Centenari del Metro de Barcelona #100anysmetroBCN
- M1171-M1172-M1169...
- N7
- Entrades: 389
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Centenari del Metro de Barcelona #100anysmetroBCN
Avui he passat per allà, ja estan posades totes les vies (que per cert semblen noves de trinca, una mica excessiu diria, però millor així que res). Sembla que el 100 estarà al centre. Veient això té pinta que serà imminent, espero que no coincideixi amb la festa del tren de l'APFFI. No es tindran dates encara suposo? Una mica fora de lloc però el 2160 segueix tal com ha estat els últims 4 anys, apropiat per estar al costat del 1100!
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Captures del 400 extretes del video...
- Fitxers adjunts
-
- METRO 400 2.png (303.7 KiB) Visualitzat 1018 cops
-
- METRO 400.jpg (31.69 KiB) Visualitzat 1018 cops
Web amb fotos molt i molt interessants que hauria de fer reflexionar als resposanbles de TMB de finals dels 80, on s'hagués pogut conservar molt de patrimoni.
https://www.bcn-imatges.com/metro-bcn.html
https://www.bcn-imatges.com/metro-bcn.html
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1906
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Molt interessant, gràcies Xevi. I, sí, llàstima que no hagin conservat més patrimoni, teníem un bon reguitzell de models i sèries. Salut!
Uao, quines fotasses!!!!!!!!xevi ha escrit: ↑14 oct. 2025, 10:53 Web amb fotos molt i molt interessants que hauria de fer reflexionar als resposanbles de TMB de finals dels 80, on s'hagués pogut conservar molt de patrimoni.
https://www.bcn-imatges.com/metro-bcn.html
No podrien posar en la exposició també un tros de tercer carril? El que hi ha preservat de la línia 3 i es podria demanar un trosset de la línia 1 des de Nova York. 

Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... del-metro/
Laia Bonet atén els mitjans amb relació a l’exposició de cotxes històrics del metro
Dimecres 15 d’octubre, a les 12.30 hores (esplanada davant de la Farinera del Clot, Gran Via de les Corts Catalanes, 837), la primera tinenta d’alcaldia i presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), atendrà els mitjans per l’arribada dels primers cotxes restaurats del metro de Barcelona que formaran part de l’exposició per celebrar-ne el centenari. Les primeres unitats instal·lades corresponen a les sèries 400 i 1100.
Laia Bonet atén els mitjans amb relació a l’exposició de cotxes històrics del metro
Dimecres 15 d’octubre, a les 12.30 hores (esplanada davant de la Farinera del Clot, Gran Via de les Corts Catalanes, 837), la primera tinenta d’alcaldia i presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), atendrà els mitjans per l’arribada dels primers cotxes restaurats del metro de Barcelona que formaran part de l’exposició per celebrar-ne el centenari. Les primeres unitats instal·lades corresponen a les sèries 400 i 1100.
La Tallacintes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- M1171-M1172-M1169...
- N7
- Entrades: 389
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
No entenc com poden haver-se equivocat tan greument, poso dues fotos d'en Josep Pretel del 1171 camí a la Zona Franca per comparació:
https://www.flickr.com/photos/153700749@N04/45261480682 https://www.flickr.com/photos/153700749@N04/30370711247
Els cartells de les portes totalment desfasats (actuals, no de fa 20 anys com hauria de tenir), i després els logos: tenen el 2160 en servei per prendre mides! I per què una placa que no li correspon? A veure què faran amb el 3044. Els altres 3 hauríen d'estar millor pel fet de tenir decoracions més antigues.
Sandy
https://www.flickr.com/photos/153700749@N04/45261480682 https://www.flickr.com/photos/153700749@N04/30370711247
Els cartells de les portes totalment desfasats (actuals, no de fa 20 anys com hauria de tenir), i després els logos: tenen el 2160 en servei per prendre mides! I per què una placa que no li correspon? A veure què faran amb el 3044. Els altres 3 hauríen d'estar millor pel fet de tenir decoracions més antigues.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1906
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... -novembre/
L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre
15/10/2025
Els primers cotxes, els de les sèries 400 i 1100, ja són a l’esplanada de La Farinera del Clot i els tres que falten arribaran durant aquesta setmana
L’esplanada de davant de la Farinera del Clot ja està preparada per exposar els cotxes de les sèries 100, 300, 400, 1100 i 3000 del metro de Barcelona que s’han restaurat amb motiu del Centenari de la xarxa del suburbà. Sota el títol Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona l’exposició obrirà al públic la setmana del 10 novembre. Els primers dos vehicles, els de les sèries 400 i 1100, ja estan instal·lats en el lloc on seran exposats i entre avui i demà arribaran els altres tres.
L’exposició dels trens històrics estarà oberta fins al 6 de gener: de dilluns a divendres l’horari serà de 10h a 18h i els caps de setmana de 10h a 19h. L’accés serà totalment gratuït i s’hi podran adquirir productes del centenari del metro. Els dies assenyalats com Nadal, Sant Esteve o Cap d’any, els horaris podrien ser modificats.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, s’ha mostrat molt satisfeta per l’arribada dels primers cotxes “que són ja patrimoni de la nostra ciutat” i ha volgut agrair l’esforç de totes aquelles persones que faran possible “una exposició única a Barcelona”. Bonet ha recordat que per primer cop els trens surten de les “vies subterrànies del metro per exposar-se en superfície” i que la feina per trobar un espai per als trens a la ciutat ha estat complexa “per les dimensions del material a exposar”.
Carpa expositiva
A partir de dijous es començarà a instal·lar una carpa de 1.200 metres quadrats que protegirà els trens, evitant que estiguin a la intempèrie. Recordem que alguns d’ells són centenaris i estan declarats Béns Culturals d’Interès Nacional (BCIN).
Les persones que visitin l’exposició dels 5 trens històrics els podran veure per fora, però també passejar per l’interior dels cotxes. El recorregut per l’exposició permetrà accedir a l’interior dels trens a través de passarel·les situades a l’altura del terra dels diferents cotxes. Per pujar a aquestes passarel·les hi haurà una escala i una rampa per garantir l’accessibilitat de totes les persones que vulguin visitar els combois.
Els trens van començar a ser restaurats durant el 2024 en un procés que ha comptat amb l’aprovació de la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Generalitat. A tots els cotxes se’ls ha fet una neteja interior i exterior acurada, s’han fet reparacions del terra, dels marcs, finestres, portes, panells laterals i altres elements per tal que puguin ser visitats. També s’ha restituït la il·luminació a les zones de passatge i cabina per a disposar de llum quan estiguin ubicats a l’espai de l’exposició. A la part exterior s’han reparat desperfectes en xapes i s’han vinilat els trens amb els colors que tenien quan van deixar de prestar servei comercial. Abans de la restauració pròpiament dita també s’ha fet un procés per eliminar l’amiant d’alguns dels elements dels combois.
El cost de la restauració ha estat de 2,1 milions d’euros.
L’esplanada de La Farinera
L’espai on s’ubicarà la carpa i l’exposició dels trens històrics, davant La Farinera del Clot, té un passat ferroviari molt important. Per aquí passaven les vies del tren i molt a prop de l’actual centre cultural hi havia els tallers de la companyia dels ferrocarrils de Tarragona, Barcelona i França (TBF).
L’esplanada havia estat ocupada fins ara per una zona de serveis de les obres que s’han fet a la plaça de les Glòries. En les darreres setmanes s’ha anivellat el terra i s’hi han construït les bases per posar les vies sobre les quals descansaran els trens històrics.
L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre
15/10/2025
Els primers cotxes, els de les sèries 400 i 1100, ja són a l’esplanada de La Farinera del Clot i els tres que falten arribaran durant aquesta setmana
L’esplanada de davant de la Farinera del Clot ja està preparada per exposar els cotxes de les sèries 100, 300, 400, 1100 i 3000 del metro de Barcelona que s’han restaurat amb motiu del Centenari de la xarxa del suburbà. Sota el títol Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona l’exposició obrirà al públic la setmana del 10 novembre. Els primers dos vehicles, els de les sèries 400 i 1100, ja estan instal·lats en el lloc on seran exposats i entre avui i demà arribaran els altres tres.
L’exposició dels trens històrics estarà oberta fins al 6 de gener: de dilluns a divendres l’horari serà de 10h a 18h i els caps de setmana de 10h a 19h. L’accés serà totalment gratuït i s’hi podran adquirir productes del centenari del metro. Els dies assenyalats com Nadal, Sant Esteve o Cap d’any, els horaris podrien ser modificats.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, s’ha mostrat molt satisfeta per l’arribada dels primers cotxes “que són ja patrimoni de la nostra ciutat” i ha volgut agrair l’esforç de totes aquelles persones que faran possible “una exposició única a Barcelona”. Bonet ha recordat que per primer cop els trens surten de les “vies subterrànies del metro per exposar-se en superfície” i que la feina per trobar un espai per als trens a la ciutat ha estat complexa “per les dimensions del material a exposar”.
Carpa expositiva
A partir de dijous es començarà a instal·lar una carpa de 1.200 metres quadrats que protegirà els trens, evitant que estiguin a la intempèrie. Recordem que alguns d’ells són centenaris i estan declarats Béns Culturals d’Interès Nacional (BCIN).
Les persones que visitin l’exposició dels 5 trens històrics els podran veure per fora, però també passejar per l’interior dels cotxes. El recorregut per l’exposició permetrà accedir a l’interior dels trens a través de passarel·les situades a l’altura del terra dels diferents cotxes. Per pujar a aquestes passarel·les hi haurà una escala i una rampa per garantir l’accessibilitat de totes les persones que vulguin visitar els combois.
Els trens van començar a ser restaurats durant el 2024 en un procés que ha comptat amb l’aprovació de la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Generalitat. A tots els cotxes se’ls ha fet una neteja interior i exterior acurada, s’han fet reparacions del terra, dels marcs, finestres, portes, panells laterals i altres elements per tal que puguin ser visitats. També s’ha restituït la il·luminació a les zones de passatge i cabina per a disposar de llum quan estiguin ubicats a l’espai de l’exposició. A la part exterior s’han reparat desperfectes en xapes i s’han vinilat els trens amb els colors que tenien quan van deixar de prestar servei comercial. Abans de la restauració pròpiament dita també s’ha fet un procés per eliminar l’amiant d’alguns dels elements dels combois.
El cost de la restauració ha estat de 2,1 milions d’euros.
L’esplanada de La Farinera
L’espai on s’ubicarà la carpa i l’exposició dels trens històrics, davant La Farinera del Clot, té un passat ferroviari molt important. Per aquí passaven les vies del tren i molt a prop de l’actual centre cultural hi havia els tallers de la companyia dels ferrocarrils de Tarragona, Barcelona i França (TBF).
L’esplanada havia estat ocupada fins ara per una zona de serveis de les obres que s’han fet a la plaça de les Glòries. En les darreres setmanes s’ha anivellat el terra i s’hi han construït les bases per posar les vies sobre les quals descansaran els trens històrics.
Estació de França, 1981.Bonet ha recordat que per primer cop els trens surten de les “vies subterrànies del metro per exposar-se en superfície” i que la feina per trobar un espai per als trens a la ciutat ha estat complexa “per les dimensions del material a exposar”.
La incontinència verbal que configura els comunicats de premsa dels estaments que pretenen enaltir els seus mandataris fa que aqueixos comunicats perdin tot valor.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3410
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Guigui ha escrit: ↑16 oct. 2025, 00:00Estació de França, 1981.Bonet ha recordat que per primer cop els trens surten de les “vies subterrànies del metro per exposar-se en superfície” i que la feina per trobar un espai per als trens a la ciutat ha estat complexa “per les dimensions del material a exposar”.
La incontinència verbal que configura els comunicats de premsa dels estaments que pretenen enaltir els seus mandataris fa que aqueixos comunicats perdin tot valor.
L'exposició "Trens i Estacions" del 1981 va ocupar part de l'Estació de França i el Born.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Recordo veure una foto d'aquella exposició mostrant un 1200 restaurat ben maco. Crec que aquell ara està quasi destrossat al triangle...
I la del 1998 a l'Estació de França pels 150 anys del ferrocarril. Jo mateixa vaig pujar al 100, va ser increïble el poder pujar, veure la seva gran amplada, les bombetes...genissimon ha escrit: ↑16 oct. 2025, 10:15Guigui ha escrit: ↑16 oct. 2025, 00:00Estació de França, 1981.Bonet ha recordat que per primer cop els trens surten de les “vies subterrànies del metro per exposar-se en superfície” i que la feina per trobar un espai per als trens a la ciutat ha estat complexa “per les dimensions del material a exposar”.
La incontinència verbal que configura els comunicats de premsa dels estaments que pretenen enaltir els seus mandataris fa que aqueixos comunicats perdin tot valor.
L'exposició "Trens i Estacions" del 1981 va ocupar part de l'Estació de França i el Born.
Salut !!
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1906
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Fotos fantàstiques. Salut!