Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
103
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 137
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7260
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Entrada Autor: wefer » Divendres 14/03/2025 0:08

No et pots electrocutar perquè l'alimentació dels segments de tercer rail que no estan sota el tramvia estan desconnectats. Els segments són molt curts de manera que el que està actiu sempre està sota el tramvia. Aquí es veu gràficament (a partir de 0:25)



Dit això... jo tampoc trepitjo el tercer rail. Tots els sistemes poden fallar algun dia, i tot i que la possibilitat és molt petita, no tinc cap necessitat d'arriscar-me.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4522
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 19/03/2025 15:51

Mirant per l'OpenStreetMaps, doncs ja no sembla tan difícil la connexió entre Verdaguer i Francesc Macià. :) Queda poc però molt a la vegada...
Ara bé, com afectaria la circulació de la plaça Francesc Macià? Es podria fer una cosa semblant a la plaça Espanya de Sabadell? O potser fer passar el tramvia pel carrer Buenos Aires i crear un intercanviador com cal a Comte d'Urgell per enllaçar millor tramvia, la futura estació de Catalans i els terminals de bus interurbà així com X1? Qui sap.


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2390
Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 19/03/2025 16:25

Segons tinc entès, el tramvia circularia pel costat mar del centre de la plaça, igual que passa a Verdaguer. Caldrà veure com ho resolen finalment.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

jgomezs
N6
N6
Entrades: 315

Entrada Autor: jgomezs » Dijous 05/06/2025 1:29

Betevé, 4 de juny de 2025 ha escrit: El tramvia i el bus també compartiran carril a la Gran Via, amb el nou traçat en ziga-zaga a Glòries
En concret, serà al segment de la Gran Via que hi ha entre el carrer de la Ciutat de Granada i la rambla del Poblenou. Aquí tant els autobusos com els tramvies circularan de forma alternada pel mateix espai. En aquest tram no hi haurà cap parada de tramvia, però sí de bus (en els dos sentits), a l’altura del carrer de la Llacuna.
Es podria posar la parada de bus en un apartador en un costat? O estem intentant boicotejar el tramvia expressament?

Si tractèssim igual als cotxes... Ei! Això em dóna una idea! A aquests carrers on el bus va tant lent, enlloc d'intentar encabir-hi dos carrils de circulació per banda, deixar-ne només un, i que els cotxes no puguin avançar als busos a les parades. Els busos millorarien la velocitat comercial perquè es faria un espai al seu davant quan parin. I els cotxes anirien a la mateixa velocitat que els busos, que deu ser una bona velocitat si ara ens sembla acceptable que la gent en transport públic vagi encara més lenta. He vist una solució així en un tram (curtet) de Gran de la Sagrera i sembla funcionar bé.

I potser així fins i tot ens hi cap un tramvia, un carril bici, i una ampliació de voreres al carrer de Sants.



PizzaiPinya24
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: PizzaiPinya24 » Dijous 05/06/2025 8:51

jgomezs ha escrit: Dijous 05/06/2025 1:29 Es podria posar la parada de bus en un apartador en un costat? O estem intentant boicotejar el tramvia expressament?
Quan he vist la notícia he entrat al projecte a veure com era la parada perquè no m'ho podia creure. Efectivament, està enmig com el dijous, txapussa rere txapussa...


"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7260
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 05/06/2025 11:26

De les dues opcions possibles que puguin explicar aquest desastre, és a dir, que es boicotegi expressament el transport públic o bé que tinguem una colla d'incompetentenrs gestionant el transport, no sé quina és la que em fa més por.
Sense descartar que siguin ambdues opcions correctes a la vegada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23823
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 05/06/2025 15:19

wefer ha escrit: Dijous 05/06/2025 11:26 De les dues opcions possibles que puguin explicar aquest desastre, és a dir, que es boicotegi expressament el transport públic o bé que tinguem una colla d'incompetentenrs gestionant el transport, no sé quina és la que em fa més por.
De la segona, ja en tenia constància explícita. De la primera, encara no. Però tot pot arribar...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 120
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Diumenge 08/06/2025 11:41

jgomezs ha escrit: Dijous 05/06/2025 1:29
Betevé, 4 de juny de 2025 ha escrit: El tramvia i el bus també compartiran carril a la Gran Via, amb el nou traçat en ziga-zaga a Glòries
En concret, serà al segment de la Gran Via que hi ha entre el carrer de la Ciutat de Granada i la rambla del Poblenou. Aquí tant els autobusos com els tramvies circularan de forma alternada pel mateix espai. En aquest tram no hi haurà cap parada de tramvia, però sí de bus (en els dos sentits), a l’altura del carrer de la Llacuna.
Es podria posar la parada de bus en un apartador en un costat? O estem intentant boicotejar el tramvia expressament?

Si tractèssim igual als cotxes... Ei! Això em dóna una idea! A aquests carrers on el bus va tant lent, enlloc d'intentar encabir-hi dos carrils de circulació per banda, deixar-ne només un, i que els cotxes no puguin avançar als busos a les parades. Els busos millorarien la velocitat comercial perquè es faria un espai al seu davant quan parin. I els cotxes anirien a la mateixa velocitat que els busos, que deu ser una bona velocitat si ara ens sembla acceptable que la gent en transport públic vagi encara més lenta. He vist una solució així en un tram (curtet) de Gran de la Sagrera i sembla funcionar bé.

I potser així fins i tot ens hi cap un tramvia, un carril bici, i una ampliació de voreres al carrer de Sants.
Si respecten el projecte aprovat per l'ATM, hi ha un apartador per a les parades del bus en ambdues direccions:
Captura de pantalla 2025-06-08 a las 11.38.15.png
Ja veurem què acaba passant...



jgomezs
N6
N6
Entrades: 315

Entrada Autor: jgomezs » Diumenge 08/06/2025 15:26

marc_bcn_2 ha escrit: Diumenge 08/06/2025 11:41 Si respecten el projecte aprovat per l'ATM, hi ha un apartador per a les parades del bus en ambdues direccions:

Captura de pantalla 2025-06-08 a las 11.38.15.png

Ja veurem què acaba passant...
Gran troballa! Moltes gràcies!



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”