UT596001 ha escrit:Ja ens agradaria a molts dels que vivim fora de Barcelona tenir un transport pĂşblic com el vostre, i als preus que pagueu. Per exemple, recercant acabo de trobar que la T-10, a Girona val 8.40 euros. I l'abonament de 66 viatges, que val 43,55 euros, tĂ© el mateix cost prĂ cticament que la nostra T-10... (0.659 euros/viatge). I nomĂ©s tenen dret a transbord durant mitja hora (a Barcelona 1h 15 minuts). I compte, que si mirem els combinats TMG (urbans de Girona)+Teisa (lĂnies suburbanes a Salt, SarriĂ de Ter...) es dispara a... 11.20 euros!!! Per una distĂ ncia mĂ©s o menys equivalent per anar de la Plaça Catalunya a Collblanc, posem per cas. Mira-ho aquĂ:
http://www.ajuntament.gi/web/index2.php ... TICIA=2306
Que em crideu???

Efectivament, les tarifes que tenim no són precisament barates. I Robert, deixa'm aclarir les dades que has posat perquè tenen errors
Aviam...a l'Ă€rea de Girona tenim 5 poblacions que estan dins de la xarxa de busos urbans: Salt, Girona, SarriĂ de Ter, Vilablareix i Fornells de la Selva, i tenim 2 companyies de bus: TMG i TEISA. TMG s'encarrega de les lĂnies exclusivament urbanes de Girona i dels serveis a Vilablareix/Aiguaviva i Fornells. TEISA, per la seva banda, fa les lĂnies de Girona a Salt (la caca de la L3 i la maca L4

), SarriĂ (L6) i l'urbĂ de Salt (LC). Les tarifes sĂłn les mateixes a les 2 companyĂes: (
tarifes 2006)
Bitllet senzill -> 1.10€
Bitllet A/T (només Salt) -> 1.20€ -> 0.60€/viatge
T-10 -> 8.40€ (10 viatges) -> 0.84€/viatge
T-22 -> 17.20€ (22 viatges) -> 0.78€/viatge
T-45 -> Ni idea (vora els 30€, em sembla)
T-66 -> 43.55€ (66 viatges) -> 0.66€/viatge
T-88 -> Ni idea (vora els 50€, em sembla)(només TEISA)
T-Jove-22 -> 14.45€ (22 viatges) -> 0.66€/viatge
T-Jove-47 -> 28.40€ (47 viatges) -> 0.60€/viatge
T-Jove-66 -> Ni idea
T-Jove-88 -> 41.50€ (88 viatges) -> 0.47€/viatge
T-UdG -> 100€ (382 viatges) -> 0.26€/viatge (només TMG)
T-10-Combinada -> 11.20€ (10 viatges) -> 1.12€/viatge
... i després venen les de jubilats que no sé els preus...
Cap tipus de recĂ rrega admet transbord, a excepciĂł de la T-UdG (nomĂ©s entre lĂnies de TMG) i la T-10-Combinada, que nomĂ©s permet canvi entre TEISA i TMG i vv. (no es pot amb la mateixa companyia). Ambdues permeten un transbord de 30 minuts des de la validaciĂł al primer viatge, pel que Ă©s força dificil que puguis aprofitar el transbordament (jo ho he provat diversos cops amb la T-UdG i no hi ha manera, mai baixo dels 33 minuts de la validaciĂł).
Aixà mateix, per exemple, amb la LC, a vegades hi vaig a donar una volta, i em fot rà bia pagar 0.67€ per un viatge que el podria fer apeu (suposo que per això a penes hi puja ningú).