El ferrocarril de Catalunya va endavant

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7302
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

El ferrocarril de Catalunya va endavant

Entrada Autor: wefer » Dimecres 30/04/2025 23:04

El ferrocarril de Catalunya va endavant
Hem de preparar el ferrocarril de Catalunya per poder absorbir les enormes i creixents demandes que tindrà en els propers anys a conseqüència de la necessitat de descarbonitzar la mobilitat, dels increments de preus dels combustibles fòssils i de població. L'objectiu és que tots els problemes actuals desapareixin quan d’aquí a dos anys la majoria d’obres estiguin concloses.
Catalunya Metropolitana

Pau Noy

Situació actual, full de ruta


El ferrocarril juga un paper central en la mobilitat quotidiana dels catalans. Cada dia es registren als nostres ferrocarrils 2,2 milions de viatges. Això significa un volum de viatgers diaris equivalent al 27% de la població. D’aquesta xifra, 1,7 milions usen els sistemes de metro o tramvia i 0,5 milions els trens regionals i de rodalies. Catalunya és la comunitat autònoma espanyola amb més ús del ferrocarril.

La Fundació Mobilitat Sostenible i Segura ha presentat la seva proposta de full de ruta del ferrocarril a Catalunya 2025-2050, en la que es proposa doblar l’ús del ferrocarril a Catalunya fins 1 milió d’usuaris al 2035, i tornar al doblar al 2050 fins els 2 milions d’usuaris. Multiplicar per quatre el nombre de viatgers ja es veu que no és una empresa fàcil però no impossible, i se’n donen les recomanacions sobre com aconseguir-ho. El document proposa que totes les ciutats de la segona i tercera corona metropolitana estiguin a 15’/25’ en tren de Barcelona i que les de la cinquena i sisena corona a 50’.

Hem de preparar el ferrocarril de Catalunya per poder absorbir les enormes i creixents demandes que tindrà en els propers anys a conseqüència de la necessitat de descarbonitzar de la mobilitat, dels increments de preus dels combustibles fòssils i de població.


Imatge

Seguir llegint: https://catalunyametropolitana.cat/el-f ... -endavant/



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1825
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 25/07/2025 4:19

Amb moltes reserves i excepticisme per part meva.
780_0377_138809_03a828540fe183a9a5d806c7ee6b4a9d.jpg
780_0377_138809_03a828540fe183a9a5d806c7ee6b4a9d.jpg (81.16 KiB) Visualitzat 455 cops
Resum segons El Punt Avui
La xarxa ferroviària és sens dubte la gran aposta per millorar la mobilitat a Catalunya en el proper quart de segle. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, hi posava context en el ple d’infraestructures la setmana passada: les àrees a menys de 10 km de Barcelona han crescut un 12% des del 2000; les de la segona corona, fins a 30 km, ho han fet prop d’un 30%, i les que hi ha a entre 30 i 60 km, un 51%. “És una realitat que demana una nova política ferroviària des de fa dècades, no comencem ara”, argumentava. L’augment de la població i de la mobilitat en aquest radi, unit a la desinversió acumulada durant dècades per part de l’Estat, ha fet que el dèficit més sagnant es trobi en el servei de Rodalies, on segons els responsables ja s’ha posat fil a l’agulla i hi ha avui vora 200 actuacions en marxa. “A la xarxa sud en especial eren indispensables”, assenyalava Paneque, que anunciava que la següent gran obra serà “posar al dia” l’R3 fins a Ripoll, amb un desdoblament per trams que comportarà d’entrada tallar-la durant 16 mesos a partir del setembre. Això sí, aquí Junts ja demana que es prevegi també desdoblar fins a Puigcerdà, amb un cost estimat d’uns 540 milions més. El president, Salvador Illa, recordava que les dues grans estacions del país, Sants i la Sagrera, també estan en plena fase d’obres, i que el servei haurà de millorar igualment amb l’entrada de 110 nous trens l’any vinent. Abans d’acabar el 2025 s’ha d’haver completat també un altre pas fonamental, la integració tarifària única a tot el país i per a tots els títols de transport a través de la T-Mobilitat.

https://www.elpuntavui.cat/societat/art ... panoticies



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”