Seguir llegint: https://catalunyametropolitana.cat/el-f ... -endavant/El ferrocarril de Catalunya va endavant
Hem de preparar el ferrocarril de Catalunya per poder absorbir les enormes i creixents demandes que tindrà en els propers anys a conseqüència de la necessitat de descarbonitzar la mobilitat, dels increments de preus dels combustibles fòssils i de població. L'objectiu és que tots els problemes actuals desapareixin quan d’aquí a dos anys la majoria d’obres estiguin concloses.
Catalunya Metropolitana
Pau Noy
Situació actual, full de ruta
El ferrocarril juga un paper central en la mobilitat quotidiana dels catalans. Cada dia es registren als nostres ferrocarrils 2,2 milions de viatges. Això significa un volum de viatgers diaris equivalent al 27% de la població. D’aquesta xifra, 1,7 milions usen els sistemes de metro o tramvia i 0,5 milions els trens regionals i de rodalies. Catalunya és la comunitat autònoma espanyola amb més ús del ferrocarril.
La Fundació Mobilitat Sostenible i Segura ha presentat la seva proposta de full de ruta del ferrocarril a Catalunya 2025-2050, en la que es proposa doblar l’ús del ferrocarril a Catalunya fins 1 milió d’usuaris al 2035, i tornar al doblar al 2050 fins els 2 milions d’usuaris. Multiplicar per quatre el nombre de viatgers ja es veu que no és una empresa fàcil però no impossible, i se’n donen les recomanacions sobre com aconseguir-ho. El document proposa que totes les ciutats de la segona i tercera corona metropolitana estiguin a 15’/25’ en tren de Barcelona i que les de la cinquena i sisena corona a 50’.
Hem de preparar el ferrocarril de Catalunya per poder absorbir les enormes i creixents demandes que tindrà en els propers anys a conseqüència de la necessitat de descarbonitzar de la mobilitat, dels increments de preus dels combustibles fòssils i de població.
El ferrocarril de Catalunya va endavant
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7302
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
El ferrocarril de Catalunya va endavant
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1825
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Amb moltes reserves i excepticisme per part meva.
Resum segons El Punt Avui
La xarxa ferroviària és sens dubte la gran aposta per millorar la mobilitat a Catalunya en el proper quart de segle. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, hi posava context en el ple d’infraestructures la setmana passada: les àrees a menys de 10 km de Barcelona han crescut un 12% des del 2000; les de la segona corona, fins a 30 km, ho han fet prop d’un 30%, i les que hi ha a entre 30 i 60 km, un 51%. “És una realitat que demana una nova política ferroviària des de fa dècades, no comencem ara”, argumentava. L’augment de la població i de la mobilitat en aquest radi, unit a la desinversió acumulada durant dècades per part de l’Estat, ha fet que el dèficit més sagnant es trobi en el servei de Rodalies, on segons els responsables ja s’ha posat fil a l’agulla i hi ha avui vora 200 actuacions en marxa. “A la xarxa sud en especial eren indispensables”, assenyalava Paneque, que anunciava que la següent gran obra serà “posar al dia” l’R3 fins a Ripoll, amb un desdoblament per trams que comportarà d’entrada tallar-la durant 16 mesos a partir del setembre. Això sí, aquí Junts ja demana que es prevegi també desdoblar fins a Puigcerdà, amb un cost estimat d’uns 540 milions més. El president, Salvador Illa, recordava que les dues grans estacions del país, Sants i la Sagrera, també estan en plena fase d’obres, i que el servei haurà de millorar igualment amb l’entrada de 110 nous trens l’any vinent. Abans d’acabar el 2025 s’ha d’haver completat també un altre pas fonamental, la integració tarifària única a tot el país i per a tots els títols de transport a través de la T-Mobilitat.
https://www.elpuntavui.cat/societat/art ... panoticies
Resum segons El Punt Avui
La xarxa ferroviària és sens dubte la gran aposta per millorar la mobilitat a Catalunya en el proper quart de segle. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, hi posava context en el ple d’infraestructures la setmana passada: les àrees a menys de 10 km de Barcelona han crescut un 12% des del 2000; les de la segona corona, fins a 30 km, ho han fet prop d’un 30%, i les que hi ha a entre 30 i 60 km, un 51%. “És una realitat que demana una nova política ferroviària des de fa dècades, no comencem ara”, argumentava. L’augment de la població i de la mobilitat en aquest radi, unit a la desinversió acumulada durant dècades per part de l’Estat, ha fet que el dèficit més sagnant es trobi en el servei de Rodalies, on segons els responsables ja s’ha posat fil a l’agulla i hi ha avui vora 200 actuacions en marxa. “A la xarxa sud en especial eren indispensables”, assenyalava Paneque, que anunciava que la següent gran obra serà “posar al dia” l’R3 fins a Ripoll, amb un desdoblament per trams que comportarà d’entrada tallar-la durant 16 mesos a partir del setembre. Això sí, aquí Junts ja demana que es prevegi també desdoblar fins a Puigcerdà, amb un cost estimat d’uns 540 milions més. El president, Salvador Illa, recordava que les dues grans estacions del país, Sants i la Sagrera, també estan en plena fase d’obres, i que el servei haurà de millorar igualment amb l’entrada de 110 nous trens l’any vinent. Abans d’acabar el 2025 s’ha d’haver completat també un altre pas fonamental, la integració tarifària única a tot el país i per a tots els títols de transport a través de la T-Mobilitat.
https://www.elpuntavui.cat/societat/art ... panoticies