"Tren Groc republicà" 70è aniversari

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

"Tren Groc republicà" 70è aniversari

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 07/02/2009 12:00

Dissabte 14 de febrer. Commemoració a la Tor de Querol gare del 70è aniversari de la retirada republicana espanyola. Amb aquest motiu el tren groc que arriba a les 12h 12m a aquesta estació vindrà carregat de 150 persones "de la plana" per assistir a l'acte.

Més enllà del tema polític, pot ser interessant aprofitar l'acte per retrobar-nos en un dels encontres que fa molt de temps que no fem. Així doncs:

Barcelona Sants 7:00h
Arribada a Puigcerdà

Petit desplaçament a peu (2km) cap a la simpàtica estació de Bourg Madame SNCF

Arribada del tren groc

Desplaçament fins a La Tor de Querol-Enveig SNCF

Acte polític i commemoratiu

Depenent de la situació, podem baixar amb el tren de les 13,15h i fer uns inspecció a les obres del cremallera de Núria o bé aprofitar el temps per la Cerdagne.

Us agrairé que publiqueu qui vindrà.

Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

davida
N9
N9
Entrades: 1839
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 07/02/2009 23:53

Ja li dire al meu aví de 90 anys. Ell va exiliarse al França, pero al veure el panorama a França va decidir tornar via Latour de Querol. Pero al demana tornar a Espanya a les autoritats de la estació de La Tor el van enviar per tren frances via Toulouse fins la frontera de Irun - Hendaya junt amb altres republicants que habien decidit tornat. Fa una mica mes d'un any mentres tornaven d'un viatge vam descubrir una placa en record del republicans exiliats a l'exterior d'aquesta estació.

BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 08/02/2009 13:09

davida ha escrit:Ja li dire al meu aví de 90 anys. Ell va exiliarse al França, pero al veure el panorama a França va decidir tornar via Latour de Querol. Pero al demana tornar a Espanya a les autoritats de la estació de La Tor el van enviar per tren frances via Toulouse fins la frontera de Irun - Hendaya junt amb altres republicants que habien decidit tornat. Fa una mica mes d'un any mentres tornaven d'un viatge vam descubrir una placa en record del republicans exiliats a l'exterior d'aquesta estació.
El meu pare es va tenir que exiliar pero ell va passar la frontera per Port Bou, adjunto una foto de la placa que comentas a l'estacio de La Tour
PLACA LA TOUR.JPG
PLACA LA TOUR.JPG (35.25 KiB) Visualitzat 1213 cops

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments”