Els noms de lĂnia L51 i L52 ja estan agafats. En qualsevol cas, la lletra L correspon a les lĂnies del Llobregat, i la B a les del Besòs, per tant tampoc seria idònia aquesta nomenclatura.Adolescent barcelonĂ ha escrit:AquĂ teniu una proposta meva com a nova xarxa. El plĂ nol estĂ en desenvolupament; de moment he posat moltes de les H (encara me'n falten), algunes V, i tres D. A mĂ©s, l'he extesa pel Barcelonès Nord i Sud.
https://www.google.cat/maps/ms?msid=215 ... ae0d&msa=0
Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
L51 i L52
- Adolescent barcelonĂ
- N9

- Entrades: 2397
- Membre des de: 25 feb. 2012, 15:00
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Re: L51 i L52
Ja, però el que vull Ă©s unificar nomenclatures (de L1 a L50 per a les del Baix Llobregat, i de L50 a L99 pel Barcelonès Nord). TambĂ© havia pensat nĂşmeros a partir del 200.Javi M ha escrit:Els noms de lĂnia L51 i L52 ja estan agafats. En qualsevol cas, la lletra L correspon a les lĂnies del Llobregat, i la B a les del Besòs, per tant tampoc seria idònia aquesta nomenclatura.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClà ssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3736
- Membre des de: 11 maig 2005, 09:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- UbicaciĂł: Barcelona
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Al Baix Llobregat no n'hi ha prou amb 50. Es tindria que fer els 2xx per un costat i els 3xx per l'altre.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difĂşndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Adolescent barcelonĂ
- N9

- Entrades: 2397
- Membre des de: 25 feb. 2012, 15:00
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Doncs ja ho modificaré. La ideia és seguir la mateixa estructura de H V D el més possible.Ecomobisostrans ha escrit:Al Baix Llobregat no n'hi ha prou amb 50. Es tindria que fer els 2xx per un costat i els 3xx per l'altre.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClà ssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Trobo que ficar lletres a les denominacions de les lĂnees d'autobĂşs equival a embolicar la troca. Molt mĂ©s fĂ cils de recordar nomĂ©s amb nĂşmero (algĂş recorda, als anys 80, la SBD-5R? Hi havien vĂ ries amb aquestes denominacions tan "senzilles"...). De fet, estic prĂ cticament segur que a la llarga, per aclamaciĂł popular, les H, V i D acabaran desapareixent. Direm agafar el 20 i no el D20. Per cert que fer coincidir aquestes dues lĂnies en un tram de l'Av. Paral.lel, pot prestar-se a moltes confusions
Per re-numerar les lĂnies d'autobĂşs existents, urbanes o no, s'hauria d'agafar com a model el que es va fer a principis de la dècada passada amb les carreteres. NomĂ©s per posar un exemple: 1x verticals, 2x horitzontals, 3x diagonals...
D'altra banda a l'illa de Mallorca ho tenen millor organitzat: http://www.tib.org/portal/web/ctm/autobus/seccio/100
Per re-numerar les lĂnies d'autobĂşs existents, urbanes o no, s'hauria d'agafar com a model el que es va fer a principis de la dècada passada amb les carreteres. NomĂ©s per posar un exemple: 1x verticals, 2x horitzontals, 3x diagonals...
D'altra banda a l'illa de Mallorca ho tenen millor organitzat: http://www.tib.org/portal/web/ctm/autobus/seccio/100
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Tema nomenclatura de busos
Sobre el tema de la nomenclatura de les lĂnies de bus a l'Ă rea de Barcelona, ja hi ha un fil obert: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=6488
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Ja seria tot un detall que el 36, en sentit Mar, s'aturés a Taulat-Ciutat de Granada, a uns metres de l'entrada lateral al Cementiri de l'Est, i, per acabar d'adobar-ho, en una parada existent on només s'hi atura el 26, i no suposaria cap mena de problema. Té nassos que, des de Roc Boronat, travessi mig cementiri longitudinalment sense aturar-se, i s'espera per a fer-ho fins a gairebé 3 carrers més enllà , a Icà ria-Bogatell.sag470 ha escrit:Escurçament de la 36 i 41 a Cementiri Poblenou
Ă’bviament, la gent (sovint gran, per "llei de vida") que l'agafa per visitar els seus familiars difunts, al cementiri, no surt tampoc als Powerpoints de TMB.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
A part de la Nova Xarxa de Bus, tenen pensat com millorar el bus a la Diagonal (tram Pius XII → Francesc Macià )? Hi ha tram d'hores que els autobusos perden molt de temps en els creuament amb carrers com Gran Via III, Numà ncia.... i un viatge per la Diagonal se't fa etern. Tant fer carril bus però desprès a Numà ncia molts canvien a l'esquerra de tot per evitar els cotxes que giren des del lateral cap Numà ncia, i tres quarts del mateix a Pius XII i Maria Cristina.
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3736
- Membre des de: 11 maig 2005, 09:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- UbicaciĂł: Barcelona
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Jo fusionaria el H12 amb el 65 i el 165 (deixant alternativament un expres i un fent les parades), perque la veritat es que Ă©s ben absurd el troç que se solapen de Pl.Espanya a Gornal, solapant-se tambĂ© amb el 46, totes les de Baixbus i el metro. Mantindria el nÂş de cotxes de manera que hi hauria cada 6 min. en total i cada 12 a cada lĂnia (enlloc de 7 i 14). Si els biarticulats no hi caben pel Prat sempre poden anar a altres lĂnies, com la 46 o la 9.
I de les Baixbus faria que 1 de cada parell sigui expres, sense parades des de l'hospital de Bellvitge fins a Pl.Espanya. P.ex. L70, L81, L87 i L95 exprès i L72, L80, L86 i L94 fent les parades.
I de les Baixbus faria que 1 de cada parell sigui expres, sense parades des de l'hospital de Bellvitge fins a Pl.Espanya. P.ex. L70, L81, L87 i L95 exprès i L72, L80, L86 i L94 fent les parades.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difĂşndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Jo veig mĂ©s capaç de millorar el servei per part de BaixBus abans que Can TMBEcomobisostrans ha escrit:Jo fusionaria el H12 amb el 65 i el 165 (deixant alternativament un expres i un fent les parades), perque la veritat es que Ă©s ben absurd el troç que se solapen de Pl.Espanya a Gornal, solapant-se tambĂ© amb el 46, totes les de Baixbus i el metro. Mantindria el nÂş de cotxes de manera que hi hauria cada 6 min. en total i cada 12 a cada lĂnia (enlloc de 7 i 14). Si els biarticulats no hi caben pel Prat sempre poden anar a altres lĂnies, com la 46 o la 9.
I de les Baixbus faria que 1 de cada parell sigui expres, sense parades des de l'hospital de Bellvitge fins a Pl.Espanya. P.ex. L70, L81, L87 i L95 exprès i L72, L80, L86 i L94 fent les parades.
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3736
- Membre des de: 11 maig 2005, 09:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- UbicaciĂł: Barcelona
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
I dic jo, que ja que hi sĂłn aquestes lĂnies no podrien ser per tothom, i tindrĂem 2 magnĂfics bus del barri que complementarien la oferta a unes hores on el transport es ben escĂ s?JosĂ© Mora (autobuses de Barcelona) ha escrit:Lanzadera de la cochera de Horta
El 15 de diciembre del 2003 y al entrar en servicio las cocheras de Horta se creĂł esta lĂnea exclusiva para empleados de TMB. Se trata de una lĂnea en circunvalaciĂłn que parte de las cocheras para seguir por la Cta. de Horta, Av. Estatuto de Cataluña, Rbla. Carmelo, Dante, PÂş Maragall, Av. Virgen Montserrat, LuĂs Sagnier, RamĂłn AlbĂł, Escocia, Av. Meridiana, PÂş Fabra y Puig, Pi i Molist, PÂş VerdĂşn, Pl. Lluchmajor, VĂa JulĂa, Via Favencia, Pl. Karl Marx, Ronda de Dalt y Cocheras de Horta. Su horario es de 3.00h a 6.30h y de 22.00 a 01.00h, con una frecuencia de 20 minutos los dias laborables. Internamente su numeraciĂłn es la 990. Mapa: http://cv.uoc.es/~jmora/lineas/mapa/lanzadora_horta.pdf
Lanzadera de la cochera del Triángulo
Existe una lanzadera de la cochera de Triangulo que pasa por Sta. Coloma, Badalona, San AdrĂan y vuelve a la cochera del Triángulo. Internamente se llama con el nĂşmero 980.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difĂşndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Tantmateix a les CON triangle i Horta, n'hi ha també a les CON Ponent i Zona Franca?
