Comptatge del frau al metro

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Comptatge del frau al metro

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 18/04/2006 0:51

De fa un temps vam pensar alguns foraires d'organitzar una trobada que consistiria en situar-nos en un vestíbuls de metro prèviament seleccionats per comptar la gent que entra al metro sense pagar bitllet.

La idea seraia comprovar-ho en una estació sense vigilància, en diferents franges horàries i dies de la setmana.

Es recomana no dir explícitament la franja horària ni estació, i es recomana no fer el control una sola persona, és aconsellable fer-lo dues persones, una que compti els que paguen i una que compti els que no paguen.

Els interessats poden dir quan els aniria bé fer un comptatge d'aquests o si ho prefereixen anar-lo a fer en el moment que creguin més oportú i anar-me enviant les dades recullides.

Quan disposi d'unes quantes dades aquestes dades es tractaran i es donaran a conèixer al fòrum.

Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 18/04/2006 15:02

Jo hi estaria interessat

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 18/04/2006 16:05

Jo també m'hi apunto. I fins i tot una jornada interessant seria a Renfe - plaça Catalunya, un lloc on crec que ni quatre persones donariem l'abast per contar la gent que entra i sobretot surt sense pagar.

Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimarts 18/04/2006 22:28

Uy si es fes al TRAMBAIX podriem donar el PREMI SANTO JOB a aquell q entrés i validés la tarja, perque allò si que és un frau. Total pa 3 paradas diuen , pugen a Montesa i baixen a Sardana o pugen a Cornellà Centre i baixen a Can Rigal o ...bé aixó.

Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dimecres 26/04/2006 16:27

Yo també em presento voluntari. Aixó si, amb traje i corbata(hauría de decidir quina...)

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 28/04/2006 8:46

Fa uns dies vaig estar una hora de rellotge a Plaça Catalunya Renfe. Em vaig centrar a les entrades/sortides que hi han al cantó guixetes.

Bé, doncs vaig estar mitja hora comptant les sortides i mitja hora comptant les entrades amb frau.

Sortides amb frau: 253 (de les quals 159 amb aparença clarament inmigrant)

Entrades amb frau: 97 (de les quals 81 amb aparença clarament inmigrant).

Detingudes pels interventors: 15

El mètode era el "d'aprofitar" per entrar i sortir dues o més persones.

Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

agm
N1
N1
Entrades: 1
Ubicació: Zona 3A (ATM)

Entrada Autor: agm » Dilluns 03/07/2006 22:35

Fa uns quants anys, vaig anar de vacances a París. Doncs bé, mentre el meu pare estava comprant els bitllets a l'estació de Torcy (RER), em vaig dedicar a comptar la gent que es "colava". En cinc minuts s'havien colat unes 20 persones! :o No havia vist mai tanta gent "colant-se"en tant poc temps.

wefer
Administrador
Entrades: 7260
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 03/07/2006 22:55

A mi també m'interessa.
Pot ser divertit :D

JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 04/07/2006 21:30

Teniu uns passatemps curiosos... :mmm

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

metring
Administrador
Entrades: 23572
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 22/01/2007 11:24

Recupero el tema, per afegir una notícia de La Vanguardia, que em fa posar gallina de piel:

Más de tres millones y medio de viajes en el metro se hacen sin pagar :o

TMB incrementará el personal de seguridad y las inspecciones de billetes para reducir el fraude
22/01/2007 | Actualizada a las 10:34h | Barcelona
Sílvia Colomé | Los viajeros que se cuelan en el metro de Barcelona lo tendrán más complicado este año. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha decidido aumentar los recursos para reducir el número de pasajeros que viajan sin billete o con uno inadecuado. El año pasado, se pillaron a unos 40.000 usuarios y se estima que, en total, más de tres millones y medio de viajes se realizan sin pagar el pasaje, una cifra similar a la de 2005. Sólo se detectan in fraganti el 1,15% de las infracciones. Además, otro dato es que cada día se hicieron más de 9.500 trayectos sin pasar por taquilla.

Para empezar, TMB incrementará en un 15% el personal de seguridad a las estaciones. También se realizarán más inspecciones de billetes en las zonas de la red y en los horarios donde hay más "tentaciones", según afirman desde TMB. Finalmente, se continuará con las substituciones de las máquinas validadoras, por unas con puertas altas que dificultan el paso si no se dispone de billete.

En total, TMB dedicará un presupuesto de 16 millones de euros a prevenir esta conducta, cuatro millones más que el año anterior, una cifra similar al fraude que se registró el año pasado. "El usuario debe saber que la batalla no está perdida y que cada año se da una vuelta de caracol más en prevención", afirman desde TMB.

La mayoría de los usuarios sin billete acostumbran, cada vez más, a pagar una multa de 40 euros en un periodo de 30 días. Otros, prefieren abonar al instante el billete de perdón que cuesta 20 euros. Los menos, acaban con un expediente en la Generalitat, que puede derivar en embargos. TMB considera que el índice de fraude "se mantiene estable" e insiste en recordar que "el coste del metro se repercute entre todos los ciudadanos, ya sea mediante el pago de las tarifas, o en impuestos".

wefer
Administrador
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 22/01/2007 23:34

metring ha escrit:"El usuario debe saber que la batalla no está perdida y que cada año se da una vuelta de caracol más en prevención", afirman desde TMB.
Una vuelta de caracol? :riure Suposo que és la traducció directa de l'expressió en català "una volta de cargol", però que en castellà es traduïria com a "vuelta de tuerca", no pas de "caracol" xD
En quant al tema, la solució és molt més senzilla i no cal gastar-hi tants diners: calen més controls sorpresa als passadissos i als trens. Res ,és.
Posar més personal d'aquest que no fa res, no serveix absolutament de res. Els que treballen d'informació, no diu res a qualsevol persona que es coli. Encara més, jo fins i tot he vist amb els meus propis ulls, en una estació important i en ple migdia d'un dia laborable, com un d'aquests treballadors ha obert la porta a algú que li ha dit, descaradament, que no pensava pagar.
Antigament, hi havia un taquiller que vigilava cada entrada, i la gent el respectava. Ara, hi ha un de vigilància, un altre d'unformació, i diverses màquines automàtiques... i molta gent passa de tot. En fi, és el que en diuen progrés.

josep_serre
N9
N9
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 26/01/2007 13:08

Tot i que no hem fet el comptatge de frau encara, que hauríem de reemprendre la idea per anar diferents dies a fer-lo, jo mantinc que si Tramvia, FGC i Renfe tenen detectat més frau que metro és perquè el tenen millor controlat, una altra cosa és que al metro no hi ha frau de zona per exemple o que al tramvia l'accés a les parades és completament lliure menys al T4.

Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 26/01/2007 17:18

josep_serre ha escrit:Tot i que no hem fet el comptatge de frau encara, que hauríem de reemprendre la idea per anar diferents dies a fer-lo, jo mantinc que si Tramvia, FGC i Renfe tenen detectat més frau que metro és perquè el tenen millor controlat, una altra cosa és que al metro no hi ha frau de zona per exemple o que al tramvia l'accés a les parades és completament lliure menys al T4.
T5 ;)

entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 26/01/2007 18:34

orique ha escrit:
josep_serre ha escrit:Tot i que no hem fet el comptatge de frau encara, que hauríem de reemprendre la idea per anar diferents dies a fer-lo, jo mantinc que si Tramvia, FGC i Renfe tenen detectat més frau que metro és perquè el tenen millor controlat, una altra cosa és que al metro no hi ha frau de zona per exemple o que al tramvia l'accés a les parades és completament lliure menys al T4.
T5 ;)
Excepte Can Jaumandreu, la Farinera i Glòries ;)

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 27/01/2007 11:58

Torracollons. :)

EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dissabte 10/02/2007 15:13

Jo ultimament veig bastant sovint batudes grans al metro, on hi passen tres revisors i quatre segurates, o be es queden al revolt d'un passadis i agafen la gent per sorpresa o be just quan sona el pip pip de les portes del metro entren de cop i criden "quieto todo el mundo!" jajaj XD no, criden: "saquen sus billetes, por favor!" i en el recorregut d'una estació agafen el segurates sempre a 3 o 4 rumanos i moros (¬¬ encara no he vist que enxampin cap persona amb aparença autoctona) i els treuen del tren i els hi comencen a posar multes.
Aixo si... que les paguin despres...

josep_serre
N9
N9
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 06/03/2009 11:13

Recupero aquest fil per proposar fer en diferents dies una trobada de comptatge de frau durant aquest mes.

metring
Administrador
Entrades: 23572
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 06/03/2009 11:45

Però...ens hauriem de posar una armilla, i dir-li alguna cosa a qui salti les cancel·ladores? Un xiulet serveix per ac...? :D

automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dissabte 07/03/2009 0:43

De verdad pensáis regalar vuestro tiempo en este pasatiempo?
Mi cuenta es fácil, en cada estación cada 20 segundos mínimo se cuela uno.
Multiplicar estaciones y os saldrán las cuentas.
O es que acaso cada vez que cogéis el metro, no véis como alguien se cuela delante de vuestras narices?
A veces pienso que el tonto soy yo, por pagar...

:cop

Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

wefer
Administrador
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 07/03/2009 1:28

josep_serre ha escrit:Recupero aquest fil per proposar fer en diferents dies una trobada de comptatge de frau durant aquest mes.
Jo hi estic interessat
metring ha escrit:Però...ens hauriem de posar una armilla, i dir-li alguna cosa a qui salti les cancel·ladores? Un xiulet serveix per ac...? :D
Segons el meu punt de vista, del que es tracta és precisament de passar totalment desaparcebut, per poder fer un comtatge real. No es tracta de fer de guàrdies de seguretat (per això ja hi ha els que cobren) sinó de veure com funciona el sistema i si són certes les dades oficials que ens donen les empreses.

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments”