Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1892
Ubicació: Lleida

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: Sky » Dilluns 05/08/2019 8:04

Ferrocarrils renova per 2,8 milions cinc túnels de la línia de la Pobla

Ferrocarrils de la Generalitat ha adjudicat per 2,8 milions la renovació de cinc túnels més de la línia de la Pobla de Segur. Els treballs permetran renovar les vies en cinc dels quaranta-dos passos soterrats que hi ha en tot el traçat de la línia entre Lleida i la Pobla de Segur.

En total es canviaran 2.475 metres de via i s’instal·laran fins a 3.000 travesses noves de formigó. Aquesta actuació forma part dels treballs que se centren en els túnels i on es va començar a treballar fa més de dos anys.

Es tracta dels túnels dels Homes Morts; Monares; Barcerada; Talarn i Sant Antoni, ubicats entre el municipi d’Àger i el de Tremp i els treballs preveuen la construcció d’una via de baixador a l’estació de Tremp que tindrà una longitud de cent metres amb una desviació en direcció cap a la Pobla de Segur. La zona de càrrega i descàrrega també se situarà al costat de l’estació de Tremp.

El projecte contempla també l’aixecament de les vies, retirar les velles travesses de fusta i la resta d’elements d’aquesta infraestructura, que se substituiran per altres de nous. Així mateix, també es canviarà tot el balast d’aquests dos quilòmetres i mig de traçat. A banda dels treballs a la via també s’actuarà en el drenatge dels túnels i la neteja de les cunetes.

Els treballs tenen un termini de sis mesos i els operaris podran treballar cada dia de la setmana, fins i tot els dissabtes, diumenges i festius. Aquests horaris de treball podran afectar els dels trajectes de la línia de passatgers, en funció de les necessitats de Ferrocarrils de la Generalitat, que vol augmentar la seguretat de la línia i per fer-ho porta a terme diverses actuacions en aquest sentit, tant en la via com en la reducció de la perillositat dels vint-i-un passos a nivell que hi ha en aquest traçat de Lleida a la Pobla de Segur.

A l’espera del nou tren per millorar els trajectes

El tren de la Pobla va superar l’any passat la xifra de 230.000 viatgers i Ferrocarrils espera l’arribada d’un nou comboi per a la línia. Serà el tercer, se sumarà als dos actuals, estrenats el juliol del 2016, i permetrà que les operacions periòdiques de manteniment dels combois no afectin el servei, ja que actualment queda reduït temporalment si falta una de les dos màquines. El termini d’entrada en servei d’aquest nou tren és el 2020 i l’objectiu de FGC és també millorar horaris i trajectes d’aquesta línia. L’adquisició del nou tren va quedar paralitzada la tardor del 2017 després de l’aplicació de l’article 155 pel procés independentista. Els tràmits es van reprendre l’any 2018 i es va tornar a iniciar la licitació per autoritzar la compra del comboi. La compra d’una nova unitat va ser avalada per l’increment en la demanda que ha experimentat la línia durant els últims anys. Els dos altres trens van costar 9,4 milions.

https://www.lleida.com/noticia_canal/fe ... e-la-pobla



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1892
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 08/11/2019 10:58

FGC renova les baranes a sis ponts de la línia Lleida- La Pobla

L’actuació ha consistit en la substitució de les baranes per optimitzar la seguretat dels ponts

Els sis ponts on s’ha actuat es troben entre les estacions de Santa Linya i de Tremp


Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha finalitzat amb èxit les obres de renovació de les baranes de sis ponts de la línia Lleida-La Pobla. Concretament, es tracta dels ponts del Barranc de Montclús i del Riu Fred de Pui entre les estacions de Santa Linya i Àger; el pont del Barranc del Bosc i un pas inferior entre Àger i Cellers-Llimiana; el pont sobre el riu Espona entre Guàrdia de Tremp i Palau de Noguera, i el pont del Barranc de Ruicós entre Palau de Noguera i Tremp.

Les obres han consistit en la instal·lació de noves baranes a tots dos costats dels ponts. Aquesta actuació permetrà una millora significativa en la seguretat, tant en el cas d’una hipotètica evacuació del tren com en el moment de realitzar tasques de manteniment a la línia, i un reforç de la infraestructura per optimitzar la fiabilitat.

Aquests treballs, que van començar l’abril i han comptat amb un pressupost de 496.000 euros, formen part de les diferents actuacions de millora que FGC du a terme a les seves instal·lacions en el marc de la política de reposició d’actius i manteniment i reforçament constant dels diferents equipaments. Aquestes actuacions permeten a la companyia garantir l’eficàcia del seu servei i optimitzar la qualitat i fiabilitat de la circulació de trens, la puntualitat i el confort dels usuaris.

Actualment, estan en procés d’adjudicació els treballs per renovar les baranes de cinc ponts més de la línia. En aquesta ocasió, s’actuarà en els ponts que passen per sobre dels rius Sió i Segre, i del Camí de Camarasa i el Camí de Gerb, al terme municipal de Balaguer, i el pont del viaducte de Santa Linya, al terme municipal de Camarasa.

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... eida-pobla

Pont del Barranc del Bosc

Imatge

Pont sobre el riu Espona

Imatge

Pont del Barranc de Montclús

Imatge

Pont del Riu Fred de Pui

Imatge

Pont del Barranc de Ruicós

Imatge

Baranes del pas inferior

Imatge



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1892
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 21/11/2019 10:26

La línia Lleida - La Pobla de Segur segueix creixent en la demanda i amb elevats valors de satisfacció dels usuaris

Aquest passat dimecres, 20 de novembre, ha tingut lloc a la sala d’actes de l’Ajuntament de la Pobla de Segur (Pallars Jussà) la Comissió de Seguiment del Servei Lleida – la Pobla de Segur – Esterri d’Àneu, en la qual s’ha realitzat un anàlisi de la situació del servei de transport públic ferroviari i d’autobús que dóna servei a les comarques del Segrià, la Noguera, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà, i per tant es tracta d’un servei transversal entre les vegueries de Lleida i de l’Alt Pirineu i Aran.

En el transcurs de la comissió s’han analitzat les dades del servei durant l’any 2018, així com les dades provisionals d’aquest any, així com les previsions de cara al 2020. Entre les dades a destacar que de cara a aquest 2019, pel que fa a la xifra de viatgers s’espera una xifra superior als 250.000, el que significa la millor dada des de l’any 2008. És remarcable l’augment en aquest sentit, ja que durant el període 2012-2015 aquesta xifra se situà per sota dels 100.000 viatgers anuals, i per tant en aquest sentit es constata un augment constant, que representa un augment del 40% respecte al 2015.

Pel que fa a l’Índex de Satisfacció del Client de l’any 2018 es destaca que la línia Lleida – la Pobla de Segur assoleix el rècord de satisfacció dels usuaris d’entre totes les línies que gestiona Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, en aquest sentit els usuaris valoren de forma especialment positiva la puntualitat, neteja, accessibilitat, la climatització o el confort.

En relació amb els trens turístic dels llacs s’han efectuat un total de 24 viatges amb el tren històric i 4 amb el tren panoràmic, entre el 20 d’abril i el 2 de novembre passat. En ambdós casos l’índex d’ocupació ha estat en conjunt superior al 95% amb un preu mitjà de 26,70 euros. En aquest sentit, s’han establert mecanismes de promoció turística del territori amb la Noguera i el Pallars Jussà, fet que genera ingressos indirectes al territori per les visites culturals.

Pel que fa a la contractació dels maquinistes a una empresa externa s’està treballant per tal de poder formar personal propi per tal que puguin estar plenament operatius al 2021.

Pel que fa ala temporada 2020 del Tren dels Llacs s’espera que s’allargui des de l’11 d’abril fins al 31 d’octubre, amb un viatge més que la temporada 2019, amb una previsió d’un augment de la tarifa mitjana de 0,50€, fins als 27,20€. Pel que fa a la resta de característiques del servei, es mantindran els de la temporada anterior. Per al finançament del servei es preveu comptar amb les mateixes aportacions d’altres administracions, com del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida o l’Autoritat del Transport Metropolità de Lleida.

Pel que fa les obres executades durant l’any 2019 destaca la inversió global en manteniment de la línia, que ascendeix als 6 milions d’euros. Aquest any s’han realitzat obres en el manteniment de talussos, en la col·locació de baranes en els ponts i viaductes, la millora de cobertes dels edificis de les estacions a Tremp, Cellers-Llimiana, Sant Llorenç de Montgai i Balaguer, obres als túnels, millores a les superestructures, drenatges, millora de la senyalització, els canvis d’agulles a les estacions i el reforç de la videovigilància als passos a nivell. L’objectiu és millorar la seguretat i la comoditat dels viatgers de la línia.

També, destacar que s’ha creat el pla d’accessos de la línia mitjançant un app mòbil, per la qual es publicita l’estat dels accessos. L’objectiu és la seva utilització tant pels operaris de manteniment com per casos d’emergències per poder optimitzar el temps d’actuació en possibles intervencions.

Finalment i sobre l’arribada del tercer tren s’ha anunciat que es va efectuar la seva contractació al març del 2019 amb un termini de construcció de 26 mesos, pel qual es preveu la seva arribada el primer semestre de 2021.

Abans de finalitzar la reunió s’ha destacat l’exposició sobre el Pallars Jussà que tindrà lloc fins al 22 de novembre a l’espai Provença de Barcelona, i que es va inaugurar el passat 18.

A la reunió hi han assistit els delegats territorials de Lleida, Ramon Farré; i de l’Alt Pirineu i Aran, Rosa Amorós; el director de FGC Operadora, Oriol Juncadella; el subdirector general de Transport Públic i Mobilitat, Benjamín Cubillo; el cap de la línia Lleida – La Pobla de Segur, Emili Monsó; el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Josep Maria Mullol; els alcaldes de la Pobla de Segur i Balaguer, així com representants d’altres ens locals i d’organitzacions sindicals.

Tremp, 20 de novembre de 2019

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... ls-usuaris



Miquel
Administrador
Entrades: 4148
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 14/12/2019 10:42

Doncs bones notícies per la línia, cosa que me n'alegro molt. De totes formes, encara queda força feina a fer, i espero que en un futur algú pensi en coordinar bus i tren, fent que els primers siguin aportadors al ferrocarril.

Algú per algun casual sap si Sant Llorenç segueix tenint platja de vies?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 913

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 23/02/2020 17:16

Bones, recentment he estat per la zona de Sant Llorenç de Montgai i vaig poder veure que la via es troba tallada entre el pont sobre el Segre i Gerb, en una zona on els qui hagueu utilitzat la línia recordareu que hi havia una limitació de velocitat molt significativa. S'estava treballant a nivell de plataforma, sense via ni balast pel que la reparació és a fons. Imagino que aprofitant la reparació de la unitat que va xocar amb la pedra, treuran aquesta LTV important.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1892
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 12/04/2020 9:05

FGC trasllada maquinistes amb taxi a Lleida

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) pagarà més de 230.000 euros pel servei de transport per carretera per cobrir els desplaçaments del personal de Ferrocarrils entre el Pla de Vilanoveta i l’estació de Lleida-Pirineus a més d’altres serveis puntuals de la línia ferroviària de la Pobla de Segur. Per garantir l’inici dels serveis de tren diaris, l’empresa ha tret a licitació aquest transport per carretera amb un vehicle de com a mínim cinc places, perquè els maquinistes puguin accedir de forma ràpida i segura als trens per iniciar la jornada laboral.

Segons consta al plec del concurs, es faran 1.460 viatges a l’any, quatre per dia els 365 dies de l’any, amb dos sortides: des del Pla de Vilanoveta i des de l’estació de Lleida-Pirineus i amb destinació a Lleida o si és necessari a l’estació de la Pobla. Els vehicles hauran d’esperar sempre el temps que faci falta, en el cas que el personal dels trens arribi amb retard a aquest punt de la línia.

Els primers quilòmetres de la vies de la línia a Lleida formen part de la Xarxa d’Interès General (XFIG)

Per evitar falta d’informació en cas d’incidències ferroviàries, l’adjudicatari del servei haurà de disposar de registre de sortides i arribada geoposicionats quan FGC ho requereixi. Aquest transport està previst que s’iniciï el dia 1 de juny del 2020 fins al 30 de novembre del 2021.

S’ha de recordar que FGC està formant maquinistes propis per acreditar-los per circular pels primers 1,9 quilòmetres de vies de la línia a Lleida. Aquest és l’únic tram de propietat estatal d’aquesta infraestructura i forma part de la Xarxa Ferroviària d’Interès General (XFIG). Es tracta d’un tram compartit amb la línia de Manresa i que no es va transferir a la Generalitat quan aquesta es va fer càrrec de la línia de la Pobla.

Fins ara és necessari un títol específic per circular-hi i FGC ha tingut dificultats per disposar de maquinistes que el tinguin. Fonts de FGC van assenyalar en aquest sentit que des del passat mes de gener esperen que el Govern central concedeixi la certificació als conductors de la Pobla de Segur per circular pel tram estatal, per la qual cosa en cas que arribi abans no serà necessari traslladar els maquinistes, i no van descartar que pugui finalitzar-se el contracte amb temps.

https://www.lleida.com/noticia_canal/fg ... axi-lleida



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1186
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 12/04/2020 11:14

Buenas,

La generalitat tiene competencias para hacer una via nueva paralela y segregada de las de ADIF.

Con voluntad politica y negociando FGC podia hacer una terminal en lleida Pirineus y haber metido ancho UIC a toda la linea, podian electrificar y usar los trenes retirados de la B V y llevarlos alli o comprar trenes de segunda mano en ancho UIC.

Si quieren pueden hacer mucho y dejar de depender de la red de ADIF, pero solo les interesa por los 4 datos positivos para sacar pecho, el resto ya lo veis error tras error, Maquinistas que se largan de la empresa, desplazacimentosen Taxi, Autocares a la minima que falla o tienen que revisar uno de los dos trenes.

FGC y la generalitat en esta linea podian demostrar muchas cosas, pero prefieren los 4 datos postivos a implicarse de verdad en mejorar el servicio de viajeros (la linea por suerte si le van haciendo cositas)
Saludos.



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 122

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimarts 14/04/2020 1:08

ortegote ha escrit:
Diumenge 12/04/2020 11:14
Buenas,

La generalitat tiene competencias para hacer una via nueva paralela y segregada de las de ADIF.

Con voluntad politica y negociando FGC podia hacer una terminal en lleida Pirineus y haber metido ancho UIC a toda la linea, podian electrificar y usar los trenes retirados de la B V y llevarlos alli o comprar trenes de segunda mano en ancho UIC.

Si quieren pueden hacer mucho y dejar de depender de la red de ADIF, pero solo les interesa por los 4 datos positivos para sacar pecho, el resto ya lo veis error tras error, Maquinistas que se largan de la empresa, desplazacimentosen Taxi, Autocares a la minima que falla o tienen que revisar uno de los dos trenes.

FGC y la generalitat en esta linea podian demostrar muchas cosas, pero prefieren los 4 datos postivos a implicarse de verdad en mejorar el servicio de viajeros (la linea por suerte si le van haciendo cositas)
Saludos.
Sincerament, pel tipus de línia que és, mantindre-la oberta i amb un servei que estigui prou bé (sobretot entre Lleida i Balaguer) ja és molt. Cal recordar que és una línia que ha estat a punt de ser tancada molts cops. Migrar la línea d'ample és una inversió costosíssima, ja que cal substituir totes les travesses de la línia sencera que no són poques a part de totes les altres inversións que fan falta per mantindre un servei com toca (i ja no dic electrificar més de 100km per una línea que al 70% del recorregut té 4 trens al dia).

Amb unes bones condicions laborals, el comboi nou i una gestió eficaç i augmentar les freqüències (de més d'1h a entre 30 i 45 minuts) entre Lleida i Balaguer que és una cosa possible es podrien aconseguir moltes coses sense fer massa inversió extra. I com per poder augmentar freqüències faria falta el tercer tren se'n podria llogar un a Renfe de recanvi per quan hi hagués un a tallers passant una revisió. És cert que els trens diesel de Renfe no són coneguts per la seva fiabilitat, però això també és donat en gran part per un manteniment deficient i un ús molt intensiu del material ja que sempre van justos. Però quan arribi la nova comanda alguna de les unitats que es retirin podrien ser adquirides per FGC a bon preu per tindre-les de reserva.



Avatar de l’usuari
Ganz
N6
N6
Entrades: 313
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Ginebra

Entrada Autor: Ganz » Dimarts 14/04/2020 10:15

No estaria malament, efectivament, que es llogués a Renfe una unitat, però… tal com passa en altres països, mentrestant, també es podría utilizar el material històric del Tren dels Llacs per fer servei regular quan sigui necessari… sent una situació provisional, no veig què tindria de dolent fer-ho. No entenc que aquesta possibilitat no s'hagi plantejat encara. No caldrien ni tan sols maniobres, enganxant una 10800 al davant i una al darrere de la composició.

Pel que fa a l'electrificació de la línia, home... si fos una altra línia, encara, però és que estem parlant d'un trajecte on tenim punts de producció d'energia hidroelèctrica no massa allunyades de la línia hahaha. Personalment, crec que deure utilitzar constantment combustible tenint la possibilitat d'utilitzar energia neta (que fins i tot el tren històric podría aprofitar-se'n amb la 1003)… pot tenir un cost econòmic realitzar una electrificació, però els beneficis mediambientals i, com he descrit, la situació de la línia mateixa en relació amb la producció d'electricitat provinent de fonts hidroelèctriques, compensen sobradament el cost econòmic.

Migrar-ne l'ample sí que ho considero una inversió supèrflua, que aïllaria la línia davant la resta, impossibilitant la generació de possibles relacions que es poguessin fer si en un futur es considerés oportú.

El que exposa l'Ortegote relatiu a la construcció d'una via independent propietat de FGC per tal de no dependre d'ADIF dins la secció lleidetana… dit així, ho trobo una bona idea però, si contemplem el terreny, se'm fa una mica difícil imaginar una inversión per duplicar una via ja existent i infrautilitzada construint-ne, fins i tot, obres d'art com un nou pont sobre el Segre... per desgràcia, se'm fa supèrflu. Aquí, el que caldria (potser) és un nou règim especial que ADIF contemplés per FGC i sols per aquest tram.



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 122

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimecres 15/04/2020 0:01

Electrificar no només suposa Instalar la catenària, també suposa tota la infra corresponent d'alimentació, arreglar el gàlib de túnels i ponts, etc. Això resulta rentable (medioambientalment també) quan hi ha un alt us de la capacitat d'una línia. A part els trens moderns cada cop consumeixen menys i el problema no son 4 trens funcionant amb dièsel quan el 90% del transport terrestre de mercaderies es fa per carretera.

I sobre tindre un accés particular a Lleida o un règim especial per part d'ADIF: FGC és una Empresa Ferroviaria reconeguda per la AESF i opera com a tal. Tindre un accés particular a Lleida només serviria perquè no veure's obligats a complir amb la Llei del Sector Ferroviari i el RCF.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1186
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 15/04/2020 18:22

Bones,
Accepto el que dieu però si sempre pensem en calers oblideu noves linies de ferrocarril a catalunya, invertiran a Barcelona i rodalia però fora d'aqui si pensem en els calers no es fara res de res.

Penseu en el desdoblament de l'eix transversal (la carretera) aqui si que hi han calers per gastar, es curios que el vehicle privat i les benzines sempre guanyen al transport public menys contaminant i net.

No se com un tram de menys de 2km de vies i un pont poden ser tan cars i seria gestio 100% sense empreses que posen pals a les rodes, visc en un mon tant dificil d'entendre que jo m'acostumo a perdre amb facilitat.

Salutacions.



Miquel
Administrador
Entrades: 4148
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 19/04/2020 10:50

ortegote ha escrit:
Dimecres 15/04/2020 18:22
Bones,
Accepto el que dieu però si sempre pensem en calers oblideu noves linies de ferrocarril a catalunya, invertiran a Barcelona i rodalia però fora d'aqui si pensem en els calers no es fara res de res.

Penseu en el desdoblament de l'eix transversal (la carretera) aqui si que hi han calers per gastar, es curios que el vehicle privat i les benzines sempre guanyen al transport public menys contaminant i net.

No se com un tram de menys de 2km de vies i un pont poden ser tan cars i seria gestio 100% sense empreses que posen pals a les rodes, visc en un mon tant dificil d'entendre que jo m'acostumo a perdre amb facilitat.

Salutacions.
Es que no es posar pals a les rodes. Si FGC no fes la pirula amb els seus maquinistes, no ha d'haver cap problema. És més, FGC (Generalitat) ara s'està barallant per la línia a l'Aeroport. Per tant, que espavilin a equiparar-se amb Renfe i deixin de donar les culpes a la resta.
Fer una nova variant per evitar compartir espai amb la xarxa d'Adif (espai que no va ni de lluny saturat) no es pas la solució es miri per on es miri.

Sobre els trens, FGC, si no recordo malament no volia els trens de Renfe per l'alt cost del lloguer.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1892
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 30/04/2020 13:20

El Ple de Balaguer portarà a votació l’obra per eliminar el pas a nivell de l’antiga Safic. La Paeria de Balaguer posa en valor l’acord amb la Generalitat i veu com una gran millora viària l’obra xifrada en 1.490.858€

La Paeria de Balaguer portarà al Ple d'aquest dijous, 30 d'abril, l’aprovació del desenvolupament de les actuacions necessàries per a l’execució de les obres de construcció d’un nou pas superior a la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. L'objectiu és possibilitar el pas a diferent nivell sobre la línia ferroviària i procedir a la supressió del pas a nivell núm. 18 de la Línia Lleida – La Pobla de Segur.

El projecte d’execució, valorat en 1.490.858,44€ i que anirà exclusivament a càrrec de la Generalitat de Catalunya, defineix les obres necessàries per tal de crear una plataforma sobre el canal de Balaguer i la línia de ferrocarril que millorarà la seguretat dels usuaris en aquest punt i l’accés al Polígon Industrial. A més, cal destacar que, a petició de la Paeria, es realitzarà l'entroncament del camí vell de Vallfogona amb la carretera de Vallfogona, al creuament amb el futur eix del Planejament del Polígon Industrial situat al nord de l’actual intervenció.

Si s’aprova el punt en el ple del proper dijous, es preveu un període de 5 mesos de licitació i 9 per a l’execució de les obres. Des de la Paeria de Balaguer es mostren molt satisfets pel fet d’haver aconseguit el compromís de la Generalitat per realitzar aquesta infraestructura que representarà una gran millora en la seguretat viària d’aquest punt i en l’accés al Polígon.

http://www.radiobalaguer.cat/portal/63/ ... leID=30656

Ubicació del pas a nivell: http://www.icc.cat/vissir3/index.html?ffM6nEbHk



torres997
N6
N6
Entrades: 171

Entrada Autor: torres997 » Dijous 30/04/2020 19:55

Sky ha escrit:
Dijous 30/04/2020 13:20
El Ple de Balaguer portarà a votació l’obra per eliminar el pas a nivell de l’antiga Safic. La Paeria de Balaguer posa en valor l’acord amb la Generalitat i veu com una gran millora viària l’obra xifrada en 1.490.858€

La Paeria de Balaguer portarà al Ple d'aquest dijous, 30 d'abril, l’aprovació del desenvolupament de les actuacions necessàries per a l’execució de les obres de construcció d’un nou pas superior a la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. L'objectiu és possibilitar el pas a diferent nivell sobre la línia ferroviària i procedir a la supressió del pas a nivell núm. 18 de la Línia Lleida – La Pobla de Segur.

El projecte d’execució, valorat en 1.490.858,44€ i que anirà exclusivament a càrrec de la Generalitat de Catalunya, defineix les obres necessàries per tal de crear una plataforma sobre el canal de Balaguer i la línia de ferrocarril que millorarà la seguretat dels usuaris en aquest punt i l’accés al Polígon Industrial. A més, cal destacar que, a petició de la Paeria, es realitzarà l'entroncament del camí vell de Vallfogona amb la carretera de Vallfogona, al creuament amb el futur eix del Planejament del Polígon Industrial situat al nord de l’actual intervenció.

Si s’aprova el punt en el ple del proper dijous, es preveu un període de 5 mesos de licitació i 9 per a l’execució de les obres. Des de la Paeria de Balaguer es mostren molt satisfets pel fet d’haver aconseguit el compromís de la Generalitat per realitzar aquesta infraestructura que representarà una gran millora en la seguretat viària d’aquest punt i en l’accés al Polígon.

http://www.radiobalaguer.cat/portal/63/ ... leID=30656

Ubicació del pas a nivell: http://www.icc.cat/vissir3/index.html?ffM6nEbHk
Veig una barbaritat 1,5 milions d'euros per fer un pas superior en aquesta línia, que té una freqüència de pas molt baixa. No soc cap expert, però crec que seria millor estalviar els diners per traslladar l'estació una mica més avall i "tramvialitzar" el seu entorn. Aquest projecte, que ja està en estudi i que permetria la integració urbana de les dues bandes de la ciutat, crec que és més urgent, però, en fi, la Paeria sabrà les seves prioritats...

Adjunto imatge de TV3:
Imatge


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1892
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 30/04/2020 21:15

Pel que sembla no es tracta simplement de suprimir el pas a nivell sinó de crear un nou pont sobre el canal (a l'actual amb prou feines hi passa un cotxe) i arranjar els accessos a la zona:

Imatge



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1892
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 23/05/2020 13:27

Ferrocarrils reforça quatre túnels de la línia de la Pobla

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) invertirà més de 500.000 euros en el reforç de quatre túnels de la línia de la Pobla. Els treballs contemplen la instal·lació de malles metàl·liques per reforçar les parets de les boques dels túnels entre Àger i Salàs de Pallars, per evitar que possibles despreniments afectin la circulació dels combois.

Les clàusules del concurs preveuen també obres d’impermeabilització així com l’estabilització de les xarxes ja instal·lades. L’actuació inclourà també la reparació de les zones més degradades dels arcs dels túnels. FGC espera que aquests treballs es duguin a terme en quatre mesos i per això es treballarà també en horari nocturn. Val a recordar que des d’aquest dilluns ja s’ofereix el 100% del servei entre Lleida i Balaguer, a l’espera de reparar el comboi avariat al gener arran del temporal Glòria. Així mateix, FGC també ha licitat la neteja de les setze estacions de tren de la línia (excepte Lleida) i els dos trens per de 406.233 euros. Val a recordar que el Tren dels Llacs no ha iniciat la temporada a causa de la pandèmia, encara que el Govern treballa per fer-ho al juliol si ho permet l’avenç del desconfinament.

https://www.lleida.com/noticia_canal/fe ... e-la-pobla



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22824
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 29/05/2020 20:58

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... c-balaguer


Territori i Sostenibilitat impulsa un nou projecte per a la millora de la integració urbana de la línia d'FGC a Balaguer



El document definirà les actuacions necessàries per al desplaçament d’andanes i per a la implantació d’un sistema de tramvia, tot recollint les peticions de l’Ajuntament sobre el traçat

L’obra comporta una inversió estimada en 10 MEUR

Balaguer FGC

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació de la redacció d’uns nous projecte bàsic i projecte constructiu de la millora de la integració urbana de la línia d’FGC Lleida-la Pobla al seu pas per Balaguer. Els documents definiran les actuacions necessàries per la implantació d’un sistema de tramvia al pas pel nucli urbà, tot recollint les peticions de l’Ajuntament de desplaçar les andanes de l’actual estació de Balaguer per a permetre la continuïtat del carrer Sant Crist.



Les noves andanes s’emplaçaran en el tram situat entre el carrer Tarragona i el Passeig de l’Estació i la construcció d’unes noves andanes equipades amb marquesines.

L’edifici existent es mantindrà en el seu lloc actual i, pel que fa a la superestructura de via, es preveu col·locar via en placa en tot l’àmbit de l’actuació.


Els projecte bàsic i constructiu inclouran una definició de l'obra d'infraestructura, via i catenària, arquitectura, i instal·lacions, principalment. La redacció dels projectes es liciten per un import de prop de 225.000 euros i un termini de 12 mesos. Aquesta actuació d’integració urbana, que permetrà millorar la permeabilitat d’un costat i altre de la via, suposa una inversió estimada en 10 MEUR.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1186
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 30/05/2020 12:23

metring ha escrit:
Divendres 29/05/2020 20:58
via i catenària
Todo en orden en FGC y en quien redacta las noticias

Saludos.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22824
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 20/07/2020 10:17

https://transportpublic.org/solucionem- ... -la-pobla/

Solucionem el deficient servei del tren de la Pobla

jul172020

El servei ferroviari al Pallars porta sis mesos interromput i la primera notícia que tenim és que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) havia anunciat la represa del servei turístic del tren dels Llacs (posteriorment ajornada) i no del servei de transport públic.

Des del 23 de gener d’enguany, el servei de viatgers resta interromput entre Balaguer i La Pobla a causa de l’accident sofert per un dels dos únics trens que donen servei a la línia, que va resultar malmès per un despreniment amb motiu del temporal Glòria. Mentre l’altre tren es dedica a cobrir el servei entre Lleida i Balaguer, el servei entre Balaguer i la Pobla de Segur es realitza amb autocars, amb superiors temps de viatge.

A finals de juny FGC va anunciar la reobertura del tren turístic dels Llacs per al 4 de juliol, circumstància que finalment no s’ha produït degut a la reimplantació del confinament sanitari a Lleida i baix Segrià. Des de PTP ens preguntem com pot ser que es trobi solució per iniciar un servei merament turístic i no es trobi una solució per donar servei al centenar llarg d‘usuaris diaris del Pallars?

Després de les advertències sobre la manca de flota per cobrir aquesta línia, i les diverses sol·licituds per a què FGC incorporés un tercer comboi de reserva per a situacions d’emergència –com la que ens trobem ara-, la companyia va encarregar un tercer tren que es preveu per a l’estiu de 2021. Mentre tant, la Generalitat no ha estat capaç de trobar un tren substitutori a aquest comboi avariat, tot i que RENFE té abundant material mòbil que es pot llogar, i que ja havia circulat per aquesta línia.

Aquests més de sis mesos sense servei ferroviari fins el Pallars se sumen a les nombroses interrupcions de servei que la línia ha patit durant l’any anterior per diverses causes, a les quals se sumen a les massa freqüents interrupcions de servei i les retallades que ha hagut durant els darrers 8 anys, prenent la crisi del 2008 com a punt de partida. A les darreres dues dècades, el dies que han circulat els 4 trens diaris per sentit, en dia feiner, entre la Pobla i Lleida, representen quasi el mateix nombre de dies en què el tren no ha circulat. A la taula següent, amb les xifres de demanda anual, es mostra la proporcionalitat del passatge amb el servei efectuat. Es poden comptabilitzar, en fons de color rosa, els anys d’interrupcions o de fort decreixement del servei. En verd, el màxim de Renfe l’any 2008 que encara no ha estat superat, malgrat les inversions efectuades i malgrat la compra dels dos nous trens.

Volem assenyalar que aquesta situació ve donada per la manca de visió de la Generalitat, quan l’any 2016 es va decidir refer el servei anteriorment prestat per Renfe amb només dos trens, que malgrat ser d’un model de gran qualitat (GTW 2/6 Stadler), no han pogut satisfer el servei en moltes ocasions. La situació actual no pot prolongar-se un any més. Calen solucions urgents perquè abans de finals d’aquest mes de juliol, amb mitjans propis o aliens, es recuperin els 4 serveis diaris de tren en cada sentit fins a la Pobla.

D’altra banda, la tardor de PTP va demanar a FGC de modificar els horaris en la línia ( https://transportpublic.org/conferencia ... -la-pobla/ )

per millorar l’eficiència i qualitat del servei a la gent de Pallars, aconseguint entre d’altres objectius, avançar la primera arribada del tren a Lleida. Malgrat el canvi de model de gestió i les inversions efectuades, el nombre de viatgers a la línia és avui encara inferior al del l’any 2008, el màxim històric que data de l’època de gestió de Renfe. Les xifres de viatgers de la línia aquest darrer any 2019 mostren igualment que el passatge entre Àger i Lleida ha augmentat en un 20% però en les estacions del Pallars només ho ha fet en un 2%. Queda clar que si hi ha freqüents interrupcions de servei i els horaris són confusos, com ha passat al Pallars durant el 2019 i 2020, el viatger retira la seva confiança en aquest producte.

Per a modificar els horaris en el sentit reclamat per PTP cal que FGC presenti un projecte de construcció d’un hangar al Pallars per a què un dels trens que donen servei a la línia pugui dormir a aquesta comarca en comptes de fer-ho només a Lleida,. Cal recordar que totes les línies de regionals i rodalies de Catalunya (R1 a R16) tenen trens dormint a tots els extrems de les línies per poder oferir serveis amb una arribada mínimament útil a les capitals de referència. Si el tren de la Pobla pot dormir a la Pobla, en comptes de 3 serveis útils per sentit, sobre 4 totals, n’hi hauria 4 serveis útils amb uns horaris molt més òptims que a mig termini portaria incrementar substancialment el usuaris diaris al Pallars.

Cal assenyalar, a més, que la PTP ha demanat reiteradament formar part de la comissió de seguiment de la línia però, malgrat el seu llarg historial en defensa de la línia, que es remunta al 1996, se n’ha denegat la presència i se’ns ha remès a una inexistent comissió d’usuaris de la línia. Fa un any que estem esperant.

Per tot això demanem a la Generalitat de Catalunya i a FGC un redreçament de la gestió de la línia de la Pobla



Les consultes sobre la problemàtica de la línia es poden adreçar a:

Marc Mateo

655268660

lapobla@transportpublic.org



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1867

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 31/08/2020 16:59

Subministrament d'un sistema de Tren-Radio compatible amb la xarxa RENFE, per al tercer tren GTW de la línia Lleida Pirineus ¿ La Pobla de Segur, dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. (Ref:POS145/20)

Termini vigència del contracte de 40 setmanes (màxim 36 setmanes subministrament equip + 4 setmanes posada en marxa).

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ode=viewCn



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”