Gaudí: l'obriríeu?
Gaudí: l'obriríeu?
Enceto fil per tractar del tema de si caldria posar en funcionament la nonata estació de Gaudí a la L5. Per què ho dic? La qüestió és que Sagrada Família L5 està molt saturada de viatgers, andanes massa estretes, accessos estrets, i si Gaudí s'obrís al passatge, tot i estar molt propera, potser ajudaria a repartir-lo, i donat que cada cop hi ha més visitants al recinte modernista de Sant Pau, entre l'estació idem | Dos de Maig donarien més abast per moure els visitants. Què n'opineu?
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7420
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Com a idea una mica boja, es podria fer servir Gaudí per un sentit i l'Actual Sagrada Família per l'altre. Això repartiria molt la quantitat de viatgers, s'evitarien les aglomeracions en les minúscules escales d'accés actuals i es podrien fer andanes el doble d'amples de les actuals.
Com a idea...
Com a idea...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
No em sembla una idea tan boja, al cap i a la fi és el que volen fer a Rodalies amb Catalunya i Universitat.wefer ha escrit: ↑23 nov. 2025, 18:02 Com a idea una mica boja, es podria fer servir Gaudí per un sentit i l'Actual Sagrada Família per l'altre. Això repartiria molt la quantitat de viatgers, s'evitarien les aglomeracions en les minúscules escales d'accés actuals i es podrien fer andanes el doble d'amples de les actuals.
Com a idea...
Bueno estàs definint cóm són les estacions de la U2 de Viena, que les andanes estan esglaonades.wefer ha escrit: ↑23 nov. 2025, 18:02 Com a idea una mica boja, es podria fer servir Gaudí per un sentit i l'Actual Sagrada Família per l'altre. Això repartiria molt la quantitat de viatgers, s'evitarien les aglomeracions en les minúscules escales d'accés actuals i es podrien fer andanes el doble d'amples de les actuals.
Com a idea...
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Com eren. Amb l'ampliació en curs, han ampliat estacions i fa temps que en van suprimir una (Lerchenfelder Straße).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Bueno encara ho són, inclús després de la reobertura del tram clàssic amb portes d'andana, Rathaus és el millor exemple d'estació amb andanes extremadament esglaonades.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
-
PizzaiPinya24
- N4

- Entrades: 50
Crec que no me n'havia adonat de com de límit és la situació d'aquesta estació fins que no hi he anat en hora puntíssima. Si algun dia hi anava cap a les 7, hi havia bastanta gent però almenys podies arribar a l'andana.
Un dia d'aquests hi vaig anar a les 8 del matí i hi havia gent de seguretat que no deixava baixar-hi perquè era perillós. Jo era al vestíbul rere una fila de gentada, així que no puc verificar que efectivament fos una llauna de sardines o no, però crec que el simple fet que es pugui donar la situació, i tota la gent que érem a dalt esperant, ja diu molt.
Tot i així, crec que el problema principal són els accesos (les escales són molt estretes) més que no pas les andanes (que també, però no tant). Simplement ampliar les escales ja seria una gran millora.
Un dia d'aquests hi vaig anar a les 8 del matí i hi havia gent de seguretat que no deixava baixar-hi perquè era perillós. Jo era al vestíbul rere una fila de gentada, així que no puc verificar que efectivament fos una llauna de sardines o no, però crec que el simple fet que es pugui donar la situació, i tota la gent que érem a dalt esperant, ja diu molt.
Tot i així, crec que el problema principal són els accesos (les escales són molt estretes) més que no pas les andanes (que també, però no tant). Simplement ampliar les escales ja seria una gran millora.
"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"
Mes que obrir Gaudi... Si el problema son les escales, es podri obrir un nou tunel per accedir a les andanes de L5 desde L2.
Per anada desde L2 a L5 este que pujar 2 trams d'escala fins el vestibul i baixar un tram. Perque no fer un enllaç directe entre andanes tipus Clot.
Desde el vestibul intermig de L2 un tunel a l'anada de L5 sentit Horta. Crec que esta al mateix nivell i a molt pocs metres.
Tambe es podria fer un segon tunel d'enllaç desde l''andana L2 sentit Paral.lel a l'andana L5 sentit Cornella
Esquema 3d
http://estacions.albertguillaumes.cat/i ... amilia.png
Per anada desde L2 a L5 este que pujar 2 trams d'escala fins el vestibul i baixar un tram. Perque no fer un enllaç directe entre andanes tipus Clot.
Desde el vestibul intermig de L2 un tunel a l'anada de L5 sentit Horta. Crec que esta al mateix nivell i a molt pocs metres.
Tambe es podria fer un segon tunel d'enllaç desde l''andana L2 sentit Paral.lel a l'andana L5 sentit Cornella
Esquema 3d
http://estacions.albertguillaumes.cat/i ... amilia.png
Fer un passadís directe entre les la L5 i la L2 sense passar pel vestíbul ajudaria.
També faltarien ascensors de sortida de la L5 per la banda sud.
És una estació sobresaturada. a les 8 del matí ja és normal que es quedi gent a l'andana sentit Cornellà que no pot arribar a pujar al metro.
Encara que augmentin un xic la freqüència de la L5 amb els 4 nous trens que vindran...d'aquí a 4 anys? no crec que solucionem gaire res.
Si un dia s'estén la L8 fins a Sagrada Família, Glòries, etc... la situació d'aquest intercanviador es pot agreujar. Però per això queden anys i anys.
On es pot notar el canvi a positiu es quan s'uneixin les dues branques de la L9 i es descongestioni la L5.
En tot cas no li veig sentit a obrir Gaudí perquè son estacions molt juntes i perds efecte intercanviador
També faltarien ascensors de sortida de la L5 per la banda sud.
És una estació sobresaturada. a les 8 del matí ja és normal que es quedi gent a l'andana sentit Cornellà que no pot arribar a pujar al metro.
Encara que augmentin un xic la freqüència de la L5 amb els 4 nous trens que vindran...d'aquí a 4 anys? no crec que solucionem gaire res.
Si un dia s'estén la L8 fins a Sagrada Família, Glòries, etc... la situació d'aquest intercanviador es pot agreujar. Però per això queden anys i anys.
On es pot notar el canvi a positiu es quan s'uneixin les dues branques de la L9 i es descongestioni la L5.
En tot cas no li veig sentit a obrir Gaudí perquè son estacions molt juntes i perds efecte intercanviador




