Incidències ferroviàries a Catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
jgomezs
N7
N7
Entrades: 420

Re: Incidències ferroviàries a Catalunya

Entrada Autor: jgomezs » 13 març 2026, 23:14

Jo em preguntava el mateix. Fins que van obrir la línia Papiol - Mollet, aquest recorregut es feia pel túnel del carrer Aragó, oi? Més enllà del problema d'encaixar horaris i capacitat, quins eren els inconvenients?

unÀnec
N4
N4
Entrades: 67

Entrada Autor: unÀnec » 14 març 2026, 20:13

jgomezs ha escrit: 13 març 2026, 23:14 Jo em preguntava el mateix. Fins que van obrir la línia Papiol - Mollet, aquest recorregut es feia pel túnel del carrer Aragó, oi? Més enllà del problema d'encaixar horaris i capacitat, quins eren els inconvenients?
potser locomotores a combustió per les estacions de Barcelona. De totes maneres l'inconvenient d'escabre mercaderies per les vies de rodalies de la ciutat de Barcelona ja era motiu molt de sobres per desviar-los. Longitud, velocitat, soroll, seguretat, etc.

122-042-132
N9
N9
Entrades: 2036
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 14 març 2026, 21:28

Ensurt a la Garriga. Una part d'un pont que travessa l'avinguda Onze de Setembre del municipi s'ha enfonsat aquest dissabte al matí. L'incident no ha causat ferits, però ha obligat a tallar la cèntrica avinguda. L'Ajuntament ha explicat que la zona està afectada per les obres de desdoblament de la línia R3, que mantenen tallat el servei ferroviari des de la tardor.

El consistori assegura que es tracta d'una zona de risc per a la seguretat i denuncia que es deu a una "mala execució de les obres". Per això, anuncien que exigiran explicacions i responsabilitats a la gestora de les infraestructures i responsable de l'obra, Adif. L'avinguda Onze de Setembre és, segons fonts municipals, una via molt concorreguda i una zona de pas entre les zones est i oest del municipi.

L'enfonsament s'ha produït a mig matí, just en un moment en què no circulava cap vehicle i per això no s'han hagut de lamentar ferits. Les obres de la R3 provoquen restriccions de mobilitat en aquesta zona des del mes de gener, i des de l'Ajuntament afirmen que fa temps que es queixen que no s'estan executant "en condicions". L'alcaldessa de la Garriga, Meritxell Budó, ha explicat a l'ARA que considera que hi ha una "falta de coordinació" que fa que les obres quedin a mitges.

Enllaç a la noticia:

https://share.google/DmDPCOaf7OCF6YK6c

122-042-132
N9
N9
Entrades: 2036
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 14 març 2026, 21:50

jgomezs ha escrit: 13 març 2026, 23:14 Jo em preguntava el mateix. Fins que van obrir la línia Papiol - Mollet, aquest recorregut es feia pel túnel del carrer Aragó, oi? Més enllà del problema d'encaixar horaris i capacitat, quins eren els inconvenients?
La línia Papiol-Mollet és va construir bàsicament pels trens que transportaven restes radioactius de les centrals nuclears, sobretot de la de Vandellòs, per no passar pel centre de Barcelona, per sí hi podía haver una fuita o en cas de descarrilament o encalçament entre trens.

Aquest material és portava dins de contenidors especials cap a un cementiri situat a França.

Molt més tard és va començar a fer passar mercaderies i finalment és va utilitzar per rodalies amb la infrautilitzada i menystinguda R8. Salut!

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”