Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7331
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
No et pots electrocutar perquè l'alimentació dels segments de tercer rail que no estan sota el tramvia estan desconnectats. Els segments són molt curts de manera que el que està actiu sempre està sota el tramvia. Aquí es veu gràficament (a partir de 0:25)
Dit això... jo tampoc trepitjo el tercer rail. Tots els sistemes poden fallar algun dia, i tot i que la possibilitat és molt petita, no tinc cap necessitat d'arriscar-me.
Dit això... jo tampoc trepitjo el tercer rail. Tots els sistemes poden fallar algun dia, i tot i que la possibilitat és molt petita, no tinc cap necessitat d'arriscar-me.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Mirant per l'OpenStreetMaps, doncs ja no sembla tan difícil la connexió entre Verdaguer i Francesc Macià.
Queda poc però molt a la vegada...
Ara bé, com afectaria la circulació de la plaça Francesc Macià? Es podria fer una cosa semblant a la plaça Espanya de Sabadell? O potser fer passar el tramvia pel carrer Buenos Aires i crear un intercanviador com cal a Comte d'Urgell per enllaçar millor tramvia, la futura estació de Catalans i els terminals de bus interurbà així com X1? Qui sap.

Ara bé, com afectaria la circulació de la plaça Francesc Macià? Es podria fer una cosa semblant a la plaça Espanya de Sabadell? O potser fer passar el tramvia pel carrer Buenos Aires i crear un intercanviador com cal a Comte d'Urgell per enllaçar millor tramvia, la futura estació de Catalans i els terminals de bus interurbà així com X1? Qui sap.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2397
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Segons tinc entès, el tramvia circularia pel costat mar del centre de la plaça, igual que passa a Verdaguer. Caldrà veure com ho resolen finalment.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Es podria posar la parada de bus en un apartador en un costat? O estem intentant boicotejar el tramvia expressament?Betevé, 4 de juny de 2025 ha escrit: El tramvia i el bus també compartiran carril a la Gran Via, amb el nou traçat en ziga-zaga a Glòries
En concret, serà al segment de la Gran Via que hi ha entre el carrer de la Ciutat de Granada i la rambla del Poblenou. Aquí tant els autobusos com els tramvies circularan de forma alternada pel mateix espai. En aquest tram no hi haurà cap parada de tramvia, però sí de bus (en els dos sentits), a l’altura del carrer de la Llacuna.
Si tractèssim igual als cotxes... Ei! Això em dóna una idea! A aquests carrers on el bus va tant lent, enlloc d'intentar encabir-hi dos carrils de circulació per banda, deixar-ne només un, i que els cotxes no puguin avançar als busos a les parades. Els busos millorarien la velocitat comercial perquè es faria un espai al seu davant quan parin. I els cotxes anirien a la mateixa velocitat que els busos, que deu ser una bona velocitat si ara ens sembla acceptable que la gent en transport públic vagi encara més lenta. He vist una solució així en un tram (curtet) de Gran de la Sagrera i sembla funcionar bé.
I potser així fins i tot ens hi cap un tramvia, un carril bici, i una ampliació de voreres al carrer de Sants.
-
- N4
- Entrades: 42
Quan he vist la notícia he entrat al projecte a veure com era la parada perquè no m'ho podia creure. Efectivament, està enmig com el dijous, txapussa rere txapussa...
"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7331
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De les dues opcions possibles que puguin explicar aquest desastre, és a dir, que es boicotegi expressament el transport públic o bé que tinguem una colla d'incompetentenrs gestionant el transport, no sé quina és la que em fa més por.
Sense descartar que siguin ambdues opcions correctes a la vegada.
Sense descartar que siguin ambdues opcions correctes a la vegada.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
De la segona, ja en tenia constància explícita. De la primera, encara no. Però tot pot arribar...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N5
- Entrades: 120
- Ubicació: L1 Santa Coloma
Si respecten el projecte aprovat per l'ATM, hi ha un apartador per a les parades del bus en ambdues direccions:jgomezs ha escrit: ↑05 juny 2025, 01:29Es podria posar la parada de bus en un apartador en un costat? O estem intentant boicotejar el tramvia expressament?Betevé, 4 de juny de 2025 ha escrit: El tramvia i el bus també compartiran carril a la Gran Via, amb el nou traçat en ziga-zaga a Glòries
En concret, serà al segment de la Gran Via que hi ha entre el carrer de la Ciutat de Granada i la rambla del Poblenou. Aquí tant els autobusos com els tramvies circularan de forma alternada pel mateix espai. En aquest tram no hi haurà cap parada de tramvia, però sí de bus (en els dos sentits), a l’altura del carrer de la Llacuna.
Si tractèssim igual als cotxes... Ei! Això em dóna una idea! A aquests carrers on el bus va tant lent, enlloc d'intentar encabir-hi dos carrils de circulació per banda, deixar-ne només un, i que els cotxes no puguin avançar als busos a les parades. Els busos millorarien la velocitat comercial perquè es faria un espai al seu davant quan parin. I els cotxes anirien a la mateixa velocitat que els busos, que deu ser una bona velocitat si ara ens sembla acceptable que la gent en transport públic vagi encara més lenta. He vist una solució així en un tram (curtet) de Gran de la Sagrera i sembla funcionar bé.
I potser així fins i tot ens hi cap un tramvia, un carril bici, i una ampliació de voreres al carrer de Sants.
Ja veurem què acaba passant...
Gran troballa! Moltes gràcies!marc_bcn_2 ha escrit: ↑08 juny 2025, 11:41 Si respecten el projecte aprovat per l'ATM, hi ha un apartador per a les parades del bus en ambdues direccions:
Captura de pantalla 2025-06-08 a las 11.38.15.png
Ja veurem què acaba passant...
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1894
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7331
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Quina era la petició? No l'he vist a la web de l'Ajuntament.122-042-132 ha escrit: ↑06 ago. 2025, 17:33 Esta en estudi la petició que es va fer de la pèrgola a Glòries:
www.decidim.barcelona
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
La connexió del tramvia per la Diagonal ja té data: el 21 d’octubre el projecte anirà a votació
El govern de Jaume Collboni insta l'oposició a arribar a un consens polític per tirar endavant l'expedient, aconseguir pressupost i iniciar les obres "com més aviat, millor"
El govern de Jaume Collboni ja ha posat una primera data a la connexió del tramvia per la Diagonal, fins a Francesc Macià. Tal com va avançar l’alcalde en una entrevista a betevé, aquesta tardor l’executiu durà a votació inicial el projecte per unir el Trambaix i el Trambesòs.
Serà, en concret, el 21 d’octubre, a la Comissió d’Urbanisme. Segons ha explicat la tinenta d’alcaldia Laia Bonet, el govern del PSC sotmetrà a votació dos expedients indispensables per allargar les vies del TRAM entre Verdaguer i Francesc Macià: el de reurbanització de la Diagonal i el de reforma del col·lector d’aigües.
Bonet també ha explicat que, en paral·lel, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) aprovarà aquest dimecres un tercer expedient clau: el de l’estructura tramviària.
“Necessitem consens polític i pressupost”
Perquè tot plegat pugui començar a caminar, el govern Collboni necessita sí o sí el suport de l’oposició. L’executiu té 10 regidors i en necessita, almenys, 11 més per arribar a la majoria absoluta a l’Ajuntament.
En aquest sentit, sembla que ho tindrà fàcil per sumar els vots de BComú i d’ERC (14 regidors en total), els dos partits d’esquerres que sempre s’han mostrat favorables a culminar la connexió del tramvia per la Diagonal. En canvi, Junts s’ha mostrat crític i el PP i Vox s’hi han posicionat en contra.
Un cop hi hagi consens polític, Laia Bonet ha avisat que caldrà tenir pressupostos. De fet, l’Ajuntament haurà d’invertir 115 M € (per a la reurbanització de la Diagonal i les obres del col·lector), mentre que la generalitat desemborsarà 80 M € per a l’estructura tramviària.
Quan començaran les obres?
Que la connexió del tramvia per la Diagonal es voti el 21 d’octubre no significa que les obres hagin de començar immediatament, perquè caldrà superar els terminis d’exposició pública i d’al·legacions abans de l’aprovació definitiva.
A partir d’aleshores, l’Ajuntament també haurà de treure a concurs les obres per trobar l’empresa (o empreses) que les executin i, per tant, no és clar que aquest mandat s’iniciïn els treballs.
Preguntada per aquests terminis, Laia Bonet ha insistit que la primera fita és aconseguir els suports polítics i el pressupost perquè tot sigui una realitat “com més aviat, millor“.
https://beteve.cat/politica/connexio-tr ... e-votacio/
El govern de Jaume Collboni insta l'oposició a arribar a un consens polític per tirar endavant l'expedient, aconseguir pressupost i iniciar les obres "com més aviat, millor"
El govern de Jaume Collboni ja ha posat una primera data a la connexió del tramvia per la Diagonal, fins a Francesc Macià. Tal com va avançar l’alcalde en una entrevista a betevé, aquesta tardor l’executiu durà a votació inicial el projecte per unir el Trambaix i el Trambesòs.
Serà, en concret, el 21 d’octubre, a la Comissió d’Urbanisme. Segons ha explicat la tinenta d’alcaldia Laia Bonet, el govern del PSC sotmetrà a votació dos expedients indispensables per allargar les vies del TRAM entre Verdaguer i Francesc Macià: el de reurbanització de la Diagonal i el de reforma del col·lector d’aigües.
Bonet també ha explicat que, en paral·lel, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) aprovarà aquest dimecres un tercer expedient clau: el de l’estructura tramviària.
“Necessitem consens polític i pressupost”
Perquè tot plegat pugui començar a caminar, el govern Collboni necessita sí o sí el suport de l’oposició. L’executiu té 10 regidors i en necessita, almenys, 11 més per arribar a la majoria absoluta a l’Ajuntament.
En aquest sentit, sembla que ho tindrà fàcil per sumar els vots de BComú i d’ERC (14 regidors en total), els dos partits d’esquerres que sempre s’han mostrat favorables a culminar la connexió del tramvia per la Diagonal. En canvi, Junts s’ha mostrat crític i el PP i Vox s’hi han posicionat en contra.
Un cop hi hagi consens polític, Laia Bonet ha avisat que caldrà tenir pressupostos. De fet, l’Ajuntament haurà d’invertir 115 M € (per a la reurbanització de la Diagonal i les obres del col·lector), mentre que la generalitat desemborsarà 80 M € per a l’estructura tramviària.
Quan començaran les obres?
Que la connexió del tramvia per la Diagonal es voti el 21 d’octubre no significa que les obres hagin de començar immediatament, perquè caldrà superar els terminis d’exposició pública i d’al·legacions abans de l’aprovació definitiva.
A partir d’aleshores, l’Ajuntament també haurà de treure a concurs les obres per trobar l’empresa (o empreses) que les executin i, per tant, no és clar que aquest mandat s’iniciïn els treballs.
Preguntada per aquests terminis, Laia Bonet ha insistit que la primera fita és aconseguir els suports polítics i el pressupost perquè tot sigui una realitat “com més aviat, millor“.
https://beteve.cat/politica/connexio-tr ... e-votacio/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1894
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
L'ATM dóna llum verda inicial al projecte de connexió del tramvia per la Diagonal
Primer pas per tirar endavant el projecte de construcció del tramvia per la Diagonal que permetrà unir el TramBaix amb el TramBesòs . El Consell d'Administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha aprovat inicialment la construcció dels gairebé tres quilòmetres de plataforma i vies necessaris per unir la parada de Francesc Macià amb la de Verdaguer.
Aquest nou tram transcorrerà per la Diagonal en un model d' avinguda molt similar al que hi ha entre els carrers Marina i Girona , inaugurat el novembre de 2024. Tindrà tres noves estacions : Diagonal-Cinc d'Oros, Balmes i Casanova . A més, l'estació Francesc Macià , on acaba la línia del Trambaix, s'adaptarà com una estació de pas més , amb andanes laterals en lloc d'un únic central, i es convertirà en intercanviador amb línies de bus i la futura L8 de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) .
Plataforma i vies
La previsió és que les obres tinguin una durada d'uns 40 mesos i que la inversió total corresponent a l'ATM sigui d'uns 80 milions d'euros. L'obra civil que ha rebut el primer vistiplau aquest dimecres –catenària i vies– suposarà una inversió de més de 50 milions . La resta correspondrà al projecte relacionat amb les catenàries i els sistemes de seguretat .
Aquest pas de l'ATM, consorci format per la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) , és necessari per poder licitar les obres, que s'hauran de realitzar de forma coordinada amb l'Ajuntament de Barcelona , responsable dels projectes d' urbanització de l'entorn i de l'execució d'un col·lector de clavegueram que es construirà al llarg de la Diagonal just sota la plataforma.
Un col·lector milionari
Precisament, l'Ajuntament de Barcelona té previst sotmetre el projecte a una votació crucial el proper 21 d'octubre en el marc de la Comissió d'Urbanisme, en què el govern municipal requerirà el suport d'Esquerra i Comuns . D'una banda, es votarà la construcció del col·lector, una macroactuació que per si sola requerirà una inversió municipal de 62 milions d'euros . I de l'altra, la reurbanització de la Diagonal, que suposarà 53 milions més . És, doncs, un muntant molt considerable. Si s'aproven, s'obrirà el termini d'exposició pública dels projectes i les al·legacions per poder continuar avançant cap a l'aprovació definitiva. Tot i així, per a l'inici de les obres no només caldrà superar aquestes votacions, sinó també comptar amb els acords polítics per aprovar també els pressupostos .
Article complert
https://share.google/nT1W6Spv30m7D0Tnd
Primer pas per tirar endavant el projecte de construcció del tramvia per la Diagonal que permetrà unir el TramBaix amb el TramBesòs . El Consell d'Administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha aprovat inicialment la construcció dels gairebé tres quilòmetres de plataforma i vies necessaris per unir la parada de Francesc Macià amb la de Verdaguer.
Aquest nou tram transcorrerà per la Diagonal en un model d' avinguda molt similar al que hi ha entre els carrers Marina i Girona , inaugurat el novembre de 2024. Tindrà tres noves estacions : Diagonal-Cinc d'Oros, Balmes i Casanova . A més, l'estació Francesc Macià , on acaba la línia del Trambaix, s'adaptarà com una estació de pas més , amb andanes laterals en lloc d'un únic central, i es convertirà en intercanviador amb línies de bus i la futura L8 de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) .
Plataforma i vies
La previsió és que les obres tinguin una durada d'uns 40 mesos i que la inversió total corresponent a l'ATM sigui d'uns 80 milions d'euros. L'obra civil que ha rebut el primer vistiplau aquest dimecres –catenària i vies– suposarà una inversió de més de 50 milions . La resta correspondrà al projecte relacionat amb les catenàries i els sistemes de seguretat .
Aquest pas de l'ATM, consorci format per la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) , és necessari per poder licitar les obres, que s'hauran de realitzar de forma coordinada amb l'Ajuntament de Barcelona , responsable dels projectes d' urbanització de l'entorn i de l'execució d'un col·lector de clavegueram que es construirà al llarg de la Diagonal just sota la plataforma.
Un col·lector milionari
Precisament, l'Ajuntament de Barcelona té previst sotmetre el projecte a una votació crucial el proper 21 d'octubre en el marc de la Comissió d'Urbanisme, en què el govern municipal requerirà el suport d'Esquerra i Comuns . D'una banda, es votarà la construcció del col·lector, una macroactuació que per si sola requerirà una inversió municipal de 62 milions d'euros . I de l'altra, la reurbanització de la Diagonal, que suposarà 53 milions més . És, doncs, un muntant molt considerable. Si s'aproven, s'obrirà el termini d'exposició pública dels projectes i les al·legacions per poder continuar avançant cap a l'aprovació definitiva. Tot i així, per a l'inici de les obres no només caldrà superar aquestes votacions, sinó també comptar amb els acords polítics per aprovar també els pressupostos .
Article complert
https://share.google/nT1W6Spv30m7D0Tnd
Algú que em corregeixi, però em sembla recordar que el sistema sense catenària (que vam haver de posar per callar la boca i treure una excusa als anti tramvia) era un sistema propietari de Alstom? Amb tota la polèmica d'Alstom i el tramvia de Jerusalem, a veure si ens complicarà l'ampliació del tramvia? O aquí potser podem tirar de la carta "el tramvia és una empresa privada" (si ho és per fer benefici, que ho sigui a les verdes i a les madures).
-
- N4
- Entrades: 77
- Ubicació: Terrassa
jgomezs ha escrit: ↑19 set. 2025, 23:58 Algú que em corregeixi, però em sembla recordar que el sistema sense catenària (que vam haver de posar per callar la boca i treure una excusa als anti tramvia) era un sistema propietari de Alstom? Amb tota la polèmica d'Alstom i el tramvia de Jerusalem, a veure si ens complicarà l'ampliació del tramvia? O aquí potser podem tirar de la carta "el tramvia és una empresa privada" (si ho és per fer benefici, que ho sigui a les verdes i a les madures).
He trobat aquest enllaç al web d'Alstom, on diu que el disseny i el subministrament d'aquest sistema sense catenària és seu:
https://www.alstom.com/es/press-release ... -barcelona
Aquest sistema APS té una pàgina a la viquipèdia (en anglès), on explica força bé la història del sistema, i hi afegeix el matís que el sistema va ser desenvolupat originalment per una empresa anomenada Innorail, que per caramboles empresarials va acabar quedant en mans d'Alstom:Alstom ha sido el responsable del diseño y suministro del nuevo sistema de alimentación dinámica por suelo (APS), que permite eliminar el uso de catenaria, manteniendo todas las prestaciones del material rodante.
https://en.wikipedia.org/wiki/Alstom_APS
Als apartats de Technology i Safety de sota deixa entreveure que és un sistema diferent dels altres sistemes d'alimentació des del terra que existien fins llavors, i que han anat quedant obsolets per diversos motius:Alstom APS, also known as Alimentation par Sol or Alimentation Par le Sol (which literally means "feeding via the ground"), is a form of ground-level power supply for street trams and, potentially, other vehicles. APS was developed by Innorail, a subsidiary of Spie Enertrans, but was sold to Alstom when Spie was acquired by Amec. It was originally created for the Bordeaux tramway, which began construction in 2000 and opened in 2003. From 2011, the technology has been used in a number of other cities around the world.
APS is different from the conduit current collection system, which was one of the first ways of supplying power to a tram system, as the latter involves burying a third and fourth rail in an underground conduit or trench between the running rails. Conduit current collection was used in historic tram systems in Washington, Manhattan, Paris, Berlin, Marseilles, Vienna, Budapest and London. It fell into disuse because overhead wires proved much less expensive and troublesome for street railways.
(...)
Unlike the track-side third rail that is used by most metro trains and some main-line railways, APS poses no danger to people or animals and so can be used in pedestrian areas and city streets.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7331
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
I una vegada més, per culpa d'interessos polítics hipotequem el futur d'una infraestructura clau per la ciutat durant generacions.
Com diuen en castellà, "suma y sigue" amb els nostres "estimats polítics" tant de dretes com d'esquerres com de centre com de dalt i de baix fent tot el possible per sabotejar la ciutadania.

Com diuen en castellà, "suma y sigue" amb els nostres "estimats polítics" tant de dretes com d'esquerres com de centre com de dalt i de baix fent tot el possible per sabotejar la ciutadania.

Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona