Wuppertaler Schwebebahn - Tren penjant de Wuppertal

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Wuppertaler Schwebebahn - Tren penjant de Wuppertal

Entrada Autor: Oriolix » 24 maig 2014, 17:46

El vaig veure l'altre dia en un documental de la TV d'un que passeja per Europa per tren. És un tren-metro-tramvia... penjat que travessa tot Wuppertal (Alemanya, 350.000 habitants) El van posar en marxa fa més de 100 anys i encara funciona!

Potser el podríem fer passar per la Diagonal ?
220px-Schwebebahn_ueber_Strasse.jpg
220px-Schwebebahn_ueber_Strasse.jpg (16.63 KiB) Visualitzat 10825 cops
http://ca.wikipedia.org/wiki/Wuppertaler_Schwebebahn



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » 24 maig 2014, 18:00

D'aquest tipus, encara que més modern, també n'hi ha un al Japó.
Com a curiositat cal dir que el de Wuppertal no té ni un canvi de via, tot el circuit és tancat. Els extrems tenen un bucle que permet el gir.



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 223
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » 24 maig 2014, 18:54




Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » 24 maig 2014, 23:09

El del Japó, que es diu Shonan Monorail (en anglès), i corre a la prefectura de Kanagawa, dins el gran Tokyo. És de l'any 1970 i la meitat de llarg que l'alemany (6,6Km el japonès per 13,3Km l'alemany)

Shonan_monorail_type_500.JPG
Shonan_monorail_type_500.JPG (21.5 KiB) Visualitzat 10739 cops
http://en.wikipedia.org/wiki/Shonan_Monorail



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7319
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 25 maig 2014, 02:25

A Andorra volien fer el metro aeri que havia de ser això mateix, però al final va quedar en res per falta de diners.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3724
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 25 maig 2014, 03:36

El germà gran de l'aeromàgic !!! :)



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 223
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » 25 maig 2014, 06:49




epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » 25 maig 2014, 11:16

Perquè no canviem el títol del fil per Trens o Monorails suspesos? Així és més general.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4546
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 25 maig 2014, 11:33

Ecomobisostrans ha escrit:El germà gran de l'aeromàgic !!! :)
Jo també ho estava pensant: un aeromàgic integrat a Barcelona ens faria falta! :)


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » 25 maig 2014, 14:40

Guillermo II, que fue emperador de Alemania hasta abdicar después de la primera guerra mundial, era un aficionado a la tecnología*, y en su día fue a estrenar el tren colgante de Wuppertal. El tren que se utilizó para ese viaje lo tienen conservado (y evidentemente funciona), lo llaman el "Kaiserwagen", el coche imperial o del emperador.

Me parece muy representativo de su cultura que algo aparentemente tan arcaico como un tren colgante se hubiera conservado hasta la fecha, y se siga utilizando como un transporte público de verdad, y no una atracción o curiosidad (aunque también lo es). En cambio aquí nos cargamos en su día kilómetros y kilómetros de carrilets, el de Olot, el de Sant Feliu, el de Tortosa, el de Guardiola (y de milagro se salvó la línea Llobregat-Anoia), porque se consideraban anticuados e inútiles, sin que en más de medio siglo se hubiese hecho un esfuerzo serio para modernizar esas líneas. El tren colgante no hubiera sobrevivido dos guerras mundiales ni la motorización masiva si no se hubiera querido apostar por mantenerlo, aprovecharlo y modernizarlo. Si en los años 70 aún hubiera tenido el mismo aspecto que a principios de siglo, como nuestros carrilets, su único futuro hubiera sido el chatarrero. Un país que no sabe valorar los recursos que tiene es un país destinado al fracaso.

*Como curiosidad, los Ferrocarriles Militares Reales Prusianos (el brazo ferroviario del ejército de la Alemania imperial) llegaron a hacer pruebas con un automotor eléctrico que alcanzó nada menos que 210,2km/h, y esto en 1903.



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 223
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » 25 maig 2014, 15:26




megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » 26 maig 2014, 14:51

Vaig estar-hi fa dues setmanes i vaig tenir la sort de pujar al Kaiserwagen i fer un pastís amb un capuccino... És, simplement, fascinant a la vegada que increible que allò es construís.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » 03 juny 2014, 08:21

En Japón concretamente hay dos trenes suspendidos. El de Shonan, ya comentado, y el de Chiba de 15,2 kilómetros, el más largo del mundo :D

Imatge

Imatge



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 223
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » 03 juny 2014, 09:13




Respon

Torna a “Ferrocarril en general”