que produeixi la millora de la xarxa de rodalies no provoqui encara mĂ©s saturaciĂł.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
-
mfuentesll2
- N5

- Entrades: 125
- Membre des de: 15 gen. 2018, 17:48
Re: Com millorar la R8?
A sant Cugat ho veig possible, a Rubà no. En hora punta és casi impossible entrar i sortir de l'estació. L'entrada de l'estació està en una rotonda sense visibilitat i amb un STOP on quan passen cotxes no hi ha manera de sortir. La ruta continua per sota l'autopista per una sèrie de rotondes que es saturen també i creuar tot el complex de l'hospital. La tornada no millora en aquest aspecte.
Re: Com millorar la R8?
Jo construĂŻria una nova estaciĂł a Hospital General, mantindria l'actual estaciĂł de RubĂ-Rodalies, no construĂŻria cap intercanviador a Volpelleres, deixaria l'actual estaciĂł de Sant Cugat-Rodalies com estĂ , i sĂ que construĂŻria un nou intercanviador a BarberĂ , a la intersecciĂł entre la R8 i la R4 (atenciĂł, això no Ă©s Baricentro, que queda a l'altra punta del tĂşnel de Baricentro, se li hauria de posar un altre nom).Carlos González ha escrit: ↑31 oct. 2019, 07:23 Ara avui en dia les estacions "mĂ©s properes" entre Hospital General i Volpelleres d'FGC Ă©s la de RubĂ i Sant Cugat d'ADIF...
Personalment estic d'acord en fer intercanviadors en aquelles estacions i a mĂ©s però... vosaltres suprimirĂeu la de RubĂ i Sant Cugat del Vallès o complementarĂeu tant la dels suposats intercanviadors de Hospital General i Volpelleres com les actuals de RubĂ i Sant Cugat del Vallès
Re: Com millorar la R8?
Jo conec gent que podria fer servir aquesta lĂnia i no ho fa perquè Ă©s impracticable a nivell d'horaris. El que jo crec que Ă©s prioritari per millorar-la Ă©s augmentar les freqüències, he llegit en diferents llocs que hi ha problema de material (i potser tambĂ© de personal).
Jo crec que aquesta millora és la més priorità ria abans de fer qualsevol tipus d'estació nova... que segurament a llarg termini sigui el següent pas, però el tema de les freqüències és clau a curt plaç.
Jo crec que aquesta millora és la més priorità ria abans de fer qualsevol tipus d'estació nova... que segurament a llarg termini sigui el següent pas, però el tema de les freqüències és clau a curt plaç.
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: Com millorar la R8?
Això no et treu ningĂş la raĂł, de fet el PDI mostra que per millorar la R8 s'hauria d'incrementar les freqüències de 60' a 30', i la idea mostra que es perllongaria cap a VilafrancaGigioGigo ha escrit: ↑13 des. 2019, 10:11 Jo conec gent que podria fer servir aquesta lĂnia i no ho fa perquè Ă©s impracticable a nivell d'horaris. El que jo crec que Ă©s prioritari per millorar-la Ă©s augmentar les freqüències, he llegit en diferents llocs que hi ha problema de material (i potser tambĂ© de personal).
Jo crec que aquesta millora és la més priorità ria abans de fer qualsevol tipus d'estació nova... que segurament a llarg termini sigui el següent pas, però el tema de les freqüències és clau a curt plaç.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Com millorar la R8?
I no es podria fer una lĂnia circular d'alta freqüència que tingui un punt de descans en alguna estaciĂł com la de França, quelcom aixĂ:
Estació de França
Sagrera Meridiana
St. Andreu Arenal
Torre BarĂł
Montcada BifurcaciĂł
Montcada Manresa
Montcada Santa Maria
Cerdanyola del Vallès
Cerdanyola Universitat
Sant Cugat
RubĂ
El Papiol
Molins de Rei
Sant Feliu
Sant Joan DespĂ
CornellĂ
L'Hospitalet
Sants
Passeig de GrĂ cia
Estació de França
La idea és crear un "Ringbahn".
El trajecte que va en sentit horari el podem marcar "per Passeig de GrĂ cia" i l'antihorari "per Sagrera". A mĂ©s, aprofita l'abast de "la tarifa plana metropolitana" excepte l'estaciĂł de RubĂ.
I com que se suposa que Ă©s una lĂnia d'alta freqüència es podrien reorganitzar serveis passants per tal que siguin mĂ©s curts, Ă©s a dir, que acabin en una cèntrica tipus Sants per canviar a metro. No creieu?
Estació de França
Sagrera Meridiana
St. Andreu Arenal
Torre BarĂł
Montcada BifurcaciĂł
Montcada Manresa
Montcada Santa Maria
Cerdanyola del Vallès
Cerdanyola Universitat
Sant Cugat
RubĂ
El Papiol
Molins de Rei
Sant Feliu
Sant Joan DespĂ
CornellĂ
L'Hospitalet
Sants
Passeig de GrĂ cia
Estació de França
La idea és crear un "Ringbahn".
El trajecte que va en sentit horari el podem marcar "per Passeig de GrĂ cia" i l'antihorari "per Sagrera". A mĂ©s, aprofita l'abast de "la tarifa plana metropolitana" excepte l'estaciĂł de RubĂ.
I com que se suposa que Ă©s una lĂnia d'alta freqüència es podrien reorganitzar serveis passants per tal que siguin mĂ©s curts, Ă©s a dir, que acabin en una cèntrica tipus Sants per canviar a metro. No creieu?
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.


