Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Publicat: 27 oct. 2025, 08:17
No veig perquè deixa difícil l'encaix d'EdF, faria el paper d'estació terminal, icona de la ciutat i connectar la zona baixa de la ciutat; l'encaix de Glòries es de fet enllaçar l'EdF amb tota la resta de serveis Renfe i L1.jgomezs ha escrit: ↑26 oct. 2025, 20:11Potser el pla serà, quan els regionals vagin a Montcada Bifurcació, aprofitar el ramal aquest com a punt d'entrada per un tercer túnel i així no cal afectar el servei per fer les obres.LeoMetropol ha escrit: ↑26 oct. 2025, 12:41 Jo nonestic dient això. Si es fa Glòries, la idea seria tancar ADT i Clot, si ja estan Pl. Cat i Sagrera. El que estic plantejant no és fer de Rodalies una L1 de metro, sino en termes d'eficiència, situar les parades allà on tenen més connectivitat i tancar les que no calen.
ADT quan marxi Estació del Nord chimpún, i L1 ja la tenim a Pl. cat o a Glories/Clot.
I amb Clot (tot i que sigui la meva parada) la L1 ja es a AdT/Cat i a Sagrera, la R2nord/sud a Sagrera i només perds la L2 del metro.
A Glòries, el dia que s'amplii FGC hi hauria les línies del túnel Catalunya, la R2sud o el que sigui que vulguin fer arribar a EdF, la L8 i linia LLA i el Tram cap a totes direccions quasi.
I Glòries, situada en aquest enclavament concret, dic que seria molt més barato que fer una estació obrint el terra d'X carrer de l'Eixample en pou o el que sigui.
Opinió: El problema és que això deixa molt difícil l'encaix de l'estació de França (que hagués estat perfecta com a terminal pels trens d'alta velocitat, i hem fet una gran inversió per poder desaprofitar-la) i a més del nou salt de moltó de Montcada.
Jo ho trobo molt bon full de ruta, tot i que no hi dubto que als espais que hi han ara a Glòries es farà habitatge i de nou, oportunitat perduda