Lo de Baixbus lo trobo positiu. Es podria fer anar per dins la C31 fins la Campana i a partir d'allĂ realitzar les parades de pas fins Pl.Espanya.Ecomobisostrans ha escrit:Jo fusionaria el H12 amb el 65 i el 165 (deixant alternativament un expres i un fent les parades), perque la veritat es que Ă©s ben absurd el troç que se solapen de Pl.Espanya a Gornal, solapant-se tambĂ© amb el 46, totes les de Baixbus i el metro. Mantindria el nÂş de cotxes de manera que hi hauria cada 6 min. en total i cada 12 a cada lĂnia (enlloc de 7 i 14). Si els biarticulats no hi caben pel Prat sempre poden anar a altres lĂnies, com la 46 o la 9.
I de les Baixbus faria que 1 de cada parell sigui expres, sense parades des de l'hospital de Bellvitge fins a Pl.Espanya. P.ex. L70, L81, L87 i L95 exprès i L72, L80, L86 i L94 fent les parades.
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3736
- Membre des de: 11 maig 2005, 09:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- UbicaciĂł: Barcelona
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
He fet aquesta proposta per fusionar els autobusos 115 i 125, creant 2 circunval·lacions (una mica a l'estil de l'1 i el 2 d'Hosp. AixĂ es millora la comunicaciĂł entre els 2 barris i al circular en els 2 sentits s'evita fer tanta volta i permet simplificar els recorreguts. Amb 1 cotxe mĂ©s que ara n'hi hauria prou (2 per lĂnia) encara que lo ideal seria que la blava vagi amb 3:


La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difĂşndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3736
- Membre des de: 11 maig 2005, 09:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- UbicaciĂł: Barcelona
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Mes d'una vegada he pensat amb allargar el 70 des del C/Badal fins a ConstituciĂł a travĂ©s de Pavia/Canillejas i Riera Blanca, i llavors se m'ha ocorregut que es podria fusionar amb el 91, encara que quedi una lĂnia estrambòtica, la finalitat no es anar de principi a final. I pensant mes enllĂ , m'ha vingut al cap una altra idea per crear 2 grans circunval·lacions que serien molt Ăştils: 70+91+14 (crec que els feiners suficient amb els torns actuals, els festius farien falta uns 5 mĂ©s):
Inici a l'actual terminal del 70 de Bonanova, fer tot el recorregut del 70 fins a Badal, Pavia, Riera Blanca, Constitució, d'allà fer el recorregut del 91 fins al mercat de Sant Antoni i el del 14 de nou fins la terminal de Bonanova. I el mateix al revés. I llavors el troç del 14 de Pl.Catalunya a Pla de Palau se'l pot quedar algun altre, p.ex. el 66.
Ademés, el 41 es podria allargar també fins aquesta terminal, anant per Ganduxer i tornant per Escoles Pies i Fc.Perez Cabrero, que ja es el que farà el V el dia que es faci.
Inici a l'actual terminal del 70 de Bonanova, fer tot el recorregut del 70 fins a Badal, Pavia, Riera Blanca, Constitució, d'allà fer el recorregut del 91 fins al mercat de Sant Antoni i el del 14 de nou fins la terminal de Bonanova. I el mateix al revés. I llavors el troç del 14 de Pl.Catalunya a Pla de Palau se'l pot quedar algun altre, p.ex. el 66.
