Nous trens per al Metro de Barcelona

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1865
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: TMB demana desestimar el recurs d’Alstom pels vincles amb Israel

Entrada Autor: 122-042-132 » 30 ago. 2025, 22:22

TMB demana desestimar el recurs d’Alstom pels vincles amb Israel
La firma francesa va impugnar a mitjans d'agost la licitació per a la compra de 39 nous combois en considerar que havia estat vetada.

La picabaralla entre Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i Alstom per la impugnació del concurs pels nous trens de la xarxa continua. L’operador ha demanat formalment aquest divendres al Tribunal Català de Contractes del Sector Públic que desestimi el recurs interposat per la companyia francesa, que havia impugnat a mitjans d’agost la licitació per a la compra de 39 nous combois en considerar que se la vetava per suposats vincles amb Israel.

Després d’analitzar aquesta apel·lació presentada per Alstom, TMB ha conclòs que els seus plecs són correctes, tal com ha avançat La Vanguardia. El concurs que ha publicat l’operador metropolità impedeix que s’hi presentin una sèrie d’empreses que apareixen en un llistat de l’ONU perquè tenen activitat en assentaments israelians en territori palestí. Alstom està en aquest llistat, tot i que la companyia defensa que es tracta d’una informació “errònia”. En aquest sentit, la firma francesa va explicar fa una setmana que ha sol·licitat formalment que se l’elimini diverses vegades
d’aquesta llista negra, tot remarcant que té “rigorosos estàndards ètics” allà on té presència i que “no té cap activitat dins ni relacionada amb els territoris palestins ocupats”. “La participació d’Alstom en qualsevol projecte compleix, com no podia ser d’una altra manera, amb la legislació internacional aplicable en matèria de drets humans”, afegia en un comunicat l’empresa.

Cal recordar que TMB va anunciar que licitaria la compra de 39 nous trens per augmentar la capacitat i freqüència del servei coincidint amb la celebració del centenari del metro de Barcelona. El concurs es va publicar a finals de juliol i preveu fins a 331 milions d’euros d’inversió. En un principi, l’adjudicació s’ha de resoldre durant la primavera del 2026 i la previsió és que els primers trens arribin durant el 2029. Com ja havia fet en altres ocasions, Alstom va provar de participar en aquesta licitació, trobant-se que no li era permès.

Tot l'article:

https://www.totbarcelona.cat/economia/t ... el-649509/



Nen de Gràcia
N5
N5
Entrades: 120

Entrada Autor: Nen de Gràcia » 31 ago. 2025, 10:09

En la llista de l'app No Thanks, també destinada a ajudar al boicot a Isreal, apareix CAF però no Alsthom. En la primera, es fa referència també al tramvia de Jerusalem, i segons Trenvista la llista de l'ONU menciona CAF però d'una forma rara que fa que no estigui del tot vetada. Algú entén aquesta diferència?
PD: espero que, tot i la DANA, la fàbrica de Stadler a València mantingui la capacitat per a construir els nous trens, vista la situació.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1865
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 31 ago. 2025, 15:55

Directament Stadler va quedar molt poc afectada, en canvi, alguns proveïdors van quedar més afectats; però manté un bon ritme de construcció i entregues. Entre molts d'altres està enllestint els nous trens per a Rodalies RL4 Lleida-Terrassa, i els nous per la línia de l'Aeroport. Salut!



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 737
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » 01 set. 2025, 22:31

Que tiene que ver stadler para los metros de Barcelona?


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Nen de Gràcia
N5
N5
Entrades: 120

Entrada Autor: Nen de Gràcia » 02 set. 2025, 09:32

De momento, nada, pero viendo que Alsthom está excluida del concurso y a CAF le falta poco para estarlo, no se me ocurre nadie más que pueda llevarse el contrato para los nuevos trenes.



Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4545
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 02 set. 2025, 14:30

Capaços són els de CRRC de fer alguna oferta. :)


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4274
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » 03 set. 2025, 08:07

Renfe445 ha escrit: 02 set. 2025, 14:30 Capaços són els de CRRC de fer alguna oferta. :)
A l’últim concurs es van presentar.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7319
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 04 set. 2025, 14:05

Yo no digo ná, pero lo digo tó...




Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1865
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 04 set. 2025, 16:39

Per mi, millor Stadler.

No vull dir que CRRC sigui dolent, però hauríem de preservar els nostres fabricants europeus, i no caure a les urpes xineses, mentre podem.

Tanmateix, cal veure qui és presentarà al concurs, i desprès, segons la puntuació obtinguda, donar el concurs a la millor opció, tant, no només a nivell de preu, sinó a nivell tècnic i de fiabilitat.

Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1865
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 05 set. 2025, 08:51

Sindicats d’Alstom alerten dels riscos que el veto a l’empresa pot tenir en l’ocupació a Catalunya
La multinacional francesa no pot participar en la licitació de TMB per construir 39 nous trens per la decisió de l'Ajuntament de Barcelona d'excloure dels concursos públics les companyies amb vincles amb Israel

Els sindicats UGT i CCOO d’Alstom, la multinacional francesa que opera a Catalunya, han mostrat la seva preocupació “pel futur de l’ocupació i la indústria ferroviària” al país davant el fet que l’empresa no es pot presentar a la licitació per construir 39 nous trens per a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), ja que Alstom figura en llistat de companyies, elaborat per l‘ONU, amb vincles amb Israel, i ha estat vetada seguint la decisió presa per l’Ajuntament de Barcelona, que ha trencat relacions amb Israel i no contracta empreses de l’Estat hebreu o amb vincles amb ell.

Alstom té la fàbrica a Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) en la qual treballen uns 1.000 empleats. L’empresa fabrica trens, tramvies i metros i no es pot presentar a la nova oferta pública de TMB “de conformitat amb la instrucció de la gerència municipal, de 6 de juny del 2025, per al compliment dels convenis internacionals subscrits per Espanya en els contractes finançats per l’Ajuntament de Barcelona”, detallen fonts de TMB al TOT Barcelona. El consistori va trencar relacions amb Israel i l’agermanament amb Tel-Aviv en el plenari del maig passat. La decisió del govern de Jaume Collboni -que té el suport Barcelona en Comú i ERC- no es limita únicament a les relacions institucionals sinó que afecta també les contractacions municipals amb l’Estat hebreu i les empreses d’Israel o amb vincles amb el mateix pel genocidi de Gaza.

Article complert:

https://www.totbarcelona.cat/economia/s ... ya-650659/



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23842
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 05 set. 2025, 11:37

Això: posem totes les traves possibles a la indústria europea i estenem la catifa vermella a la xinesa, tan respectuosa amb els drets humans ella. I, de pas, acabem d'engegar a fer punyetes el que ens queda d'estat del benestar.

L'esquerra caviar ha passat de viure en un altre món a anar contra els interessos més elementals de la població que diu representar.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 737
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » 11 set. 2025, 22:34

Aunque no se presente, mínimo construirá los 7000 restantes de L3, es la idea de TMB de unificar material en linea de una misma serie.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 103
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » 12 set. 2025, 10:31

Guigui, les empreses no poden tenir carta blanca per a fer el que els hi roti com a justificació per a generar llocs de treball.
Ni eren justificables les missions per vendre esclaus negres al segle 19
Ni era justificable que Renault colabores amb els nazis i per això l'estat francès la va nacionalitzar
Ni era justificable que la Ercros tingués permís per llençar mercuri al riu Ebre haventhi procesos més nous i alternatius que ho evitaven, i tot i amb això se li va anar deixant fer... I al final de l'historia ha tancat i hem hagut d'acabar comprant el gas clor a fora.
Ni en la meva opinió és justificable que segueixi existin la cimentera Lafarge havent estat pagant impostos a l'estat islamic a Siria i proveint-lo de materials per fer fortificacions mentre feia l'atemptat de Barcelona
Ni ara és justificable que Alstom hagi estat participant en l'ocupació de Jerusalem est. Doncs haver-se queixat els sindicats d'això quan tocava. Altrament la forma clàssica de sobreviure en els temps actuals per a un negoci així es vendre's el negoci.

Si algú ho fa millor a fora, doncs pot ser n'hem d'aprendre i, per ara, comprar-li el producte.



jgomezs
N7
N7
Entrades: 346

Entrada Autor: jgomezs » 12 set. 2025, 12:58

He estat fent cerques a google i pel que entenc:
D'entrada, Alstom entra en un projecte a Jerusalem, en el que construeix la línia i posa els tramvies. En cert punt del projecte, la ONU considera que el projecte és ilegal perquè entra en territoris ocupats, i posa a Alstom a la llista negra. Important aclarir: Alstom no està a la llista negra perquè tingui projectes a Israel, sinó pel projecte de Jerusalem que específicament participa de la ocupació ilegal.
Al cap d'un temps, Alstom es retira del projecte, deixa de participar en el manteniment, i aquest manteniment passa a un altre consorci que inclou a CAF. Però la ONU no actualitza la llista negra.
Per tant, si la lògica és que l'empresa no ha de participar en projectes que atemptin contra els drets humans, CAF hauria d'estar a la llista negra enlloc d'Alstom.
No veig malament que l'Ajuntament tingui un criteri de mínims ètics, el tema és com decideixes què entra i què no. Suposo que l'Ajuntament ha buscat un criteri que no sigui arbitrari, que no es pugui fer servir com a arma burocràtica, i que sigui legalment defensable, però la ONU està sent inoperant amb aquest tema (que és molt sensible internacionalment, suposo que això els fa anar amb peus de plom també), i per tant el que es va decidir com una manera de tenir claredat legal doncs ha sortit el tir per la culata.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23842
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 12 set. 2025, 19:01

I jo us dic: molt bé, sancionem Alstom i CAF perquè participen en la repressió d'Israel a Palestina (suposadament, ja que tot apunta que hi ha inexactituds grosses en la determinació d'aquest criteri). Però, i la competència? No ens enganyem: tota empresa xinesa està intervinguda directament o indirecta pel govern, autor d'atrocitats igual de bèsties contra tibetans i uigurs, a més d'estar duent a terme una veritable croada contra Europa, a la que els nostres governs (estatals i la UE, posada precisament a dit pels governs estatals) assisteixen tot mesells perquè no volen entendre res de res.

Fruit d'això, ens estem deixant prendre la base del nostre benestar. Que un criteri sigui objectivable (i ja veiem que no ho és, perquè ni el màxim organisme mundial és incapaç de dur llistes correctes) i l'altre no (la Xina no facilita cap informació, però tot i així, hi ha dades fiables que avalen les trampes grolleres que fa el seu govern) no amaga que els nostres governants s'ho facin venir bé per donar-se-les d'humanistes sense esmerçar-s'hi massa. Però volent fer de bons samaritans, acaben creant un problema molt més gros i que serà molt més difícil de resoldre, un cop s'hagi perdut un altre ram industrial important, com abans els panells solars; i l'automòbil no trigarà a seguir-lo.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1865
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 12 set. 2025, 19:19

Molt d'acord Guigui :plas



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari”