Gaudí: l'obriríeu?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23764
Ubicació: Fabra i Puig

Gaudí: l'obriríeu?

Entrada Autor: metring » 23 nov. 2025, 15:27

Enceto fil per tractar del tema de si caldria posar en funcionament la nonata estació de Gaudí a la L5. Per què ho dic? La qüestió és que Sagrada Família L5 està molt saturada de viatgers, andanes massa estretes, accessos estrets, i si Gaudí s'obrís al passatge, tot i estar molt propera, potser ajudaria a repartir-lo, i donat que cada cop hi ha més visitants al recinte modernista de Sant Pau, entre l'estació idem | Dos de Maig donarien més abast per moure els visitants. Què n'opineu?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7420
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 23 nov. 2025, 18:02

Com a idea una mica boja, es podria fer servir Gaudí per un sentit i l'Actual Sagrada Família per l'altre. Això repartiria molt la quantitat de viatgers, s'evitarien les aglomeracions en les minúscules escales d'accés actuals i es podrien fer andanes el doble d'amples de les actuals.
Com a idea...



jgomezs
N7
N7
Entrades: 386

Entrada Autor: jgomezs » 23 nov. 2025, 18:12

wefer ha escrit: 23 nov. 2025, 18:02 Com a idea una mica boja, es podria fer servir Gaudí per un sentit i l'Actual Sagrada Família per l'altre. Això repartiria molt la quantitat de viatgers, s'evitarien les aglomeracions en les minúscules escales d'accés actuals i es podrien fer andanes el doble d'amples de les actuals.
Com a idea...
No em sembla una idea tan boja, al cap i a la fi és el que volen fer a Rodalies amb Catalunya i Universitat.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4592
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 23 nov. 2025, 20:04

wefer ha escrit: 23 nov. 2025, 18:02 Com a idea una mica boja, es podria fer servir Gaudí per un sentit i l'Actual Sagrada Família per l'altre. Això repartiria molt la quantitat de viatgers, s'evitarien les aglomeracions en les minúscules escales d'accés actuals i es podrien fer andanes el doble d'amples de les actuals.
Com a idea...
Bueno estàs definint cóm són les estacions de la U2 de Viena, que les andanes estan esglaonades. :D Seria interessant.


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23886
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 23 nov. 2025, 21:10

Renfe445 ha escrit: 23 nov. 2025, 20:04Bueno estàs definint cóm són les estacions de la U2 de Viena, que les andanes estan esglaonades. :D Seria interessant.
Com eren. Amb l'ampliació en curs, han ampliat estacions i fa temps que en van suprimir una (Lerchenfelder Straße).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4592
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 23 nov. 2025, 22:12

Bueno encara ho són, inclús després de la reobertura del tram clàssic amb portes d'andana, Rathaus és el millor exemple d'estació amb andanes extremadament esglaonades.


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

PizzaiPinya24
N4
N4
Entrades: 50

Entrada Autor: PizzaiPinya24 » 18 des. 2025, 12:04

Crec que no me n'havia adonat de com de límit és la situació d'aquesta estació fins que no hi he anat en hora puntíssima. Si algun dia hi anava cap a les 7, hi havia bastanta gent però almenys podies arribar a l'andana.

Un dia d'aquests hi vaig anar a les 8 del matí i hi havia gent de seguretat que no deixava baixar-hi perquè era perillós. Jo era al vestíbul rere una fila de gentada, així que no puc verificar que efectivament fos una llauna de sardines o no, però crec que el simple fet que es pugui donar la situació, i tota la gent que érem a dalt esperant, ja diu molt.

Tot i així, crec que el problema principal són els accesos (les escales són molt estretes) més que no pas les andanes (que també, però no tant). Simplement ampliar les escales ja seria una gran millora.


"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"

davida
N9
N9
Entrades: 1857
Contacta:

Entrada Autor: davida » 18 des. 2025, 12:23

Mes que obrir Gaudi... Si el problema son les escales, es podri obrir un nou tunel per accedir a les andanes de L5 desde L2.
Per anada desde L2 a L5 este que pujar 2 trams d'escala fins el vestibul i baixar un tram. Perque no fer un enllaç directe entre andanes tipus Clot.
Desde el vestibul intermig de L2 un tunel a l'anada de L5 sentit Horta. Crec que esta al mateix nivell i a molt pocs metres.
Tambe es podria fer un segon tunel d'enllaç desde l''andana L2 sentit Paral.lel a l'andana L5 sentit Cornella

Esquema 3d
http://estacions.albertguillaumes.cat/i ... amilia.png



Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 116
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » 18 des. 2025, 23:09

Fer un passadís directe entre les la L5 i la L2 sense passar pel vestíbul ajudaria.
També faltarien ascensors de sortida de la L5 per la banda sud.
És una estació sobresaturada. a les 8 del matí ja és normal que es quedi gent a l'andana sentit Cornellà que no pot arribar a pujar al metro.
Encara que augmentin un xic la freqüència de la L5 amb els 4 nous trens que vindran...d'aquí a 4 anys? no crec que solucionem gaire res.
Si un dia s'estén la L8 fins a Sagrada Família, Glòries, etc... la situació d'aquest intercanviador es pot agreujar. Però per això queden anys i anys.
On es pot notar el canvi a positiu es quan s'uneixin les dues branques de la L9 i es descongestioni la L5.

En tot cas no li veig sentit a obrir Gaudí perquè son estacions molt juntes i perds efecte intercanviador



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries”