Com millorar la R8?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
ferran6420
N6
N6
Entrades: 267

Re: Com millorar la R8?

Entrada Autor: ferran6420 » Dilluns 03/09/2018 13:49

adriballesterg ha escrit:Hi ha la falsa creença que un tren amb poca demanda no augmentarà, no sé perquè la gent està entestada en creure un tren cada hora per la gent que l'agafa... però oi que hi viu gent en les poblacions, i molta... doncs s'ha de fer un bon transport. Parada de Sant Cugat surrealista, només serveix si hi vas en bici, no hi ha ningú que l'agafi perquè està al mig del camp, amb uns ascensors que no funcionen i que no s'hi arriba amb FGC. Vaig estar agafant aquell tren des de Sant Andreu Arenal fins a Sant Cugat una temporada i no us perdeu la carrera que havia de fer a Cerdanyola/Universitat per canviar de l'R8 a l'R7. Altres vegades només vaig agafar-lo des de Cerdanyola/Universitat i per sort no venia amb l'R8 un dia!!. Us ho explicaré bé: feia estona que l'R7 s'esperava a la via Cerdanyola/Universitat per fer l'origen i final per tornar cap a Barcelona. L'R7 té una freqüència de 1/2 hora, mentre que l'R8 el té d'una hora i s'ha volgut fer coincidir l'R7 i l'R8 a Cerdanyola/Universitat (i veureu que no és tant d'aquesta manera). Aleshores va passar el tren direcció Martorell per una altra andana i penso que amb aquest tren, per fer transbordament no hi hagués hagut cap problema, però quan va arribar el que anava direcció Granollers Centre va parar un minut i mig a l'estació i va arrencar. La meva sorpresa va ser quan l'R7 va arrencar al mateix moment que l'R8 cap a Granollers Centre. La veritat és que no sé si hi havia algú fent transbordament R8-R7, però deu fer molta ràbia veure'ls marxar als dos quan en teoria estàs passant pel pas subterrani. Vaig donar gràcies de no venir de Sant Cugat aquella vegada.
En conjunt, quants menys transbordaments millor!! Els transbordaments només serveixen per perdre trens i si es tracta de l'R7-R8 pots perdre el tren i haver-te d'esperar una hora. Jo quan anava de Sant Andreu Arenal fins a Sant Cugat passava ànsia per haver de fer el transbordament corrents a Cerdanyola/Universitat, perquè donava classes particulars i si arribava una hora tard, més valia no fer-la.
I us responc per anticipat als que em direu perquè no feia servir FGC. Doncs perquè sóc de Santa Coloma i baixant a Barcelona estava el doble de temps.
L'estació de l'R8 a Sant Cugat no està gaire aillada del centre, es pot arribar perfectement caminant, en bici, en cotxe o en bus L7 o L9. El problema que té la R8 és la qüantitat de trens a l'hora (1) i les connexions que té, m'explico, a Sant Cugat la majoria de gent va a Barcelona, a Rubí, a Cerdanyola, a Terrassa i a Sabadell, els estudiants a la UAB, i la R8 no dóna aquestes connexions de forma eficaç. Per anar a Fabra i Puig surt millor agafar el bus A4 que rodalies.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1624
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 04/09/2018 10:13

Jo veig que està infravalorat aquest servei... ja que penso que hauria de ser un tren cada 30 minuts enlloc de 60 minuts, el pensar en utilitzar l'estació de Baricentro i la nova de Santa Perpètua, i el pensar en moure les estacions de Rubí i Sant Cugat del Vallès per fer els intercanviadors a l'Hospital General i Volpelleres...

Tot això seria necessari per millorar la R8, tot i que potser estaria bé allargar la línia i fer-la fins a Vilafranca del Penedès i Sant Celoni...


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dimecres 05/09/2018 1:02

Carlos González ha escrit:Jo veig que està infravalorat aquest servei... ja que penso que hauria de ser un tren cada 30 minuts enlloc de 60 minuts, el pensar en utilitzar l'estació de Baricentro i la nova de Santa Perpètua, i el pensar en moure les estacions de Rubí i Sant Cugat del Vallès per fer els intercanviadors a l'Hospital General i Volpelleres...

Tot això seria necessari per millorar la R8, tot i que potser estaria bé allargar la línia i fer-la fins a Vilafranca del Penedès i Sant Celoni...
Justo lo iba a mencionar todo eso de nuevo. En su monento, ya hice un croquis, así un poco chapucero, en el que se tendría que mover las estaciones de Rubí y Sant Cugat a sus respectivas más cercanas con las de FGC. También, cabría destacar que no sería mala idea poner frecuencias de 15' - 20' en horas punta en los días laborables. Así los universitarios y los que deban ir al Hospital General, tendría un transporte público más en condiciones. El resto del día a 30' que sería lo normal, como hicieron en su momento con la C7 cuando la inauguraron.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dijous 06/09/2018 18:12

El problema de la R8, al menys al Vallès sud, és que la majoria de les estacions simplement estan en un lloc caca, i no és una cosa que es pugui arreglar amb millores vàries. Només amb un traçat totalment nou, i deixar l'antic per mercaderies només, es pot realment fer una linia de tren atractiva que sigui capaç de fer tant de R7 i R8, és a dir, formar un anell amb Barcelona, i formar un corredor des de Martorell fins a Granollers.

El que a mi m'agradaria, i això estem parlant potser a 30 anys vista, és un traçat així. La grandíssima majoria seria túnel, excepte un tros entre Sant Cugat i Cerdanyola Universitat.

En lila el traçat antic, en vermell el nou. Estacions a Castellbisbal (només R7), Rubí (sota FGC), Sant Cugat (sota FGC), Cerdanyola Universitat. També es podria considerar fer estacions sota FGC Hospital General i FGC Mirasol, i crear dos estacions noves a l'oest de Rubí (Sant Genís) i a l'est de Sant Cugat, pel polígon Can Magí/barri Sant Francesc, crec que és una bona idea, però hauria de dependre de l'enfoc amb el que es vulgui donar la línia, si més local o més regional.

Imatge
Aeduh l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 08/09/2018 13:33, en total s’ha editat 1 vegada.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

França451
N9
N9
Entrades: 1785
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 06/09/2018 18:44

Aeduh ha escrit:El problema de la R8, al menys al Vallès sud, és que la majoria de les estacions simplement estan en un lloc caca, i no és una cosa que es pugui arreglar amb millores vàries. Només amb un traçat totalment nou, i deixar l'antic per mercaderies només, es pot realment fer una linia de tren atractiva que sigui capaç de fer tant de R7 i R8, és a dir, formar un anell amb Barcelona, i formar un corredor des de Martorell fins a Granollers.

El que a mi m'agradaria, i això estem parlant potser a 30 anys vista, és un traçat així. La grandíssima majoria seria túnel, excepte un tros entre Sant Cugat i Cerdanyola Universitat.

En lila el traçat antic, en vermell el nou. Estacions a Castellbisbal (només R7), Rubí (sota FGC), Sant Cugat (sota FGC), Cerdanyola Universitat. També es podria considerar fer estacions sota FGC Hospital General i FGC Mirasol, i crear una estació nova a l'est de Sant Cugat, pel polígon Can Magí/barri Sant Francesc, crec que és una bona idea, però hauria de dependre de l'enfoc amb el que es vulgui donar la línia, si més local o més regional.

Imatge
Me gusta la idea como concepto y como intercambiadores, pero...
Pregúntale a los barceloninos si les agrada que una línea que actualmente es recta la conviertas en una línea 9bis y sea la tercera parte de nuestro actual V21 (la línea modélica de "ortogonalidad" y rectitud de la Barcelona de 2018). Conste que entiendo tu idea, que es hacerla pasar por Rubí centro y Sant Cugat centro, pero pasa que el centro de Rubí, el centro de Sant Cugat, el centro de Castellbisbal y el centro de la Universidad Autónoma, no están ni mucho menos al mismo nivel en un plano. Por otro lado tu idea estaría bien en lo que respecta a la absurda idea que a muchos se les ha emperrado de correr los dos baixadores para acercarlos a FGC. Creo que ninguno aquí se ha dado cuenta de que el baixador de Rubí no podemos llevarlo al lado de Hospital General porque Hospital general está en otro término municipal y de entrada ya no podríamos llamarlo "Rubí" ya que no está en esta localidad, y tendríamos dos estaciones en Sant Cugat y cero en Rubí. Y evidentemente hacer una estación al lado de hospital manteniendo la otra es una completa tontería ya que están muy próximas una de la otra (500 metros). Sant Cugat es distinto, Sant Cugat sí que podemos mover la estación de sitio, para acercarla a la S2, pero Rubí, evidentemente no, ya que dejamos todo un municipio sin tren. Y evidentemente ninguna línea urbana de Avanza rubí bajaría a la estación Renfe, cosa que la actual estación sí permite por estar dentro de su término municipal.

Todos sabemos que la accesibilidad desde la Renfe de Rubí al pueblo deja mucho que desear, pero ese no es problema de Renfe. Es problema de Avanza, que pone un bus cada hora completamente descoordinado con el horario del tren, y teniendo una segunda línea, la 5, que a mitad de camino se desvía, cuando haciéndola bajar un poco más, sería una segunda alternativa a la estación Renfe.

Respecto al acceso de Rubí Renfe a Hospital General, se ha hablado muchas veces de su difícil accesibilidad, pero volvemos a lo mismo: Sant Cugat podría poner en esa zona una acera y evitar a la gente cruzar carreteras de 100 por hora de un carril por sentido y sin arcén. Por lo que he podido ver, por tema de espacio no es, hacer una vía verde, de esas que tanto les encanta, con un paseo y al lado un carril para bicis en ese tramo no va a suponer una inversión de llevarse las manos a la cabeza, los ayuntamientos de Rubí y Sant cugat podrían empezar mañana mismo. Y por otro lado, que yo sepa no hay ni una sola línea del grupo sarbus-moventis que haga esta conexión directa: Hospital General-Estación Renfe de Rubí. Y no será porque no hay carreteras que las conecten. Otros que también tendrían que ponerse las pilas, del mismo modo que no hay líneas, ni urbanas ni interurbanas que conecten estos puntos son el Macrocentro comercial de Sant Cugat ese tan chulo, con la estación de FGC de Hospital General, que está a 10 minutos andando, pero hay que ir andando atrabvesando un campo de gitanos o yendo por la carretera que da más vuelta pero llega igualmente. Como he indicado, ya hay una carretera que llega ahí. ¿Tanto cuesta que alguna línea de bus conecte estos puntos?

Es que llevamos años chillando que si las estaciones de la R8, que si tal... y no nos hemos mirado cómo está la movilidad en esos dos pueblos, que es literalmente PATÉTICA Y LAMENTABLE!!!!!!!!!! empecemos por mejorar eso con lo que ya hay y luego vemos cómo mejorar la R8, leches!!!!!!!!!

Y esto va tanto por los urbanos de Sant cugat, que no sé quién los gestiona, por Avanza, que gestiona los de Rubí y por Sarbus, del grupo Moventis que es la que se encarga de los interurbanos de esa zona. ¿Para cuándo un sólo interurbano de sarbus que pare en alguna de estas dos estaciones? ¿Para cuándo? Es que ni una sola línea de sarbus para en las estaciones de Renfe. Ni una. Horarios patéticos, conexiones inexistentes, líneas como la C2 que dan pena, pudiendo tener mejor horario tienen tres servicios al día... ¿Para qué va a poner Renfe más trenes si tienes que ir a todas partes andando porque no hay buses y los que hay son de un servicio vergonzoso????? ¿Para cuándo Sarbus va a hacer el favor con tantas y tantas líneas de meter alguna que pase por la renfe de Rubí o Sant cugat? ¿O es que tenemos que hacer un viaducto en la R8 que vaya al Hospital de Terrassa? Porque dicho hospital parece que sea del primo del dueño de Sarbus, antes no pasaba ni una línea, ahora todas tienen que desviarse a hacer el ganso al señor Hospital para que Terrassa tenga su acceso, y como este ejemplo, miles que hace Sarbus desviando sus líneas cuando quiere y donde quiere, pero ah, no!!! las estaciones de la R8 no existen... Menos hospital de Terrassa y más Sarbus am la Renfe de Rubí y Sant Cugat, y más urbanos, y luego miramos.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dijous 06/09/2018 19:53

O sea yo he hecho en este mapa teniendo en cuenta que llevo casi toda mi vida viviendo en Sant Cugat. Lo de los buses está fatalmente gestionado, muy cierto, pero también es cierto que si queremos aspirar a un servicio mainstream, guay, del que la gente hable, use, tenga en cuenta, etc. los buses suelen tener que acabar estando out of the picture.

El túnel de mi mapa sería bastante muy caro, pero bueno, la duplicación 1 km arriba de toda la R1 en el Maresme y tranviarización en la playa que está en el PDI y que molaría que en algún momento se hiciera, eso también será, en plan, caro, caro.

Vivo a como 1200 metros de la estación de Renfe, soy un mega fan de los trenes, y nunca he encontrado una situación para ir ahí (la razón principal es que cuando he querido ir a Cerdanyola podría haber cogido el R7 pero ya no pasa por Sant Cugat...).

Pero remarco lo que ha remarcado França, intentar cambiar de sitio las estaciones dentro de la misma vía, sobretodo en la zona de Rubí, no sirve de nada really. Son zonas no céntricas, que no se pliegan a encajarse en rutinas diarias, cuesta demasiado esfuerzo por el mero hecho de estar en el sitio que están. Además, son sitios de esos que son difíciles de andar, que todo está hecho a gran escala, tipo años 2000, que cosas que de toda la vida eran 10 metros ahora son 50, cosas que quedan bien en despachos de arquitectos y carteles de políticos pero en la vida real es un palo caminar (looking at you, zona Forum Besos Mar/Europa Fira/Montjuic).


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1624
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 07/09/2018 10:53

França451 ha escrit:Por otro lado tu idea estaría bien en lo que respecta a la absurda idea que a muchos se les ha emperrado de correr los dos baixadores para acercarlos a FGC. Creo que ninguno aquí se ha dado cuenta de que el baixador de Rubí no podemos llevarlo al lado de Hospital General porque Hospital general está en otro término municipal y de entrada ya no podríamos llamarlo "Rubí" ya que no está en esta localidad, y tendríamos dos estaciones en Sant Cugat y cero en Rubí. Y evidentemente hacer una estación al lado de hospital manteniendo la otra es una completa tontería ya que están muy próximas una de la otra (500 metros). Sant Cugat es distinto, Sant Cugat sí que podemos mover la estación de sitio, para acercarla a la S2, pero Rubí, evidentemente no, ya que dejamos todo un municipio sin tren. Y evidentemente ninguna línea urbana de Avanza rubí bajaría a la estación Renfe, cosa que la actual estación sí permite por estar dentro de su término municipal.
¿Entonces dejamos, por ejemplo, que el intercambiador de Martorell Central-Martorell se quede así sin la segunda fase?..
Respecto a los buses no te puedo decir mucho, porque no tengo ni idea como funciona en el Vallès el servicio de buses...
França451 ha escrit:Todos sabemos que la accesibilidad desde la Renfe de Rubí al pueblo deja mucho que desear, pero ese no es problema de Renfe. Es problema de Avanza, que pone un bus cada hora completamente descoordinado con el horario del tren, y teniendo una segunda línea, la 5, que a mitad de camino se desvía, cuando haciéndola bajar un poco más, sería una segunda alternativa a la estación Renfe.
La estación de Rubí para mí tiene todo el sentido que deje de existir cuando enlace con Hospital General y con Sant Cugat a Volpelleres igual... Además, ya tiene Rubí estación, en el centro además y es la de FGC y supuestamente llegó hasta rumores de una nueva estación en Rubí entre la de Rubí y Les Fonts.
França451 ha escrit: Es que llevamos años chillando que si las estaciones de la R8, que si tal... y no nos hemos mirado cómo está la movilidad en esos dos pueblos, que es literalmente PATÉTICA Y LAMENTABLE!!!!!!!!!! empecemos por mejorar eso con lo que ya hay y luego vemos cómo mejorar la R8, leches!!!!!!!!!
Pues los que llevan chillando por esas estaciones de la R8, digo que será por algo ¿no? Dices que mejoremos lo que hay y luego vemos cómo mejorar la R8 ¿Entonces dejamos la R8 como está con sus horarios actuales?... ya que dices que mejoremos con lo que hay ¿por qué no hacemos lo que has dicho de coordinar el horario de los buses con las estaciones de la R8, y que las frecuencias de paso sean en vez de 60 minutos a 30 minutos? Un saludo.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Divendres 07/09/2018 15:48

La R8 se beneficiaría de horarios de 30 o incluso 20 minutos, pero para eso Renfe tendría que empezar a usar trenes ligeros, pequeños como los de la la Linea de la Pobla o en general muchas ciudades de Europa central.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1186
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 07/09/2018 19:28

França451 ha escrit:Por otro lado tu idea estaría bien en lo que respecta a la absurda idea que a muchos se les ha emperrado de correr los dos baixadores para acercarlos a FGC. Creo que ninguno aquí se ha dado cuenta de que el baixador de Rubí no podemos llevarlo al lado de Hospital General porque Hospital general está en otro término municipal y de entrada ya no podríamos llamarlo "Rubí" ya que no está en esta localidad, y tendríamos dos estaciones en Sant Cugat y cero en Rubí.
No voy a entrar en todo lo comentado pero dejame decir que te equivocas en este punto.

En FGC tenemos el caso del Baixador de Capellades que se llama Capellades, pero esta situado en el termino municipal de Vallbona d'Anoia y como tu dices entonces no se podria llamar Capellades, pero la realidad es otra.

Si se habla todo se puede y la R8 nacio muerta por sus horarios y por sus estaciones ya que nadie la ha favorecido para su uso, deberia llegar a Vilafranca y crear un corredor rapido a la UAB y en Martorell deberian terminar la parte de ADIF y tener juntas pero no revueltas FGC y Renfe y potenciando horarios de Transbordo que nunca han existido ya que ni FGC ni Renfe se han puesto de acuerdo en la vida ni en Martorell ni en Gornal/Bellvitge pero ese seria otro tema.
Saludos.



França451
N9
N9
Entrades: 1785
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 07/09/2018 22:46

ortegote ha escrit:
França451 ha escrit:Por otro lado tu idea estaría bien en lo que respecta a la absurda idea que a muchos se les ha emperrado de correr los dos baixadores para acercarlos a FGC. Creo que ninguno aquí se ha dado cuenta de que el baixador de Rubí no podemos llevarlo al lado de Hospital General porque Hospital general está en otro término municipal y de entrada ya no podríamos llamarlo "Rubí" ya que no está en esta localidad, y tendríamos dos estaciones en Sant Cugat y cero en Rubí.
No voy a entrar en todo lo comentado pero dejame decir que te equivocas en este punto.

En FGC tenemos el caso del Baixador de Capellades que se llama Capellades, pero esta situado en el termino municipal de Vallbona d'Anoia y como tu dices entonces no se podria llamar Capellades, pero la realidad es otra.

Si se habla todo se puede y la R8 nacio muerta por sus horarios y por sus estaciones ya que nadie la ha favorecido para su uso, deberia llegar a Vilafranca y crear un corredor rapido a la UAB y en Martorell deberian terminar la parte de ADIF y tener juntas pero no revueltas FGC y Renfe y potenciando horarios de Transbordo que nunca han existido ya que ni FGC ni Renfe se han puesto de acuerdo en la vida ni en Martorell ni en Gornal/Bellvitge pero ese seria otro tema.
Saludos.
A lo que me refiero es que en el momento en que llevemos la estación de Renfe a Hospital General, pasa automáticamente a llamarse Hospital General, o Hospital de Sant Cugat, y aún manteniéndole el nombre de Rubí, el tema está en que Avanza no podría llevar la línea 2 urbana de Rubí hasta allí ya que tendría que negociar con Sant Cugat para meter una línea urbana en un término municipal que no es el suyo. Evidentemente no es un problema que no tenga solución, pero no sé hasta qué punto es algo que se pueda hacer de hoy para mañana.

Respecto al mensaje de Carlos, claro que hay que poner más frecuencia a la R8, me he referido en todo momento a mover de sitio las estaciones, pero "con lo que ya hay" no me he referido en ningún momento a la frecuencia. Os respondo a los dos que lo deseable sería trenes cada 20 minutos, o cada 30 en el peor de los casos, pero como dije antes, puede haber problemas para llevar la línea 2 de Avanza hasta la estación nueva de Rubí, y por otro lado actualmente ninguna línea urbana de Sant Cugat llega a Hospital General, cosa que tendrían que empezar por hacer, ya que hemos hablado de los problemas de saturación de FGC, y si hacermos que los usuarios de la R8 se metan al FGC ya de por sí sobresaturado, vamos a crear más problemas en vez de solucionarlos.
Eso tú también lo sabes, Carlos, los problemas de saturación de los ferrocarrils. La cosa acercando las estaciones de Renfe a sus respectivas de FGC está por hacer llegar a Hopspital General alguna línea de bus de Sant Cugat y al menos la línea 2 de Avanza de Rubí, con el objetivo de repartir a los viajeros procedentes del tren a algún medio más que no sea FGC forzosamente, como es el caso del bus urbano. A Vollpelléres si mal no recuerdo, llegaba la línea 7 de los urbanos de Sant Cugat, sé que era una pero no sé si la 7 o la 9. Ya es algo. Pero a Hospital General no llega nada. Sólo la S1 de FGC que en hora punta ya va llena. Desde Hospital General toca coger coche o ir andando o en bici a cualquier parte. No hay buses. ¿Para qué vamos a poner la estación de la R8 allí si sólo hay dos medios? La S1 te acerca al centro de SCG y la R8 a Vollpelléres. Vale. Pero un intercambiador Renfe/FGC tiene que tener un respaldo de algún otro medio de transporte, bus urbano o interurbano.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 25/09/2018 1:25

De moment, la R8 sí que té una millora: ja és la primera línia de Rodalies Barcelona on totes les estacions tenen teleindicadors de proper tren a les andanes.
Ja han entrat en servei els teleindicadors de l'estació de Mollet-Sant Fost, amb la qual cosa totes les estacions de la línia en tenen.

D'aquí a no massa, hi haurà una segona millora, la reforma de les andanes de l'estació de Cerdanyola-Universitat, ja adjudicada.

I també una tercera millora, i importantíssima pel què fa al nombre de passatgers: l'adjudicació de l'estació de Santa Perpètua.
Tenint en compte que la R8 sol ser la més regular, i la que menys retards i incidències pateix de tot Rodalies, segurament generarà un nombre de passatgers apreciable (només comentar que poquet a poquet va creixent en passatgers, això es pot apreciar molt bé ara que hi ha tall, un dia festiu té passatgers, evidentment res a veure amb els números de la R1 o la R2, però poquet a poquet va guanyant passatgers).
Això es notarà especialment en futurs trajectes com Santa Perpètua-Granollers Centre, Santa Perpètua-Mollet Sant Fost, Santa Perpètua-Montmeló, Santa Perpètua-Sant Cugat, i evidentment, Santa Perpètua-Cerdanyola Universitat.
Convé recordar que a certes hores, la R3 té intervals de pas dolentíssims a Santa Perpètua, de més d'una hora, particularment en festius.
La R8 representarà una millora significativa, i a més, la nova estació permetrà accedir a Granollers-Centre, mentre que la R3 deixa a Granollers-Canovelles, menys cèntrica.

La quarta millora hauria de ser la reforma de l'estació de Mollet-Sant Fost, adjudicada però paral.litzada per problemes del projecte.


====================================================================================

Altres millores... bé, no és ben bé la R8, però ja he comentat més d'un cop que un dels problemes que hi ha és la falta de tren directe des de Rubí i des de Sant Cugat fins a Barcelona via Montcada i fins a Barcelona via Molins.
Ara bé: d'aquí a no massa hauran de fer talls de servei a la R4 i la R8 per les obres entre Castellbisbal i Martorell. No m'estranyaria que alguns serveis (R1?) acabéssin anant a parar a Rubí. Seria molt bona cosa que acceptéssin passatgers.

====================================================================================

Més enllà de temes d'horaris i serveis, que això és una cosa purament de gestió de material, personal, i diners disponibles...
Després de les reformes de Cerdanyola-Universitat i Mollet-Sant Fost, i de la construcció (o més exactament finalització) de la nova estació de Santa Perpètua, la següent actuació a la R8 està claríssima quina ha de ser: la nova estació d'Hospital General.
Aquesta estació (que estarà a Sant Cugat) no ha de substituïr la de Rubí, sinó complementar-la, i de pas donar servei a Mira-sol.



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 122

Entrada Autor: mfuentesll2 » Diumenge 27/10/2019 23:02

Revisc aquest fil, hi ha un parell de coses que amb el temps, un cop d'ull al PDI, altres fils i disponibilitat de material he pogut reflexionar.
  • La R8 és una línia ràpida, amb les estacions molt separades entre elles. Per tant, si s'han de perdre un parell de minuts per afegir un baixador a H. General (mantenint obert Rubí) no passaria res, és cert que són només 750 metres però compensa la resta de la línia. A part estaria situat en els conreus que hi ha darrere de H. General així doncs sería barata d'expropiar els terrenys. Sinó com he dit ja uns quants cops perforar un segon túnel sota la AP7 (o ampliar el del tren per donar accés en línia recta a l'hospital.
  • Aprofitant que s'allarga la línia fins Vilafranca, allargar-la encara més en alguns serveis per fer serveis de Regional entre Tarragona i Girona amb parades a totes entre Tarragona i SVC, Vendrell, Vilafranca, Martorell, Castellbisbal, Rubí, Sant Cugat, UAB, Mollet, Granollers, Sant Celoni, Maçanet i la resta de parades fins Girona.
  • Aprofitant també la retirada de material per la compra de material nou previst per aquests propers anys, salvar les 470 per aquests regionals. Sé que són unitats velles, però sent màquines tipus 140, amb uns dels millors seients que té Renfe i sent senzill el seu manteniment podria donar el servei perfectament.
I per acabar, un punt que no ve exactament aqui però que seria necessari per aquest tipus de servei, acabar d'una vegada amb les distincions de tarificació. Unificar les tarifes de Rodalies i regionals. Pagues per fer el recorregut, no hi ha d'haver diferència de preu si fa més parades o menys o si s'utilitza un material més modern o més antic. Al final s'ha de fomentar agafar els trens més directes possibles per facilitar que la gent que pugi en les estacions intermitges puguin entrar en els trens que si que hi paren però si el tren va ple de gent que fa el trajecte sencer per estalviar estas perjudicant a l'usuari.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1624
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 31/10/2019 7:23

Ara avui en dia les estacions "més properes" entre Hospital General i Volpelleres d'FGC és la de Rubí i Sant Cugat d'ADIF...

Personalment estic d'acord en fer intercanviadors en aquelles estacions i a més però... vosaltres suprimiríeu la de Rubí i Sant Cugat del Vallès o complementaríeu tant la dels suposats intercanviadors de Hospital General i Volpelleres com les actuals de Rubí i Sant Cugat del Vallès


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 122

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dijous 31/10/2019 23:39

Les dues estan en la mateixa situació, aprox a 700m de FGC. El que es podria fer és construir uns bons enllaços entre les dues. I a més a més reforçar-les amb TP.
La de Rubí ja ho posa difícil actualment perque la gent hi vagi, però moure-la a H. General ja ho posaria impossible. Sant Cugat no ho conec tant bé així que no puc saber si aconseguiria més passatge nou o només el transbord (que saturaria encara més FGC). Han de ser complementaris, però mentre no es pugui millorar substancialment la capacitat de FGC Vallès potser fins i tot és millor segregar serveis i passatgers, que la inducció que produeixi la millora de la xarxa de rodalies no provoqui encara més saturació.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3959
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 01/11/2019 0:02

mfuentesll2 ha escrit:
Dijous 31/10/2019 23:39
Les dues estan en la mateixa situació, aprox a 700m de FGC. El que es podria fer és construir uns bons enllaços entre les dues. I a més a més reforçar-les amb TP.
La de Rubí ja ho posa difícil actualment perque la gent hi vagi, però moure-la a H. General ja ho posaria impossible. Sant Cugat no ho conec tant bé així que no puc saber si aconseguiria més passatge nou o només el transbord (que saturaria encara més FGC). Han de ser complementaris, però mentre no es pugui millorar substancialment la capacitat de FGC Vallès potser fins i tot és millor segregar serveis i passatgers, que la inducció que produeixi la millora de la xarxa de rodalies no provoqui encara més saturació.
Jo crec que per quasi un quilòmetre de distància i aprofitant les dues distàncies es podria fer un servei llançadora atractiu sincronitzat amb els horaris dels trens amb marge.



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 122

Entrada Autor: mfuentesll2 » Divendres 01/11/2019 2:35

A sant Cugat ho veig possible, a Rubí no. En hora punta és casi impossible entrar i sortir de l'estació. L'entrada de l'estació està en una rotonda sense visibilitat i amb un STOP on quan passen cotxes no hi ha manera de sortir. La ruta continua per sota l'autopista per una sèrie de rotondes que es saturen també i creuar tot el complex de l'hospital. La tornada no millora en aquest aspecte.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 13/12/2019 1:19

Carlos González ha escrit:
Dijous 31/10/2019 7:23
Ara avui en dia les estacions "més properes" entre Hospital General i Volpelleres d'FGC és la de Rubí i Sant Cugat d'ADIF...

Personalment estic d'acord en fer intercanviadors en aquelles estacions i a més però... vosaltres suprimiríeu la de Rubí i Sant Cugat del Vallès o complementaríeu tant la dels suposats intercanviadors de Hospital General i Volpelleres com les actuals de Rubí i Sant Cugat del Vallès
Jo construïria una nova estació a Hospital General, mantindria l'actual estació de Rubí-Rodalies, no construïria cap intercanviador a Volpelleres, deixaria l'actual estació de Sant Cugat-Rodalies com està, i sí que construïria un nou intercanviador a Barberà, a la intersecció entre la R8 i la R4 (atenció, això no és Baricentro, que queda a l'altra punta del túnel de Baricentro, se li hauria de posar un altre nom).



GigioGigo
N2
N2
Entrades: 14

Entrada Autor: GigioGigo » Divendres 13/12/2019 10:11

Jo conec gent que podria fer servir aquesta línia i no ho fa perquè és impracticable a nivell d'horaris. El que jo crec que és prioritari per millorar-la és augmentar les freqüències, he llegit en diferents llocs que hi ha problema de material (i potser també de personal).

Jo crec que aquesta millora és la més prioritària abans de fer qualsevol tipus d'estació nova... que segurament a llarg termini sigui el següent pas, però el tema de les freqüències és clau a curt plaç.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1624
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 13/12/2019 18:43

GigioGigo ha escrit:
Divendres 13/12/2019 10:11
Jo conec gent que podria fer servir aquesta línia i no ho fa perquè és impracticable a nivell d'horaris. El que jo crec que és prioritari per millorar-la és augmentar les freqüències, he llegit en diferents llocs que hi ha problema de material (i potser també de personal).

Jo crec que aquesta millora és la més prioritària abans de fer qualsevol tipus d'estació nova... que segurament a llarg termini sigui el següent pas, però el tema de les freqüències és clau a curt plaç.
Això no et treu ningú la raó, de fet el PDI mostra que per millorar la R8 s'hauria d'incrementar les freqüències de 60' a 30', i la idea mostra que es perllongaria cap a Vilafranca


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3959
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 13/12/2019 22:59

I no es podria fer una línia circular d'alta freqüència que tingui un punt de descans en alguna estació com la de França, quelcom així:

Estació de França
Sagrera Meridiana
St. Andreu Arenal
Torre Baró
Montcada Bifurcació
Montcada Manresa
Montcada Santa Maria
Cerdanyola del Vallès
Cerdanyola Universitat
Sant Cugat
Rubí
El Papiol
Molins de Rei
Sant Feliu
Sant Joan Despí
Cornellà
L'Hospitalet
Sants
Passeig de Gràcia
Estació de França


La idea és crear un "Ringbahn".

El trajecte que va en sentit horari el podem marcar "per Passeig de Gràcia" i l'antihorari "per Sagrera". A més, aprofita l'abast de "la tarifa plana metropolitana" excepte l'estació de Rubí.

I com que se suposa que és una línia d'alta freqüència es podrien reorganitzar serveis passants per tal que siguin més curts, és a dir, que acabin en una cèntrica tipus Sants per canviar a metro. No creieu?



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”