Centenari del Metro de Barcelona #100anysmetroBCN
Re: Centenari del Metro de Barcelona #100anysmetroBCN
Sort que han tingut ganes d'exposar. A aquestes alçades tant me fa si s'han deixat coses que no són fidedignes a la història. Sort que han fet un pas. Ja amb això estic satisfet.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... e-setmana/
Més de 4.500 persones visiten els trens històrics restaurats del centenari del metro durant el primer cap de setmana
L’esplanada davant del Centre Cultural La Farinera del Clot acull l’exposició dels cotxes restaurats de les sèries 100,300, 400, 1100 i 3000 del metro de Barcelona fins al proper 10 de gener
L’exposició de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) “Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona” ha rebut més de 4.500 visitants durant el primer cap de setmana que ha obert. La mostra, realitzada en el marc del centenari del metro, es pot veure a l’esplanada davant del Centre Cultural La Farinera del Clot fins al pròxim 10 de gener. A l’exposició es poden visitar, per fora i per dins, els cotxes de les emblemàtiques sèries 100, 300, 400, 1100 i 3000, que des de l’any 1924 i al llarg d’aquests 100 anys d’història han donat servei al subsol de la ciutat. Per tal de poder accedir a l’interior dels cotxes exposats i garantir l’accessibilitat, s’han habilitat escales i rampes a l’altura del terra dels combois. Així com un recorregut de passarel·les entre tren i tren. A més, els panells informatius inclouen codis Navilens -que permeten descarregar el contingut en format àudio en 24 idiomes diferents per a les persones amb discapacitat visual- perquè tothom pugui accedir a la informació. L’entrada a l’exposició és gratuïta i el seu horari és de dilluns a divendres de 10h a 18h i els caps de setmana de 11h a 19h. Els dies de Nadal i Cap d’Any l’exposició estarà tancada.
La restauració dels 5 trens de l’exposició va començar durant el 2024 en un procés que ha comptat amb l’aprovació de la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Generalitat. Cal recordar que alguns d’ells són centenaris i estan declarats Béns Culturals d’Interès Nacional (BCIN). A tots els cotxes se’ls ha fet una neteja interior i exterior acurada, s’han fet reparacions del terra, dels marcs, finestres, portes, panells laterals i altres elements per tal que puguin ser visitats. També s’ha restituït la il·luminació a les zones de passatge i cabina per a disposar de llum ara que estan ubicats a l’espai de l’exposició. A la part exterior s’han reparat desperfectes en xapes i s’han vinilat els trens amb els colors que tenien quan van deixar de prestar servei comercial. Abans de la restauració pròpiament dita també s’ha fet un procés per eliminar l’amiant d’alguns dels elements dels combois. El cost de la restauració ha estat de 2,1 milions d’euros.
L’esplanada de La Farinera
L’espai on s’ubica la carpa i l’exposició dels trens històrics, davant el Centre Cultural La Farinera del Clot, té un passat ferroviari molt important. Per aquí passaven les vies del tren i molt a prop de l’actual centre cultural hi havia els tallers de la companyia dels ferrocarrils de Tarragona, Barcelona i França (TBF).
L’esplanada havia estat ocupada fins ara per una zona de serveis de les obres que s’han fet a la plaça de les Glòries. En les darreres setmanes s’ha anivellat el terra i s’hi han construït les bases per posar les vies sobre les quals hi ha els trens històrics.
Més de 4.500 persones visiten els trens històrics restaurats del centenari del metro durant el primer cap de setmana
L’esplanada davant del Centre Cultural La Farinera del Clot acull l’exposició dels cotxes restaurats de les sèries 100,300, 400, 1100 i 3000 del metro de Barcelona fins al proper 10 de gener
L’exposició de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) “Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona” ha rebut més de 4.500 visitants durant el primer cap de setmana que ha obert. La mostra, realitzada en el marc del centenari del metro, es pot veure a l’esplanada davant del Centre Cultural La Farinera del Clot fins al pròxim 10 de gener. A l’exposició es poden visitar, per fora i per dins, els cotxes de les emblemàtiques sèries 100, 300, 400, 1100 i 3000, que des de l’any 1924 i al llarg d’aquests 100 anys d’història han donat servei al subsol de la ciutat. Per tal de poder accedir a l’interior dels cotxes exposats i garantir l’accessibilitat, s’han habilitat escales i rampes a l’altura del terra dels combois. Així com un recorregut de passarel·les entre tren i tren. A més, els panells informatius inclouen codis Navilens -que permeten descarregar el contingut en format àudio en 24 idiomes diferents per a les persones amb discapacitat visual- perquè tothom pugui accedir a la informació. L’entrada a l’exposició és gratuïta i el seu horari és de dilluns a divendres de 10h a 18h i els caps de setmana de 11h a 19h. Els dies de Nadal i Cap d’Any l’exposició estarà tancada.
La restauració dels 5 trens de l’exposició va començar durant el 2024 en un procés que ha comptat amb l’aprovació de la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Generalitat. Cal recordar que alguns d’ells són centenaris i estan declarats Béns Culturals d’Interès Nacional (BCIN). A tots els cotxes se’ls ha fet una neteja interior i exterior acurada, s’han fet reparacions del terra, dels marcs, finestres, portes, panells laterals i altres elements per tal que puguin ser visitats. També s’ha restituït la il·luminació a les zones de passatge i cabina per a disposar de llum ara que estan ubicats a l’espai de l’exposició. A la part exterior s’han reparat desperfectes en xapes i s’han vinilat els trens amb els colors que tenien quan van deixar de prestar servei comercial. Abans de la restauració pròpiament dita també s’ha fet un procés per eliminar l’amiant d’alguns dels elements dels combois. El cost de la restauració ha estat de 2,1 milions d’euros.
L’esplanada de La Farinera
L’espai on s’ubica la carpa i l’exposició dels trens històrics, davant el Centre Cultural La Farinera del Clot, té un passat ferroviari molt important. Per aquí passaven les vies del tren i molt a prop de l’actual centre cultural hi havia els tallers de la companyia dels ferrocarrils de Tarragona, Barcelona i França (TBF).
L’esplanada havia estat ocupada fins ara per una zona de serveis de les obres que s’han fet a la plaça de les Glòries. En les darreres setmanes s’ha anivellat el terra i s’hi han construït les bases per posar les vies sobre les quals hi ha els trens històrics.
Alguns "domingueros avorrits" s´han pensat que l´exposició dels trens històrics, és una atracció de fira, que porten els seus nens a fotre crits, empentes, i carreres a dins dels vagons. No és que els seus nens siguin uns maleducats, que efectivament ho són, sino que els pares, també ho són, i són incapaços de transmetre als seus fills, un mínim de bona educació i de civisme, si els hi dius alguna cosa, ells et diuen que els seus fills "són nens" i això ho justifica absolutament tot.
Això ho dic per la majoria de videos que he pogut veure per xarxes socials, amb nens corrents i cridant per dins dels vagons. No he pogut anar a veure encara aquesta exposició, i no tinc previst anar, ja sabeu quina és la meva situació personal, arran d´ésser víctima d´un robatori amb violència i intimidació, i una agressió, ara fa tres anys i mig.
El que fa falta a Barcelona, és un Museu del Transport digne, i no pas una "atracció de fira" temporal com aquesta, els trens es poden malmetre, durant el seu trasllat, o mentres estaven fora de la carpa, encara en construcció. I més civisme, i seguretat ciutadana.
Pel que he llegit, l´accés a l´interior de la carpa, és limitat a 130 persones, per motius de seguretat de l´aforament màxim, i les visites es fan per torns, amb la qual cosa, fa falta fer una cua llarga al carrer, ideal ara amb les baixes temperatures. També he llegit que molta gent que volia visitar la carpa, aquest cap de setmana, es va quedar amb les ganes, després de fer hores de cua, i van haver de marxar, sense poder veure l´exposició.
Això s´anomena manca de previsió, i el que es podia fer per visitar aquesta carpa, és una reserva prèvia, a la web de TMB, amb les diferents franjes horàries, i selecciones l´horari de visita que més et convingui, per estalviar fer cues, i haver d´estar esperant al carrer amb el fred.
Això ho dic per la majoria de videos que he pogut veure per xarxes socials, amb nens corrents i cridant per dins dels vagons. No he pogut anar a veure encara aquesta exposició, i no tinc previst anar, ja sabeu quina és la meva situació personal, arran d´ésser víctima d´un robatori amb violència i intimidació, i una agressió, ara fa tres anys i mig.
El que fa falta a Barcelona, és un Museu del Transport digne, i no pas una "atracció de fira" temporal com aquesta, els trens es poden malmetre, durant el seu trasllat, o mentres estaven fora de la carpa, encara en construcció. I més civisme, i seguretat ciutadana.
Pel que he llegit, l´accés a l´interior de la carpa, és limitat a 130 persones, per motius de seguretat de l´aforament màxim, i les visites es fan per torns, amb la qual cosa, fa falta fer una cua llarga al carrer, ideal ara amb les baixes temperatures. També he llegit que molta gent que volia visitar la carpa, aquest cap de setmana, es va quedar amb les ganes, després de fer hores de cua, i van haver de marxar, sense poder veure l´exposició.
Això s´anomena manca de previsió, i el que es podia fer per visitar aquesta carpa, és una reserva prèvia, a la web de TMB, amb les diferents franjes horàries, i selecciones l´horari de visita que més et convingui, per estalviar fer cues, i haver d´estar esperant al carrer amb el fred.
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
He creat enquesta per tal que pogueu votar què us hauria agradat poder visitar del metro, tant a llocs a on se'n van organitzar com a altres que no es van incloure. A diferència de Twitter, aquí podeu votar diferents opcions a l'hora.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7358
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Doncs l'estació de "Beatas" a la L4. S'hagués pogut fer un 2x1 en la visita de Correus.
I la cotxera del Triangle. Però la part "bona", la de la última planta subterrània, no les de dalt.

I la cotxera del Triangle. Però la part "bona", la de la última planta subterrània, no les de dalt.

Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1933
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
El cul de sac a Lesseps, fins el carrer Vallirana, i l'enllaç fins l'antic elevador. Salut!
Ahir el migdia érem 4 visitant l'expo i els responsables de seguretat, unes 10 o 11 persones amb gossos, tot plegat molt exagerat, suposo que avorrits, estaven per tot arreu i ens anaven dient per on haviem d'entrar i sortir dels vagons, pel mig tota l'estona i de males maneres.
Tot plegat, bastant insuportable.
Tot plegat, bastant insuportable.
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... a-setmana/
L’exposició dels trens històrics restaurats pel centenari del metro supera les 10.000 visites en menys d’una setmana
La mostra es va inaugurar dissabte i es troba a l’esplanada davant del Centre Cultural La Farinera del Clot. A l’exposició s’hi poden veure cotxes restaurats de les sèries 100, 300, 400, 1100 i 3000 del metro de Barcelona fins al pròxim 10 de gener.
L’exposició de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) “Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona” ha rebut més de 10.000 visitants en menys d’una setmana. La mostra, que es va inaugurar dissabte i que està realitzada en el marc del centenari del metro, es pot veure a l’esplanada davant del Centre Cultural La Farinera del Clot fins al pròxim 10 de gener. A l’exposició es poden visitar, per fora i per dins, els cotxes de les emblemàtiques sèries 100, 300, 400, 1100 i 3000, que des de l’any 1924 i al llarg d’aquests 100 anys d’història han donat servei al subsol de la ciutat. Per a accedir a l’interior dels cotxes exposats i garantir l’accessibilitat, s’han habilitat escales i rampes a l’altura del terra dels combois. Així com un recorregut de passarel·les entre tren i tren. A més, els panells informatius inclouen codis Navilens -que permeten descarregar el contingut en format àudio en 24 idiomes diferents per a les persones amb discapacitat visual- perquè tothom pugui accedir a la informació. L’entrada a l’exposició és gratuïta i el seu horari és de dilluns a divendres de 10 h a 18 h i els caps de setmana d’11 h a 19 h. Els dies de Nadal i Cap d’Any l’exposició estarà tancada.
La restauració dels 5 trens de l’exposició va començar durant el 2024 en un procés que ha comptat amb l’aprovació de la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Generalitat. Cal recordar que alguns d’ells són centenaris i estan declarats Béns Culturals d’Interès Nacional (BCIN). A tots els cotxes se’ls ha fet una neteja interior i exterior acurada, s’han fet reparacions del terra, dels marcs, finestres, portes, panells laterals i altres elements per tal que puguin ser visitats. També s’ha restituït la il·luminació a les zones de passatge i cabina per a disposar de llum ara que estan ubicats a l’espai de l’exposició. A la part exterior s’han reparat desperfectes en xapes i s’han vinilat els trens amb els colors que tenien quan van deixar de prestar servei comercial. Abans de la restauració pròpiament dita també s’ha fet un procés per eliminar l’amiant d’alguns dels elements dels combois. El cost de la restauració ha estat de 2,1 milions d’euros.
L’esplanada de La Farinera
L’espai on s’ubica la carpa i l’exposició dels trens històrics, davant el Centre Cultural La Farinera del Clot, té un passat ferroviari molt important. Per aquí passaven les vies del tren i molt a prop de l’actual centre cultural hi havia els tallers de la companyia dels ferrocarrils de Tarragona, Barcelona i França (TBF).
L’esplanada havia estat ocupada fins ara per una zona de serveis de les obres que s’han fet a la plaça de les Glòries. En les darreres setmanes s’ha anivellat el terra i s’hi han construït les bases per posar les vies sobre les quals hi ha els trens històrics.
La gent que porta les institucions que li fa mandra fer el museu, s'ha adonat de les senyals ja? 
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7358
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Estaria bé comparar la quantitat de persones que està rebent aquesta exposició amb la quantitat de visites que reben les exposicions d'art que omplen els museus de la ciutat, els quals reben milions d'euros públics cada any.


Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
-
PizzaiPinya24
- N4

- Entrades: 48
Hi vaig ser l'altre dia i realment espectacular la quantitat de vigilància.
Per altra banda, MOLT ple. Si abans ja no tenia dubtes que un museu podria ser una visita recurrent per a escoles i instituts, i el típic turista lleugerament interessat en cultura... Sembla que també pot ser un lloc recurrent per a barcelonins; evidentment no al nivell d'un CosmoCaixa, però m'atreveixo a dir que sense problemes arribaria al nivell de visitants d'una seu principal del MUHBA, el MHC, o el museu blau!
Per altra banda, MOLT ple. Si abans ja no tenia dubtes que un museu podria ser una visita recurrent per a escoles i instituts, i el típic turista lleugerament interessat en cultura... Sembla que també pot ser un lloc recurrent per a barcelonins; evidentment no al nivell d'un CosmoCaixa, però m'atreveixo a dir que sense problemes arribaria al nivell de visitants d'una seu principal del MUHBA, el MHC, o el museu blau!
"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"


