Pàgina 11 de 11

Re: FGC Llobregat-Anoia futur

Publicat: 05 des. 2023, 18:54
Autor: jgomezs
Elefant ha escrit: 05 des. 2023, 14:26 I com ha de millorar els temps de trajecte desdoblar la via, si els problemes son a) el traçat sinuós als ramals i b) que els trens fan masses parades al tronc comú fins a Martorell? :?
Jo miraria primer de prendre mesures per millorar els temps de trajecte que no la freqüència, pèro que sé jo.
Aquí ve el Magic Andreu penjant-se la medalla de que això encaixa amb la proposta del post de "fer xarxa" (i la intenció de FGC de fer transbordar a Martorell):
https://www.transport.cat/viewtopic.php ... 77#p298077
jgomezs ha escrit: 19 nov. 2023, 17:38 Ara mateix no diria que Rodalies o FGC són una xarxa. Els serveis estan molt dissenyats per portar gent des d'on sigui a Barcelona i tornada amb el mínim cost de trens.
I això m'ha fet pensar en una altra proposta, de cobrir els trajectes llargs amb 1 tren semi directe per hora, i trens amb més freqüència que l'actual que et deixin en un bon lloc per fer transbord.
A més, probablement duplicar traçat impliqui arreglar corbes xungues, si ara ja són tancades, amb dos vies seran impossibles.

Re: FGC Llobregat-Anoia futur

Publicat: 05 des. 2023, 19:03
Autor: Nen de Gràcia
Regió 7 ha escrit:En concret, segons ha informat la Generalitat, el Govern, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha licitat la redacció de l’anàlisi sobre la factibilitat del desdoblament de les línies R6 (Manresa) i R5 (Igualada) «amb l’objectiu de millorar la fiabilitat, la resiliència i els temps de viatge».
Algú podria explicar als redactors dels diaris que abans d'escriure una notícia cal informar-se sobre el tema?

Re: FGC Llobregat-Anoia futur

Publicat: 05 des. 2023, 23:12
Autor: Carlos González
https://territori.gencat.cat/ca/actuali ... ?id=576382

Em sembla bé que es vulgui pensar sobre desdoblar els trams de la R5 i R6, ara bé... vejam com serà l'explotació del Carrilet, es suposa que començaria a canviar per els anys 2024-2025 segons el pla d'actuacions d'FGC.

Re: FGC Llobregat-Anoia futur

Publicat: 06 des. 2023, 18:58
Autor: França451
Nen de Gràcia ha escrit: 05 des. 2023, 19:03
Regió 7 ha escrit:En concret, segons ha informat la Generalitat, el Govern, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha licitat la redacció de l’anàlisi sobre la factibilitat del desdoblament de les línies R6 (Manresa) i R5 (Igualada) «amb l’objectiu de millorar la fiabilitat, la resiliència i els temps de viatge».
Algú podria explicar als redactors dels diaris que abans d'escriure una notícia cal informar-se sobre el tema?
Creo que pides mucho. Llevamos años sacando pifias periodísticas en este foro. Eso no va a cambiar en los próximos años porque el periodismo lleva arrastrando décadas de política "lo que importa es el sensacionalismo amarillista," todo lo demás da igual. Recuerdo que por el 2010 cuando los expulsados de Andén 2 creamos el Intercambiador, propusimos en la sección de bromas, un hilo dedicado a las pifias periodísticas y de medios de comunicación relacionadas con el transporte público para echarnos unas risas. Suena un poco cruel pero qué queréis que os diga: cuando el periodismo y el circo se dan la mano en el Teatro de la Comedia, pues es lo que hay.

Re: FGC Llobregat-Anoia futur

Publicat: 06 des. 2023, 19:48
Autor: Elefant
jgomezs ha escrit: 19 nov. 2023, 17:38 Ara mateix no diria que Rodalies o FGC són una xarxa. Els serveis estan molt dissenyats per portar gent des d'on sigui a Barcelona i tornada amb el mínim cost de trens.

Ah quina grandíssima veritat!
jgomezs ha escrit: 19 nov. 2023, 17:38 I això m'ha fet pensar en una altra proposta, de cobrir els trajectes llargs amb 1 tren semi directe per hora, i trens amb més freqüència que l'actual que et deixin en un bon lloc per fer transbord.
Jo generalment sóc escèptic d'aquesta idea de "freqüència per sobre de tot", que es especialment un problema a la LL-A. Mentre que la B-V té el problema de la capacitat i els trens molt curts, a la LL-A la demanda es menor i els trens més grans. Personalment, prefereixo un tren per hora però ràpid, que no dos o més trens lents. Potser amb només un tren m'haig d'adaptar una mica als horaris, però al menys no perdo tant de temps per al trajecte. Evidentment, amb una població ignorant es difícil transmetre això i en canvi ven més la freqüència encara que, irònicament, després ningú no agafa el tren perquè es molt lent :x

Ja he dit moltes vegades que a la LL-A es podria tenir un tren S8 cada 15 minuts (que es una freqüència excel·lent per un tren suburbà) i a més quatre trens ràpids intercalats que podrien trigar fins a ~12 minuts menys sense que facin falta avançaments, i a partir de Sant Boi mantenir parada a totes com a compromís. Llavors des-de Sant Boi direcció BCN alternar l'S8 (o S4) , l'R ràpid i un L8, per un total de tres trens cada 15 minuts. A l'inversa, l'R ràpid per devant de l'S, i després l'L8.
Aquesta mania de fer l'explotació tan complicada, només per després ppder vendre que si la freqüència, que si el reforç fins a no sé on, que si el Metro comarcal, ridícul tot plegat. No es una forma seriosa de gestionar el transport públic.
França451 ha escrit: 06 des. 2023, 18:58 Creo que pides mucho. Llevamos años sacando pifias periodísticas en este foro. Eso no va a cambiar en los próximos años porque el periodismo lleva arrastrando décadas de política "lo que importa es el sensacionalismo amarillista," todo lo demás da igual. Recuerdo que por el 2010 cuando los expulsados de Andén 2 creamos el Intercambiador, propusimos en la sección de bromas, un hilo dedicado a las pifias periodísticas y de medios de comunicación relacionadas con el transporte público para echarnos unas risas. Suena un poco cruel pero qué queréis que os diga: cuando el periodismo y el circo se dan la mano en el Teatro de la Comedia, pues es lo que hay.
Sin querer irnos más del tema, pero esto al final es solamente sintomático de la incompetencia generalizada en el periodismo, y por extensión de una cultura que no valora el cuidado a los detalles, el pensar las cosas hasta el final o simplemente no hacer las cosas rápido y a medias.

Re: FGC Llobregat-Anoia futur

Publicat: 20 des. 2025, 23:41
Autor: jgomezs
Carlos González ha escrit: 17 jul. 2022, 09:47 Últimament l'empresa FGC està especulant sobre el Metro del Delta, la qual fa temps vaig esmentar sobre fer que la L8 acabés a Castelldefels bifurcant a Sant Boi, però no m'esperava que una de les alternatives per una nova línia ferroviària entre Cornellà-Castelldefels fos també que FGC s'unís al carro sobre això.

Abans de tot, jo no em crec res fins que vegi alguna cosa, tot i així vull mostrar un mapa que he fet sobre com podria ser el recorregut, que bàsicament combina part del recorregut de l'antiga L12 proposada a veure què opineu... segons el pla d'actuacions d'FGC, hi hauria 12 estacions noves de les quals fan el recorregut fins a la Platja de Castelldefels... segons el pla diu "Es planteja la construcció d’una nova línia ferroviària entre Castelldefels i Sant Boi, connectant amb Barcelona."

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 56416&z=13
I ara és el moment que li has de demanar drets d'autor als de FGC, perquè sembla que et volen copiar la idea! L'article diu, però, que ja hi havia un espai preparat a Molí Nou per fer la bifurcació, la qual cosa em crida l'atenció perquè fa una volta innecessàriament monumental, la teva proposta em sembla un recorregut més raonable.
La Vanguardia ha escrit: https://www.lavanguardia.com/local/barc ... a-fgc.html
La Generalitat impulsa el metro del Delta como una línea de FGC en lugar de Rodalies
(...)
La empresa pública Infraestructures Ferroviàries de Catalunya (Ifercat) licitará en los próximos días la redacción de un estudio informativo que siente las bases del proyecto, según ha podido saber La Vanguardia.
(...)
La conexión del nuevo ramal con la línea del Llobregat sería lo más fácil, ya que la estación de Molí Nou se dejó preparada para este hipotético momento cuando se desdobló la línea a finales de los años 90, pensando en un momento que nunca parecía que llegaría y ahora puede que esté un poco más cerca.

Re: FGC Llobregat-Anoia futur

Publicat: 22 des. 2025, 19:02
Autor: Carlos González
jgomezs ha escrit: 20 des. 2025, 23:41 I ara és el moment que li has de demanar drets d'autor als de FGC, perquè sembla que et volen copiar la idea! L'article diu, però, que ja hi havia un espai preparat a Molí Nou per fer la bifurcació, la qual cosa em crida l'atenció perquè fa una volta innecessàriament monumental, la teva proposta em sembla un recorregut més raonable.
https://www.skyscrapercity.com/posts/189312545/

La idea ja existeix des de sempre, però jo simplement he agafat els recorreguts més idonis de cada recorregut o proposta que s'ha mostrat en el passat (L12 - Rodalies Sant Joan Despí - Sant Boi - Castelldefels) amb la idea de la del Metro del Delta que s'esmentava, en aquest cas es deia que el recorregut faria 16km i noves 12 estacions (de les quals sense comptar Sant Boi, des de Marianao i Platja de Castelldefels ja té 12 estacions)

En aquest post de Skyscraper, hi és el PDF, aquí agafo la idea a través d'una presentació que van exposar en una presentació telemàtica que estaven Pere Macías i Pau Noy, no recordo com vaig trobar aquest PDF, però l'última diapositiva mostra el recorregut del Metro del Delta (sobretot el de Sant Boi)

El cas de la volta de la Coope, puc entendre el per què ho fan, i és per evitar que es perdri les freqüències que ja té l'estació final de la L8 que és la Coope i també compta amb més espai per poder fer la possible bifurcació i fer-ho subterrani més endavant, ara bé, crec que amb els suburbans i rodalies estaria suficient per la Coope, crec que seria més interessant bifurcar per Sant Boi en comptes de la Coope, per evitar aquesta volta tipus L9 del Prat.

I a més, per el recorregut al menys per els articles de la Vanguardia, volen fer-ho paral·lel per la C-245 (Per la zona de Viladecans - Gavà - Castelldefels) i fer-la acabar la L8 fins a Castelldefels per on acaba actualment la línia de bus M5.