Ademés, el 41 es podria allargar també fins aquesta terminal, anant per Ganduxer i tornant per Escoles Pies i Fc.Perez Cabrero, que ja es el que farà el V el dia que es faci.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difĂşndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3736
- Membre des de: 11 maig 2005, 09:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- UbicaciĂł: Barcelona
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Acabo d'enviar a la EMT una proposta que em faig creus que no estigui feta perque cau de calaix i no requereix cap recurs extra: El N13 direcció Barcelona, al arribar a Santa Eulà lia gira per Riera Blanca, Av.Carrilet i Gran Via, quan lo llògic seria seguir recte per Constitució fins Moianès, donant servei a La Bordeta, ja que a Gran Via ja n'hi han d'altres. De pas els he fet la proposta de connectar La Bordeta amb Badal amb algún dels autobusos de la zona, per exemple el 70. Ja us diré que em contesten.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difĂşndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
De fet, al principi de fer-se la N13 i quan era la LN2 ja circulava per La Bordeta enlloc de Gran Via. La van treure quan van limitar la L52 a Sta. Eulà lia.Ecomobisostrans ha escrit:Acabo d'enviar a la EMT una proposta que em faig creus que no estigui feta perque cau de calaix i no requereix cap recurs extra: El N13 direcció Barcelona, al arribar a Santa Eulà lia gira per Riera Blanca, Av.Carrilet i Gran Via, quan lo llògic seria seguir recte per Constitució fins Moianès, donant servei a La Bordeta, ja que a Gran Via ja n'hi han d'altres. De pas els he fet la proposta de connectar La Bordeta amb Badal amb algún dels autobusos de la zona, per exemple el 70. Ja us diré que em contesten.

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Ara que menciones lo del Nitbus, no sé si s'hauria de suggerir a EMT i aquesta als alcaldes, de posar carrers correctes o revisar les reyes perquè ara entenc que no pugui complir horaris linies com la N15 sentit Barcelona passants per carrers estrets, girs complicats (si els cotxes apaquen be), semafors desincronitzats... Vale que s'ha de cobrir força zona però que menys que adecuar els carrers.Ecomobisostrans ha escrit:Acabo d'enviar a la EMT una proposta que em faig creus que no estigui feta perque cau de calaix i no requereix cap recurs extra: El N13 direcció Barcelona, al arribar a Santa Eulà lia gira per Riera Blanca, Av.Carrilet i Gran Via, quan lo llògic seria seguir recte per Constitució fins Moianès, donant servei a La Bordeta.
L52
Fins on arribava antigament la L52?Busman ha escrit: De fet, al principi de fer-se la N13 i quan era la LN2 ja circulava per La Bordeta enlloc de Gran Via. La van treure quan van limitar la L52 a Sta. EulĂ lia.
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3736
- Membre des de: 11 maig 2005, 09:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- UbicaciĂł: Barcelona
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Però això va ser per unes obres, quan aquestes van acabar es tenia que haver tornat a la normalitat.Busman ha escrit:De fet, al principi de fer-se la N13 i quan era la LN2 ja circulava per La Bordeta enlloc de Gran Via. La van treure quan van limitar la L52 a Sta. Eulà lia.
Això en el cas de Constitució no afecta, és un carrer per un se circula perfectament, l'únic gir pronunciat es de Gavà a Moianès, però al ser direcció obligatòria per tots ningú aparca malament, per tant no hi ha problema.albert28 ha escrit:Ara que menciones lo del Nitbus, no sé si s'hauria de suggerir a EMT i aquesta als alcaldes, de posar carrers correctes o revisar les reyes perquè ara entenc que no pugui complir horaris linies com la N15 sentit Barcelona passants per carrers estrets, girs complicats (si els cotxes apaquen be), semafors desincronitzats... Vale que s'ha de cobrir força zona però que menys que adecuar els carrers.
Fins Pl.Espanya. El van retallar cap a 2001 o 2002.Javi M ha escrit: Fins on arribava antigament la L52?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difĂşndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3736
- Membre des de: 11 maig 2005, 09:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- UbicaciĂł: Barcelona
- Contacta:
Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN
Otra propuesta para el 115 serĂa convertirlo en 2 lĂneas de circunvalaciĂłn cerrando el cĂrculo por Badal, por ejemplo:
ConstituciĂł, Riera Blanca, CasterĂ s, Badal, Brasil, Av.Madrid, Vallespir, PuiggarĂ, Enric BargĂ©s
y en sentido contrario:
Enric Bargés, Melcior de Palau, Comtes de Bell-lloc, Av.Madrid, Brasil, Sants, Bassegoda, Riera Blanca, Constitució
ConstituciĂł, Riera Blanca, CasterĂ s, Badal, Brasil, Av.Madrid, Vallespir, PuiggarĂ, Enric BargĂ©s
y en sentido contrario:
Enric Bargés, Melcior de Palau, Comtes de Bell-lloc, Av.Madrid, Brasil, Sants, Bassegoda, Riera Blanca, Constitució
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difĂşndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org


